معرفی جدیدترین تکنولوژی کاهش وزن

وزن کم کردن بدون ورزش یا سالم غذا خوردن تقریبا غیرممکن است

علم در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و به صورت روزافزون نیز به جلو حرکت می‌کند. با وجود اینکه ما طرفدار رژیم‌های غذایی سالم و برنامه‌های ورزشی هستیم، اما گشتن به دنبال راه‌های میانبر برای تکنولوژی کاهش وزن و مزایای مرتبط با آن که محققان در حال کشف و آزمایش آنها هستند می‌تواند گاهی جالب باشد. با توسعه فناوری‌های برتر، شناسایی ژن‌ها و پروتئین‌ها و تغییر باورهای دیرینه در زمینه تکنولوژی، محققان به روش‌های جدیدی برای کاهش وزن دست یافته‌اند.

اولتراسوند یا فراصوت در تکنولوژی کاهش وزن 

آیا اولتراسوند (فراصوت) می‌تواند سلول‌های چربی را از بین ببرد؟ UltraShape همین سال گذشته موفق به دریافت تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده شد. این عمل که در سه جلسه جداگانه با فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۴ روز انجام می‌گیرد، به شما کمک می‌کند که چند اینچ از سایزتان را کاهش دهید. اگر مایل به انجام این عمل باشید، پزشکان در وهله اول وزن‌تان را اندازه گیری می‌کنند و شاخص توده بدنی شما را به دست می‌آورند. در این عمل، از یک ژل چسبناک و یک وسیله گرمایشی در نواحی تحت درمان استفاده می‌شود. این پروسه درمانی کمتر از ده دقیقه به طول می‌انجامد. هر دوره درمانی اولتراسوند حدودا ۱۲۰۰ دلار هزینه دارد؛ بیماران می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های پس از درمان در رابطه با ورزش و رژیم غذایی، به راحتی وزن کم کنند. با این کار، سطح شکم به طور قابل توجهی صاف می‌شود.

قرص‌های محرک گوارش 

کاهش وزن و دارو
مصرف دارو یکی از روش‌های کاهش وزن است

براساس تحقیقات جدید مؤسسه سالک که در مجله طب طبیعت منتشر شده، اگر بدن‌تان فکر کند در حال خوردن هستید، حتی اگر چنین نباشد، فرآیند هضم مواد غذایی را آغاز می‌کند. این امر ممکن است باعث افزایش روند چربی‌سوزی در بدن شده و سوخت و ساز بدن را بهبود ببخشد. قرص‌های محرک گوارش به گونه‌ای توسعه یافته‌اند که تنها داخل روده عمل کنند تا عوارض جانبی نداشته باشند. اما این قرص‌ها چطور عمل می‌کنند؟ به گفته رونالد ایوانز، مدیر آزمایشگاه ژنتیکی سالک، این قرص‌ها مثل یک وعده غذایی خیالی عمل می‌کنند؛ یعنی همان سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستند که حین خوردن غذا ارسال می‌کنید. از این رو، بدن شما به ایجاد فضای کافی برای ذخیره غذا می‌پردازد. اما هیچ‌گونه کالری دریافتی وجود ندارد و هیچ‌گونه تغییری در اشتهای شما ایجاد نمی‌شود. این آزمایش بر روی موش‌ها به انجام رسیده است، اما اثرات دارویی قابل تعمیم هستند و تنها به کاهش وزن محدود نمی‌شوند. این قرص‌ها علاوه بر تسریع روند چربی‌سوزی، باعث محدود شدن روند افزایش وزن شده و سطح قند خون و کلسترول‌های بد را در بدن کنترل می‌کنند. به علاوه، خطر بروز التهاب را نیز کاهش می‌دهند.

گفتنی است، از جمله وسایل هوشمند پیشتر در زمینه حفظ تناسب اندام می‌توان به چرخ‌های دستی هوشمند، یخچال، ساعت‌های مچی و آینه‌های هوشمند اشاره کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهند افراد با استفاده از چرخ‌های دستی هوشمند که خوراکی‌های آن‌ها را در حین خرید در فروشگاه‌ها بررسی می‌کند از خرید مواد غذایی ناسالم به دلیل هشدار چرخ دستی خودداری خواهند کرد. یخچال هوشمند نیز می‌تواند مواد غذایی سالم و تاریخ و زمان استفاده از آن‌ها را در اختیار کاربر قرار دهد. با نگاه کردن در آینه‌های هوشمند افراد از میزان اضافه وزن خود و کالری‌های مصرفی روزانه آگاه می‌شوند. در نهایت مچ بند‌های سلامتی که در تعامل با گوشی‌های هوشمند هستند، به افراد اطلاعات دقیقی در خصوص آنالیز کارکرد اعضای بدن، میزان ورزش و کالری مصرفی روزانه خواهند بود.

تکنولوژی کاهش وزن با کمربندهای لاغری 

کاهش وزن و کمربند لاغری
کمربند لاغری باعث توهم کاهش وزن می‌شود

ثابت شده که وزن کم کردن بدون ورزش یا سالم غذا خوردن تقریبا غیرممکن است. شما می‌توانید با کمربندهای sauna slim برای کاهش وزن موقتی در اطراف کمر تلاش کنید. این کمربندها کمک می‌کنند با عرق کردن در ناحیه کمر آب اضافی بدنتان را حداقل به مقدار کمی از دست بدهید. این کمربندها با باتری کار کرده و شما می‌توانید آن را با قدرت‌های متفاوت به کار ببندید. کمربندهای Slim sauna با عناوینی مثل “قابل حمل” و “راه حل راحت برای کاهش وزن” به فروش می‌رسند، اینها هیچ کاری نمی‌کنند به جز اینکه به صاحبش توهم لاغر شدن می‌دهند. حقیقتا آنها کار نمی‌کنند و راهی وجود ندارد که از یک جریان الکتریسته که چربی‌ها را ظرف چند دقیقه آب می‌کند بگذرد. این کمربندها در یک زمان کوتاه مدت موثرند و کمک می‌کنند در دوره کوتاه مدت وزن کم کنید.

جراحی برای کاهش وزن 

عمل جراحی در چند مورد مختلف برای کاهش وزن به کار می‌رود.

  • برداشتن چربی از زیر پوست و شکم: در این عمل اگر چه شخص لاغر می‌شود، ولی متاسفانه چون عادت پرخوری ادامه دارد، بعد از چند ماه مجدداً چربی‌ها در بدن جمع شده و چاق به حالت اول بر می‌گردد.
  • جراحی روده: در این روش قسمتی از روده کوچک برداشته می‌شود تا عمل جذب کمتر انجام شود بنابراین شخص چاق سریعا وزن کم می‌کند، ولی این روش مشکلات فراوانی به دنبال دارد که توصیه آن مضر است.
  • جراحی معده: دراین نوع جراحی قسمتی ازمعده برداشته می‌شود تا از عمل هضم و جذب غذا کاسته شود.
  • بستن فک: فک را با عمل جراحی طوری می‌بندند که شخص نتواند از لقمه‌های بزرگ استفاده کند. این امر باعث کاهش کالری دریافتی و لاغری می‌شود ولی متاسفانه پس از باز کردن فک چاقی کم کم به حالت قبلی بر می‌گردد.

آب درمانی 

این روش را یک پزشک از اهالی شوروی سابق برای رهائی از بیماری‌های خود ابداع کرد. او خوردن غذا را به مدت ۴۰ روز کاملا ترک کرد و فقط از آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده می‌کرد. او در این مدت ۲۰ کیلوگرم کم کرد ‌و براساس آنچه در کتاب خود (روزه چهل روزه) آورده، بعد ازدو ماه مجدداً به وزن اولیه‌اش بازگشت! علم پزشکی به هیچ وجه چنین روشی را قبول نمی‌کند زیرا ضررهای فراوانی به دنبال دارد. علم پزشکی تأکید دارد نباید طی یک هفته بیش از یک کیلوگرم از وزن بدن کم کرد.

گوشواره لاغری 

در حال حاضر دو نوع از این گوشواره‌ها در بازار موجودند:

  • نوع اول: متأسفانه بیشتر گوشواره‌های موجود تقلبی‌اند و از همین رو هیچ اثری ندارند.
  • نوع دوم: این نوع روی مرکز تنظیم اشتها در هیپوتالاموس مغز اثر می‌گذارد و اشتها را کم می‌کند. همان طور که می‌دانید هیپوتالاموس کار کنترل و تنظیم درجه حرارت بدن، تعادل آب، فعالیت غده هیپوفیز و ترشحات معده را به عهده دارد. اما طی بررسی به عمل آمده از این افراد، آنها در دراز مدت دچار عوارضی مانند سرگیجه شده‌اند. لذا استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.

تکنولوژی کاهش وزن با دستگاه‌های لرزان 

کاهش وزن و دستگاه لرزان
دستگاه‌های برقی همراه با رژیم غذایی و ورزش اثرگذار خواهد بود

این روش توسط دستگاه‌هایی لرزاننده صورت می‌گیرد. این گونه وسائل به خصوص برای زنان، زیان آور است زیرا در بعضی از خانم‌ها چربی‌ها معمولا در قسمت پایین بدن ذخیره می‌شوند و در اثر لرزاندن، این چربی‌ها جابجا شده و از شکم به سمت سینه و قلب می‌روند که خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. در این گونه روش‌ها وزن فرد تغییری نمی‌کند، بلکه با انتقال چربی، قطر شکم و کمر کاهش می‌یابد. (البته این روش فقط برای کم کردن سایزها، همراه با رژیم غذایی صحیح مفید خواهد بود).

دستگاه‌های برقی 

دستگاه‌های برقی مانند تشک برقی و غیره، باعث می‌شوند که وزن بدن در اثر کاهش شدید آب، کاهش یابد ولی هیچ تأثیری در کاهش مقدار چربی ندارند.

دستگاه‌های افزایش جریان خون 

بعضی از چربی‌ها موضعی بوده و با حالت‌های سلولیت معمولا در اثر کندی یا توقف جریان خون و لنف به آن منطقه تولید می‌شود و باعث تجمع مواد سمی و مواد چربی می‌شود. این دستگاه‌ها باعث برقراری مجدد جریان خون و لنف در بافت‌هایی که دچار سلولیت شده‌اند می‌شوند و با افزایش Drain لنف و خون و بردن مواد زائد تجمع یافته سبب برطرف کردن استاز، ادم، فیبروز و در نتیجه بهبودی و از بین بردن سلولیت Cellulite و چربی‌های موضعی Localized Fat می‌گردند. تحریک فیبروبلاست‌ها همچنین باعث تولید کلاژن Rearrangement collagen می‌شود. وظیفه کلاژن معمولا کمک در رفع چروک (در برنامه‌های کاهش وزن یا در اثر پیشرفت سن) و افزایش قوام پوست است، همچنین وسیله‌ای برای کاهش افتادگی‌های پوست می‌باشد (lifting effect).

استفاده از سیستم‌های مدرن 

امروزه نفوذ تکنولوژی در زندگی بیشتر از هر زمان و غیر قابل اجتناب است، اما نکته‌ای که ما به آن ایمان داریم، استفاده صحیح از تکنولوژی مناسب است. در زمینه لاغری سیستم‌های بسیار مدرنی در آمریکا، فرانسه و ایتالیا ساخته شده که پس از تحقیقات فراوان اثرات سودمند درمانی و نداشتن عارضه در آنها به اثبات رسیده است برای اولین بار در سطح خاورمیانه مجموعه‌ای کامل در ایران گردهم آمده است. روش کار به این صورت است با شروع رژیم لاغری و یا چاقی یک سری تغییراتی در بدن و به خصوص در پوست و لایه‌های چربی زیر آن پدید می‌آید.

بوسیله این سیستم‌ها با تحریک سوخت و ساز، میزان مصرف چربی در سلول‌ها بیشتر می‌شود و اصطلاحاً چربی بیشتری می‌سوزد. از سوی دیگر با افزایش جریان خون و لنف مواد زاید و ادم موجود در لایه‌های زیرین پوست توسط جریان خون، لنف و کلیه‌ها دفع می‌گردد. سلول‌های سازنده اسکلت پوست نیز در طی این روند تحریک شده و سبب تقویت و نوسازی اسکلت پوست می‌شوند و از شل شدن و افتادگی و ایجاد ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. عارضه دیگر در رژیم‌های لاغر کننده که بسیار بدمنظره است شل شدن عضلات است. سیستم مدرنی تهیه شده است که با ایجاد تحریکات عضلانی منظم و برنامه ریزی شده عضلات را به طرز بسیار موثری تقویت می‌کند. 

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.