در زمان خستگی این کارها را انجام ندهید

ما خودمان استرس را تشدید می‌کنیم

آیا فکر می‌کنید کار یا زندگی یا هر دو بار سنگینی روی دوش شما گذاشته‌است؟ آیا کوهی از مشکلات غیرقابل حل را در مقابل خود می‌بینید؟ آیا لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را مقابل خود قرار داده‌اید و به لیست کارهای انجام شده توجهی نمی‌کنید؟ آیا احساس خستگی می‌کنید؟

استرس اجتناب‌ناپذیر است اما ما خودمان هم می‌توانیم این مشکل را بغرنج کنیم. ما خودمان استرس را تشدید می‌کنیم. در واقع وقتی استرس تشدید می‌شود هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

استرس، استرس می‌آورد. ما در واقع با این کار خود را تحت فشار سنگینی قرار می‌دهیم. ما خود را درگیر افکار و رفتارهایی می‌کنیم که استرس را تشدید می‌کند.

راهنمایی‌های بیشماری در خصوص استرس وجود دارد، از شناخت استرس تا راه‌های مقابله با آن که می‌توانید از این راهنمایی‌ها به شیوه موثری بهره بگیرید (روش‌هایی برای مدیریت استرس را مطالعه کنید). درکل شما می‌توانید به راحتی راه‌حل‌هایی برای خلاصی از تاثیرات مخرب استرس بیابید.

گرچه خوب است بدانیم باید چه کارهایی انجام دهیم اما گاهی به جای روش‌های درست و مولد از روش‌های اشتباه استفاده می‌کنیم. به همین خاطر لازم است از طریق مقابله با افکار منفی استرس خود را برطرف کنیم.

در این مقاله به شما خواهیم گفت وقتی احساس خستگی می‌کنید، چه کارهایی را نباید انجام دهید (خستگی در کار و راه‌حل‌های برطرف کردن آن). یا به عبارت دیگر اگر می‌خواهید استرس‎تان بیشتر شود، این کارها را انجام دهید:

  • منفی بافی: داشتن افکار منفی به خصوص در مورد خودتان در بالا رفتن استرس بسیار موثر است (چگونه افکار منفی نداشته باشیم؟).
  • خاص کردن و بزرگ کردن اتفاقات بد: اجازه نمی‌دهید افکار مثبت ذهنیت فاجعه‌ساز شما را از بین ببرد.
  • وقتی نگران هستید به تاثیرات بد و فاجعه‌آمیز آن نیندیشید. نگرانی مانند یک فیلم است بنابراین پیش از آنکه به پایان برسد خودتان آن را متوقف کنید. این به شما کمک می‌کند ترس و اضطراب در حد مطلوب باقی بماند.
  • زندگی کردن در آینده: ما تنها حیوانات روی زمین هستیم که می‌توانیم پیش از فرارسیدن آینده آن را تجربه کنیم. این مثل شبیه‌سازی پرواز است. می‌توانیم بارها و بارها سقوط خود را تجربه کنیم حتی اگر واقعا چنین اتفاقی نیفتاده باشد. اگر می‌خواهید استرس پیدا کنید، زمان حال را فراموش کنید زیرا بعدا می‌شود “گذشته”. پس در آینده‌ای زندگی کنید که هنوز نیامده!
  • مدام ناله و زاری و غرولند کردن: هر چه این کارها را بیشتر و با صدای بلند انجام دهید، بیشتر بر استرس تاثیر می‌گذارد.
  • به تعویق انداختن: چرا کار امروز را به فردا نسپارید؟! کار کردن روی پروژه، مقاله یا مشکلتان را به تعویق بیندازید! با این کار هیجان انجام کارهای دقیقه نود را بدست می‌آورید. با این کار دچار تپش قلب، مشکل مغزی و سطح بالای اضطراب می‌شوید، پس چرا این هیجان را از دست بدهید؟!
  • دیر رسیدن: وقتی می‌خواهید به یک قرار ملاقات بروید، مطمئن شوید زمانی که از خانه بیرون می‌زنید دقیقا همان تایمی است که باید سر قرار برسید. این بهترین تکنیک برای بالا بردن استرس است.
  • مضطرب بودن: وقتی زمان ضرب‌الاجل را از دست می‌دهید حتما دچار حمله اضطرابی می‌شوید. وقتی مضطرب هستید شروع می‌کنید به جیغ و داد کردن، ناله و زاری کردن، خشونت با دیگران و پیدا کردن کسی که او را سرزنش کنید (نحوه غلبه بر خشم). سرزنش بهترین ابزار برای توزیع درد است.
  • بی‌اعتنایی و کج خلقی: با تقویت این احساسات استرس را بالا می‌برید. هر چه اینگونه احساسات را پرو بال دهید، استرس خود را بیشتر می‌کنید.

حال شما می‌دانید چطور می‌توانید استرس خود را افزایش دهید. شما انتخاب می‌کنید چه رفتاری در پیش بگیرید. رفتارهای امروز شما تعیین‌کننده رفتارهای آتی هستند. مطالب بالا نشان می‌دهد اگر رفتارهای فعلی خود را تغییر ندهید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. و همین می‌تواند یک بازدارنده بزرگ باشد.

منبع success.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.