چگونگی پخش DVD در ویندوز ۱۰

نرم‌افزارهای مختلف پخش DVD برای ویندوز 10

در صورتی که از ویندوز ۷ یا ۸ استفاده می­‌کنید Media Center  یک گزینه رایگان برای پخش DVD است درحالیکه برای دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ این امکان وجود ندارد.

بنابراین، اگر به دنبال بهترین روش برای پخش DVD در ویندوز۱۰  هستید، با ما همراه باشید. (نکته: شما قطعا برای تماشای DVD ها به یک درایو DVD متصل به کامپیوتر نیاز خواهید داشت)

Windows DVD Player

این برنامه یک روش رسمی مایکروسافت برای تماشای DVD در ویندوز ۱۰ است، با این وجود بهترین روش نیست، در حقیقت، شما باید این روش را به عنوان یکی از گزینه‌های خود در نظر بگیرید سعی کنید آن را به صورت رایگان تهیه کرده و همراه با ارتقاء ویندوز نصب کنید.

این یک برنامه ۱۵ دلاری است، می‌­توانید برنامه را به صورت رایگان تهیه کرده و آن را بسنجید. در غیر اینصورت دو گزینه معرفی شده پایین را بررسی کنید زیرا قابل اعتمادتر هستند.

VLC

برنامه VLC در فروشگاه ویندوز، قادر به پخش DVD ها نیست و برای اجرای آن نیاز به برنامه    VideoLAN دارید. ممکن است این ویژگی به نظر زیبا نرسد، اما از قدرت و کیفیت بالایی برخوردار است.

VLC قادر به پخش هر چیزی می‌­باشد. برای اجرای آن به راحتی منوی رسانه را باز کنید و برای پخش دیسک گزینه‌ای را انتخاب کنید.VLC  کاربردهای بیشماری دارد که پخش کننده DVD تنها یکی از آنهاست.

Kodi

Kodi یک جایگزین مناسب برای تماشای DVD هاست. Windows Media Center برای استفاده در تلویزیون و دسکتاپ ویندوز ۱۰ طراحی نشده است. اما برای حل این مشکل می‌­توانید از Kodi  استفاده کنید (نرم ­افزار Kodi می‌تواند به سیستم شما آسیب برساند).

این برنامه در فروشگاه ویندوز به صورت رایگان قابل دسترس می­‌باشد و قادر به پخش DVD است. شما می‌­توانید با Kodi علاوه بر تماشای DVD ها، کارهای زیادی انجام دهید، Kodi تجربه‌ای بسیار خوب و کاربر پسند ارائه می­‌دهد.

جمع بندی

همانطور که گفته شد مایکروسافت یک برنامه رسمی برای تماشای DVD در ویندوز ۱۰ در نظر گرفته است، با این حال بسیاری از کاربران قادر به پرداخت هزینه ۱۵ دلاری نیستند و ممکن است از خرید آن منصرف شوند. بهترین روش این است که برنامه را به صورت رایگان تهیه کرده و امتحان کنید.

اگر از آن دسته هستید که از HTPC استفاده می­‌کنید، Kodi  بهترین گزینه است در صورتی که بخواهید بر روی رایانه یا لپ تاپ به تماشای DVD بپردازید، VLC  گزینه مناسب‌تری است.

منبع windowscentral.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مصطفی می گوید

    سلام من میخوام تولب تاپ فیلم DVDببینم لطفاراهنمابی کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.