آموزش کالیبره کردن باتری در لپ تاپ‌های ویندوز

برای اطمینان از سلامت باتری، آن را به طور منظم کالیبره کنید

طول عمر، نحوه مصرف و حرارت یکی از عواملی است که عمر باتری لپ تاپ شما را تحت تاثیر قرار می‌­دهد. با این حال، باتری شما اجازه نمی­‌دهد که از ۱۰۰ تا صفر درصد اجرا شود، می‌­تواند با مشکل میزان مصرف باتری مواجه شود و ظرفیت آن را سریعتر کند. برای اطمینان از سلامت باتری، آن را به طور منظم کالیبره کنید. در ادامه این مطلب با معرفی چند روش نحوه کالیبره را به شما خواهیم آموخت.

  1.  ابتدا باتری خود را تا ۱۰۰٪ شارژ کنید و آن را تا دو ساعت متصل به برق نگه دارید. این فرآیند باعث خنک شدن شارژ باتری می­‌شود، هرچند هنوز هم می­‌توانید همزمان با شارژ شدن از آن استفاده کنید.
  2.  بر روی آیکون باتری واقع در گوشه پایین سمت راست لپ تاپ خود کلیک کنید. برای دسترسی به تنظیمات مدیریت قدرت کامپیوتر خود در پنل کنترل روی گزینه‌های more power optionsکلیک کنید.
  3. اکنون، در سمت چپ روی پیوند Choose when to turn off the displayکلیک کنید.
  4.  با انجام این کار به صفحه ویرایش تنظیمات هدایت می­‌شوید. اکنون روی Change Advance Power Settingsکلیک کنید.
  5.  در این مرحله، پنجره Power Options نمایان می­‌شود. به Advance Settingsبروید و روی Battery کلیک کنید. در قسمت زیر، روی Critical Battery Action کلیک کرده و آن را برای خاموش شدن تنظیم کنید. سپس، روی Critical Battery Level کلیک کنید و آن را تا٪ ۵ تنظیم کنید.
  6.  پلاگین را بکشید و لپ تاپ خود را تا زمانی که به حالت اتوماتیک خاموش می­‌شود، دشارژ کنید. همزمان می‌­توانید از لپ تاپ خود استفاده کنید.
  7.  از سوی دیگر، اگر می­‌خواهید باتری خود را در حالی که از آن استفاده نمی­‌کنید، کالیبره کنید، اطمینان حاصل کنید که برای خاموش شدن حالت اتوماتیک تنظیم نشده باشد.
  8.  برای کالیبراسیون در حالی که از آن استفاده نمی‌­کنید، بر روی Choose when to turn off display کلیک کنید. این گزینه شما را به صفحه Edit Plan Settings هدایت می­‌کند. باتری خود را به حالت Balance تنظیم کنید و همه چیز را به حالت Never تنظیم کنید.
  9. لپ تاپ خود را برای ۵ ساعت بگذارید تا به طور اتوماتیک خاموش شود. سپس، آن را دوباره وصل کنید و تا ۱۰۰٪ شارژ کنید. زمانی که فرآیند کالیبره به اتمام رسید، قبل از استفاده از درستی تنطیمات مربوطه مطمئن شوید.
منبع tomsguide.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.