۵ تنظیم حیاتی برای کاهش مصرف باتری و حجم ترافیک گوشی های اندروید

با استفاده از این ویژگی های ضروری، می توانید مدت زمان بیشتری از گوشی همراه خود استفاده کنید

این که چه کاری را بر روی گوشی اندروید خود انجام می دهید اهمیت ندارد، اما ۵ مورد از تنظیمات وجود دارد که دانستن آن مهم است. مصرف اینترنت در گوشی های اندروید بالا می باشد، این موضوع خوبی به نظر نمی رسد مگر اینکه کاربران اندرویدی از اینترنت های نامحدودی استفاده کنند که باید هزینه بالایی را پرداخت کنند. با استفاده از این تنظیمات می توانید این مشکل را تاحدودی حل کنید.

توجه: این تنظیمات  بر روی گوشی Nexus 5X با مدل اندروید ۷.۱.۲ آزمایش شده است. تنظیمات گوشی بسته به نوع مدل گوشی و سازنده شرکت آن ممکن است متفاوت باشد.

Data Saver را فعال کنید

گوشی های اندرویدی مصرف اینترنت بالایی را دارند به خصوص برای برنامه های که در پس زمینه گوشی در حال اجرا هستند. با فعال کردن این ویژگی مصرف اینترنت در برنامه های پس زمینه گوشی صرفه جویی می شود.

روشن کردن دیتا سرور در گوشی های اندروید

پس از فعال کردن ویژگی Data Saver Android، می توانید انتخاب کنید که کدام برنامه را در پس زمینه گوشی فعال باشد(مانند جیمیل).

به همین دلیل شما باید ویژگی Data Saver Android را بلافاصله فعال کنید. پس از فعال کردنData Saver، می توانید برنامه را که می خواهید در پس زمینه گوشی باشند را انتخاب و فعال کنید. در نتیجه از مصرف هزینه بالای اینترنت ماهیانه صرفه جویی به عمل می آورد.

برای فعال کردن این ویژگی به مسیر تنظیمات قسمت Data Usage > Data Saver بروید و برنامه ای را که می خواهید در پس زمینه گوشی فعال باشد انتخاب کنید.

فعال کردن این ویژگی عیب هایی نیز دارد مثلا جیمیل ایمیل های مختلف را نمایش نمی دهد، توییتر مطالب به اشتراک گذاشته را نمایش نمی دهد  مگر اینکه به صورت دستی فید خود را بارگیری کنید، اخبار روز نمایش داده نمی شود تا زمانی که آن را به روز  و اجرا کنید.

خوشبختانه با فعال کردن این ویژگی شما می توانید انتخاب کنید که کدام برنامه ها می توانند با استفاده از اینترنت متصل به گوشی بر روی پس زمینه گوشی فعال باشند. در صفحه تنظیمات Data Saver می توانید به اپلیکیشن های مورد نظر دسترسی داشته باشید، برای فعال کردن اپلیکیشن های مورد نظر سوئیچ های کنار برنامه را برای استفاده از اینترنت در پس زمینه گوشی فعال نمایید.

نکته مهم: هنگامی که از hotspot استفاده می کنید Data Saver غیر فعال می شود. دقت کنید زمانی که از hotspot استفاده نمی کنید Data Saver را برای صرفه جویی در اینترنت فعال نمایید.

Data Roaming را غیر فعال کنید

اگر قصد داشته باشید هزینه زیادی را بابت اینترنت پرداخت کنید باز هم این ویژگی هزینه غیر قابل قبولی را برای شما رقم می زند.

تنظیمات مربوط به Data Roaming را غیر فعال نمایید تا هزینه بالایی را متحمل نشوید.

روشن کردن دیتا رومینگ در گوشی های اندروید

ویژگی داده رومینگ اندروید به شما اجازه می دهد زمانی که در محدوده شبکه خود نیستید از خدمات شبکه دیگر برای تبادل اطلاعات استفاده کنید.

هنگامی که استفاده زیادی از اینترنت دارید می توانید آن را فعال کنید، اگر نیازی به آن ندارید این ویژگی را غیرفعال کنید.

برای اطمینان از این که Roaming Dataخاموش است،  به قسمت تنظیمات رفته و Data usageرا انتخاب کرده، روی دکمه که به حالت سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه وجود دارد لمس کنید،Cellular Network را انتخاب کرده و سپس تنظیمات مربوط به Data Roaming را خاموش کنید.

Unknown Sources را غیر فعال نمایید

یکی از کاربرهای خوب اندروید نسبت به ios این است که شما در مورد نصب برنامه ها به فروشگاه Google Play محدود نمی شوید. در واقع، می توانید برنامه ها را از هر فروشگاه نرم افزاری یا وب سایت شخص ثالث که می خواهید دانلود و نصب کنید. از فروشگاه App آمازون و DownloadAtoZ به Mobango و SlideMe به راحتی می توانید اپلیکیشن هایی را دانلود و نصب نمایید.

روشن کردن تنظیمات منابع ناشناس در گوشی های اندروید

اگر ویژگی Unknow Source غیرفعال باشد شما به دریافت اپلیکیشن های Google Play محدود می شوید اما برنامه های قابل اعتمادی بر گوشی شما نصب می شود.

با این حال، مشکل فروشگاه های مستقل این است که مراحل امنیتی مربوط به نرم افزارهای مخرب را سپری نکرده اند و با ورود به یک سایت نامعتبر نرم افزارهای مخربی بر روی سیستم شما نصب می شود. به همین دلیل از خاموش بودن  Unknown Sources مطمئن شوید.

من به شما این  توصیه را می کنم  زمانی Unknown Sources را فعال کنید که به برنامه نیاز داشته باشید و از آن وب سایت اطمینان خاطر داشته باشید، ولی بعد از اتمام نصب اپلیکیشن این ویژگی را غیر فعال کنید.

برای دسترسی به این ویژگی به مسیر تنظیمات قسمت Security بروید و گزینه Unknown Sources واقع در وسط صفحه را غیر فعال کنید.

تنظیم گزینه (صرفه جویی در باتری)Battery Saver  را به صورت خودکار  روشن کنید

با وجود اینکه گوشی های هوشمند اندروید نسبت به گذشته به روزتر شده اند اما طول عمر باتری آنها ضعیف شده است. در واقع گوشی مدل Nexus 5X با یک بار شارژ کردن آن نمی توانید در طول روز از آن استفاده نمایید مگر اینکه  مدت زمان استفاده از آن کم باشد.

شما می توانید ویژگی Battery Saver را در گوشی اندروید تنظیم کنید تا زمانی که عمر باتری گوشی شما کاهش می یابد، به صورت خودکار روشن شود.

تنظیمات سیوکننده باتری در گوشی های اندروید

به همین دلیل Battery Saver ویژگی ایده آل برای استفاده از اندروید است. پس از فعال شدن این گزینه، در طول عمر باتری صرفه جویی می شود. با فعال شدن Battery Saver از ویژگی های دستگاه کاسته می شود. صفحه نمایش را خاموش می کند، بیشتر فعالیت های برنامه پس زمینه خاموش می شوند و دیگر موزیک و آهنگ های اضافی غیر فعال می شوند، باتری باقی مانده از گوشی را نگه داری می کند.

زیبایی حالت Battery Saver این است که لازم نیست آن را به صورت دستی روشن کنید. در عوض، شما می توانید گوشی خود را برای زمانی که میزان باتری گوشی از سطح معینی پایین می باشد تنظیم کنید و زمانی که دستگاه دوباره شارژ می شود گزینه Battery Saver خاموش شود و مواقع مورد نیاز روشن شود.

برای فعال کردن این ویژگی به صورت خودکار به مسیر Battery>Battery Saver>Turn on automatically بروید و میزان درصد (۵درصد یا ۱۵ درصد) را انتخاب نمایید.

تنظیماتی را انجام دهید تا از فایل اطلاعات گوشی پشتیبانی کند

هرچند این ویژگی در آخر بیان شده است ولی از اهمیت بالایی برخودار می باشد، با فعال شدن این گزینه اطلاعات گوشی و اپلیکیشن ها در گوگل درایو آپلود می شوند. اگر بسیاری از برنامه ها را به ناچار حذف کرده اید می توانید آنها را از این طریق بازگردانید.

پشتیبانی فایل اطلاعات در گوشی های اندروید

برای اینکه فایل های پشتیبانی اطلاعات گوشی در گوگل درایو ذخیره شوند به مسیر تنظیمات بروید و قسمت Backup &Reset>Backup My را انتخاب کنید.

در اینجا حساب های گوگل (با فرض داشتن حساب های زیاد) را که می خواهید به عنوان حساب پشتیبان فایل اطلاعات خود استفاده کنید را تعیین کنید، اگر برنامه ای را مجدد نصب کنید می توانید فایل های پشتیبانی اطلاعات را به صورت خودکار بازگردانید.

منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. رسول می گوید

    بسیار جالب و آموزنده
    سپاس از مطالب خوبتان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.