بزرگترین استخرهای شنا در دنیا

استخرهای بزرگ دست‌ساز که جاذبه گردشگری محبوبی است

در گوشه و کنار دنیا استخرهای شنا وجود دارند که دست‌ساز هستند اما شبیه تالابی از آب دریا کنار دریای فیروزه‌ای رنگ قرار گرفته‌اند و مورداستفاده گردشگران قرار می‌گیرند.

تالاب کریستال، مصر

استخرهای شنا در مصر

استخری به مساحت ۱۲۰۷۷۳.۹۵۲ متر مربع در منطقه توریستی شرم‌الشیخ درست در مرکز صحرای مصر ساخته شده است. در رکوردهای گینس، این استخر بزرگترین تالاب کریستالی جهان است.

مردان پالاس، آنتالیا، ترکیه

استخرهای شنا در ترکیه

یکی از بزرگترین استخرهای اروپا که حتی در شلوغ‌ترین فصل سال نیز چندان ازدحامی ندارد. هتل دارای ساحل اختصاصی است و محوطه بسیار لوکسی دارد.

San Alfonso Del Mar، شیلی

استخرهای شنا San Alfonso Del Mar

این تالاب کریستالی، عنوان اولین استخر بزرگ دست‌ساز بشر پیش از مصر را دارد. این استخر بیش از ۹۱۵ متر طول و ۳۵ متر عمق دارد. آب تازه از دریا به این استخر جریان دارد.

Las Brisas، شیلی

استخرهای شنا و Las Brisas

در کنار دریای شیلی در ساحل شنی آن، استخری به مساحت بیش از دو هکتار وجود دارد. این استخر به اندازه ۱۶ استخر شنای المپیک مساحت دارد.

Marina Sands Skypark، سنگاپور

استخرهای شنا در سنگاپور

بزرگترین استخر پشت‌بامی دنیاست که چشم‌انداز بی‌نظیری دارد. طول این استخر از برج ایفل نیز بلندتر است.

Laguna Bahia، شیلی

استخرهای شنا و Laguna Bahia

شیلی بزرگترین و معروف‌ترین استخرهای دنیا را دارد. مساحت این استخر، ۱۳۹۳۵.۴۵۶ متر مربع است و به دلیل داشتن فضای زیاد هیچوقت دچار ازدحام نمی‌شود. در آب‌های این استخر می‌توانید موج‌سواری را نیز تجربه کنید.

MahaSamutr، تایلند

استخرهای شنا در تایلند

اطراف این استخر ویلاهای بومی قرار دارد و مساحت این فضا بزرگتر از ۸ زمین فوتبال است. می‌توانید در آب‌های آن قایق‌سواری کنید.

منبع travelplanet.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.