به خانه استاد انتظامی سری بزنید

خانه آقای بازیگر در قیطریه قرار دارد.

خانه آقای بازیگر نه تنها به خاطر زندگی و نفس کشیدن مردی بزرگ در آن ارزشمند است، بلکه از آنجا که محل رفت و آمد بزرگان سینمای ایران بوده است، ارزش زیادی پیدا کرده است. استاد انتظامی درب خانه خود را به روی عموم باز کرده و فرصتی فراهم کرده تا دوستداران هنر و فرهنگ ایران از یادگاری‌ها و آثار سینمایی استاد عزت الله انتظامی دیدن کنند.

خانه استاد انتظامی مساحتی حدود ۴۵۱ متر مربع با ۵۳۸ متر مبع زیربنا دارد و در خیابان احمدی منطقه قیطریه قرار دارد.

خانه، بزرگ و حیاط‌دار است با دیوارهای آجری و گیاهان سبز. همانطور که خود استاد گفته خانه‌اش آباد و نورانی است اما حالا تنها خانه او نیست، خانه عاشقان صحنه و نمایش است. وارد خانه می‌شوید، دیواری از پوسترهای نمایش تئاتر آقای بازیگر را می‌بینید که مربوط به قبل از انقلاب می‌شود. در گوشه دیگری از خانه تندیس‌ها و جوایز استاد خودنمایی می‌کند.

اتاق شهر فرنگ خانه استاد انتظامی

اتاق شهر فرنگ جایی است که می‌توانید از دریچه کوچک دوربین‌های شهر فرنگ فیلم‌های کوتاه ۳ تا ۷ دقیقه‌ای ببینید. دیوارهای این اتاق نام بزرگان سینمای ایران و کاراکترهای معروف سینما را در خود جای داده که شما را به خاطرات دور و نزدیک می‌برد.

استاد انتظامی در خانه خود یک تئاتر کوچک دارد. اتاق تماشاگه زمان با صندلی‌های سفید و مجسمه بازیگران روی صحنه و تماشاگران. به مجسمه‌ها که نگاه کنید، چهره‌ها برایتان آشنا خواهد بود. می‌توانید جمشید مشایخی، فخری خوروش، داود رشیدی، پرویز فنی زاده و جعفر والی را ببینید.

مجسمه بازیگران در خانه استاد انتظامی

روی دیوارهای راهروی آئینه جادویی می‌توانید نام تئاتر را به زبان‌های مختلف ببینید. اتاق گالری هم محلی است برای نمایش تصاویر عزت الله انتظامی از جوانی تا پیری. مرکز اسناد تئاتر، اسناد ششصد هفتصد نمایش اجرا شده را در خود دارد که برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران در دسترس قرار گرفته است.

مجسمه استقبال استاد انتظامی در تالار نام‌آوران به شما خوش‌آمد می‌گوید. با آسانسور به طبقه پایین می‌روید و پا به سالن تئاتر کوچکی می‌گذارید با ۹۲ صندلی و مجهز به اتاق فرمان، گریم و پشت صحنه و نور و صدا.

کافی شاپ خانه استاد انتظامی

کافی‌شاپ دنج و زیبای خانه انتظامی روی پشت‌بام این خانه به مدیریت نوه ایشان گلنوش انتظامی، از صبح تا شب پذیرای مهمانان است. چیز دیگری که نظر شما را جلب می‌کند تابلوی بزرگی از تکیه دولت است که ۲۰ تن از هنرمندان در خلق آن دست داشته‌اند.

خانه موزه انتظامی که سال ۹۰ توسط شهرداری از آقای بازیگر خریداری شد تا به موزه انتظامی و موزه تئاتر ایران تبدیل شود، واقع در قیطریه، بلوار اندرزگو(شرق به غرب) روبروی بلوار کاوه، کوچه احمدی پلاک ۲۸ می‌باشد و همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۸ پذیرای گردشگران است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.