روستای ایگل روستای سرسبز و خرم در نزدیکی تهران

یکی از مسیرهای صعود به قله توچال، روستای ایگل است

یکی از مسیرهای صعود به قله توچال، روستای ایگل است. این روستا در شمال شرقی قله توچال و در ارتفاع ۲۰۰۰ تا ۲۳۰۰ متری قرار گرفته است. از جاده لواسانات که به سمت اوشان می‌روید، نرسیده به آهار (در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شرق تهران) تابلوی روستای ایگل (EGEL یا EGOL) را می‌توانید ببینید. در این روستای زیبا می‌توانید خودرو را پارک کرده و مسیر ۲ ساعته نسبتا همواری را در دامنه کوه‌‍های پر از ریواس، تره کوهی و پونه بپیمایید. در مسیر خود با آبشار زیبای ایگل مواجه می‌شوید.

ایگل روستایی است که به دلیل آب فراوان باغات زیادی دارد. محصولات عمده این روستا شامل گیلاس، آلبالو، سیب، گردو می‌شود و همچنین آلو زرد، آلو سیاه و آلوچه. علاوه بر این یک نوع میوه خاص و کمیاب نیز در باغات ایگل یافت می‌شود که “رزبری” نام دارد. میوه‌ای قرمز رنگ مابین آلبالو و انگور قرمز. این روستا به دو بخش “بالا ده” و “پایین ده” تقسیم می‌شود و دارای امکاناتی چون برق، تلفن و لوله‌کشی آب است. خانه‌های روستا دارای چاه فاضلاب است.

طبیعت روستای ایگل

جمعیت روستا بالغ بر ۸۰۰ نفر است اما در زمستان به کمتر از نصف کاهش می‌یابد زیرا چوپان‌ها با شروع پاییز گوسفندان خود را به سمت مناطق گرمسیری تهران مانند شهر ری و ورامین می‌فرستند و با شروع بهار به روستا برمی‌گردند. اکثرا نام‌های فامیل اهالی روستا، “کمالی” و “آقابیک” است.

برای یک گردش یک روزه به حوالی تهران می‌توانید این روستای زیبا را انتخاب کنید و از تماشای آبشار و روستای ایگل لذت ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.