سفر به گجرات ، شهر رنگارنگ هند

اطلاعاتی درباره گجرات

گجرات با نام مستعار جواهر غرب منطقه مهمی است که در غربی ترین قسمت هندوستان قرار گرفته است. توسط خلیج فارس و ایالت سند در غرب آن احاطه شده است. واژه گجرات از زبان سانسکریت و از کلمه Gurjar-Rashtra یا ملت گورجار اقتباس شده است. اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم، ایالت گجرات یکی از مراکز مهم تمدن سند بوده است. شهرهای باستانی همچون لوتال، دولاویرا و گلادورو در این منطقه قرار داشته است. در واقع اولین قسمت هند در شهر باستانی لوتال شکل گرفته است. مرکز گجرات، گاندی ناگار( Gandhinagar ) است.

زبان رایج:

زبان رایج گجراتی است گرچه مردم آن زبان هندی را نیز می فهمند.

آب و هوا:

آب و هوای گجرات بسیار متغیر است. تابستان ها بسیار گرم و خشک است تا جایی که در ماه های گرم تابستان به بالای ۴۹ درجه سانتیگراد می رسد. این وضعیت تا فرا رسیدن فصل باران های موسمی در اواسط ژوئن ادامه دارد. در فصل موسمی، به همان نسبت که دمای هوا کاهش پیدا می کند، رطوبت افزایش می یابد. زمستان ها ملایم، دلپذیر و خشک است. در زمستان، متوسط دمای هوا در طی روز ۲۹ درجه سانتیگراد و در شب ۱۲ درجه سانتیگراد است.

راه های دسترسی:

گرچه شهرهای بسیاری به گجرات متصل هستند اما تنها شهر احمد آباد است که فرودگاه بین المللی با پروازهای منظم دارد. پروازهایی نیز به فرودگاه های کوچکی همچون Baroda, Bhavnagar Bhuj, Diu, Jamnagar Porbandar صورت می گیرد که نزدیک بمبئی هستند.

مکان های دیدنی گجرات:

کاخ “لاکسمی ویلاس”

گجرات
لاکسمی ویلاس

بزرگی این کاخ که ۴ برابر بزرگتر از کاخ باکینگهام انگلستان است، سبب شده به بهترین کاخ سلطنتی دنیا تبدیل شود. در حال حاضر مهاراجه ” بارودا” و خانواده اش در این کاخ زندگی می کنند.

معبد سومنات

گجرات
معبد سومنات

یکی از مکان های مورد علاقه توریست ها که علاقه دارند از آن دیدن کنند معبد سومنات است که در “ChharDhamYatra” قرار دارد.

معبد” Dwarakadheesh”

گجرات
Dwarakadheesh

این معبد که در شهر دارکا قرار گرفته است یکی از مقدس ترین اماکن هندی ها در سراسر جهان است.

حاجی پیر ( Haji Pir ) 

گجرات
حاجی پیر

در مرز بین هند و پاکستان قرار گرفته است. نام اصلی آن قبل از اینکه اسم علی اکبر ( که یکی از سربازان شهاب الدین غوری بوده است) بر آن نهاده شود، درگاه بوده است. این منطقه گردشگران بسیاری را از سراسر کشور به خود جذب می کند.

لوتال ( Lothal)

گجرات
لوتال

طبق کاوش های باستان شناسی که توسط سازمان باستان شناسی هند در سال ۱۹۶۰ انجام شده است، لوتال یکی از مدرن ترین شهرها در تمدن سند بوده است. لوتال در منطقه ای با نام bhal قرار گرفته است که یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است. قدمت لوتال به ۲۴۰۰ سال قبل از میلاد می رسد.

ساپوتارا ( Saputara)

گجرات
ساپوتارا

معروف ترین تپه ماهور گجرات، ساپوتاراست که در منطقه دنگ قرار گرفته است. آب و هوای آن در طول سال بسیار دلپذیر است.

منبع travelplanet.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.