نکاتی که برای تزئین سفره افطار باید بدانید

به راحتی سفره‌ای زیبا تدارک ببینید

در آستانه ماه مبارک رمضان دوباره انداختن سفره‌های زیبایی افطار به یکی از دغدغه‌های خانم‌ها تبدیل خواهد شد. اما تزئین سفره افطار یا هر مهمانی و مراسم دیگر هم بستگی به استفاده از ظروف و سفره و غذاهای زیبا دارد و هم تزیین تک تک خوراکی های سفره که میتوانید سفره را زیبا تر و دلنشین تر کند، یادتان باشد تزئین زیبای یک سفره افطار هرگز به معنی تشریفات و تجملات و بریز و بپاش و درست کردن صد نوع غذای همزمان که همگی دست نخورده از سفره برمی‌گردند و اسراف می‌شوند نیست. سلیقه و حوصله خانم های ایرانی میتوتند از یک سفره ساده یک اثر هنری رنگارنگ بسازد مثل تصویر بالا که خوراکی های کم و ساده افطار در ظروف زیبا به شکلی خلاقانه و دلنشین تزیین شده اند .

بسیاری از خانواده ها عادت دارند بلافاصله بعد از اذان فقط یک افطاری سبک میل کنند و بعد از گذشت یکی دو ساعت به صرف شام بپردازند سفره افطار ساده معمولا شامل چای و خرما ، نان و پنیر و سبزی و گاهی میوه جات آن فصل است که به علت خنک ، شیرین و آبدار بودن ، تشنگی را رفع میکند و حسابی میچسبد ، میوه هایی مثل هندوانه در این زمینه از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند . انواع آش و سوپ و شله زرد و شیر برنج و حلیم از محبوب ترین غذا های سفره افطار هستند چرا که بدن مدتی گرسنه بوده و این خوراکی های گرم و نرم و آبکی حسابی راه گلو را باز میکنند ، حتی متخصصین تغذیه هم توصیه میکنند بلافاصله بعد از افطار سراغ خوراکی های چرب و سنگین نروید و افطار خود با چای خرما و غذا های سبک و حاضری و نهایتا یک ظرف سوپ یا آش و… باز کنید .

همه عروس خانم ها مدانند اولین مهمان هایی که بر سفره سفره افطار ما حاضر میشوند اهمیت خیلی زیادی برای ذوق و سلیقه عروس خانم در چیدمان سفره افطار قائل هستند ، بنابراین خود عروس خانم ها هم دوست دارند نهایت تلاش و هنر خود را چیدمان اولین سفره های خود چه در ماه رمضان چه در غیر آن به کار برند ، دیده های ایده های ساده و زیبای این نوشته میتواند به شما کمک کند سفره های زیبایی برای دوستان و خانواده خود و همسر عزیزتان پهن کنید و در کنار هم از لذت افطار و دعا دسته جمعه بهره ببرید . شاید خیلی ها فکر کنند برای داشتن یک سفره افطار زیبا و تزیین افطار باید چندین نوع غذا درست کنند تا سفره رنگینی داشته باشند اما این موضوع اشتباه است ، چرا که معمولا در وعده افطار هیچ کس میل چندانی به خوراکی های چرب و شور و رنگین و غذا های گوشتی و سنگین ندارند ، برعکس خوراکی های ساده ای که شاید در طول سال کمتر به سراغ آنها میرویم بهترین غذا ها در وعده افطار هستند ، مثلا نان و پنیر و گردو یا کرده و مربا به همراه چای خوشمزه و دلچسب ترین غذا ها بعد گرسنگی و روزه داری یک روزه است.

یک ویژگی مهم تزیین سفره افطار که کار را خیلی راحت میکند این است که خوراکی های سفره افطار خودشان انقدر رنگی رنگی هستند که تنها با کنار هم قرار داد آنها بدون هیچ گونه دیزاین خاص و پیچیده ای سفره ای بسیار زیبا و دلنشین خواهید داشت ، گذشته از آن حس و حال معنوی سفره افطار و حال خوب بودن در کنار خانواده و عزیزانتان کافی است تا زیبایی و دلنشینی این سفره دوست داشتنی را چند برابر کند. برای چیدمان سفره های افطار و سحر استفاده از ظروف سنتی مثل ظروف مسی ، روی ( همون ظروف روحی معروف) ظروف سفالی و … در کنار سفره های سنتی مثل ترمه و قلمکار اصفهان زیبایی سفره افطار شما را چندین و چند برابر میکند. امتحان کنید.

در کنار توصیه بالا در مورد استفاده از ظروف و سفره سنتی یک توصیه دیگر که احتمالا دوست خواهید داشت استفاده از ظروف چینی سفید است ، چرا که بیشتر خوراکی های سفره افطار چیزهایی هستند که ما اغلب در صبحانه یا عصرانه میخوریم و استفاده از ظروف چینی بخصوص صبحانه خوری ها برای این وعده غذایی هم خیلی کاربردی هستند . به علاوه سفید بودن ظرف ها باعی میشود رنگ و لعاب خوراکی های افطار بیشتر دیده شود و حس دلنشین را به مهمان ها منتقل کند.

با دیدن ایده های این نوشته متوجه خواهید شد که برای داشتن یک سفره افطاری زیبا لازم نیست کلی با زبان روزه زحمت دیزاین مواد غذایی را بکشید کافی است با استفاده از ظروف و سفره های سنتی و ساده سفره ای زیبا شیک و دلنشین داشته باشید.

  • چای و خرما زولیا و بامیه برای شروع افطار
  • ساندویچ‌های آماده الویه
  • لقمه‌ها یا ساندویچ‌های کوچک نان و پنیر و سبزی
  • کاسه‌های کوچک پر شده با شله زرد یا آش یا حلیم
  • رول‌های نان و پنیر یا نان و حلوا
  • سالاد الویه، سالاد ماکارونی و غذاهایی که به صورت سرد سرو می‌شود
  • سیخ‌های چوبی پر شده با تکه‌های میوه خنک برای بعد افطار
  • کاسه‌های کوچک حلیم بادمجان یا کشت بادمجان با تکه‌های بریده شده نان بربری
  • ژله یا فرنی به عنوان دسر بعد افطار

ایده‌هایی برای تزئین سفره افطار

تزئین سفره افطار

تزئین سفره افطار

تزئین سفره افطار

تزئین سفره افطار

تزئین سفره افطار

تزئین سفره افطار

تزئین سفره افطار

تزئین سفره افطار

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.