رشد مغز انسان هرگز متوقف نمی‌شود

مغز توانایی انطباق با هر چیزی را دارد که بارها و بارها تکرار شده است

باورهای غلط بر این اساس شکل گرفته که انسان تغییر ناپذیر است اما با شیوه نوروپلاستیمی می‌توان این باور را دگرگون کرد. تحقیقات انجام شده نشان می­‌دهد که مغز انسان در همه سنین در حال رشد و تغییر است و هرگز رشد آن متوقف نخواهد شد. مطالعات جدید حاکی از آن است که سلو‌ل­های جدید مغزی در همه زمان حتی در سالخوردگی نیز تشکیل می‌­شوند، بنابراین، افراد سالخورده نیز می‌توانند مغز خود را تغییر دهند!

مغز توانایی انطباق با هر چیزی را دارد که بارها و بارها تکرار شده است. تکرار عادات بیشتر در یک منطقه خاص تجمع می­‌یابد، شما می‌توانید هنگام تکرار مطالب جدید نوروپلاستی خود را در همان زمان فعال کنید.

در طول سال‌ها، تعداد زیادی از محققان تحقیقاتی در مورد علم مغز مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که مغز توانایی تغییر شکل خود را دارد. پیش از این محققان معتقد بودند که مغز بعد از دوران کودکی سلول جدیدی تولید نمی­‌کند و همانند جسم جامد بدون تغییر می‌­ماند. در حالی که تا زمانی که خون و اکسیژن از طریق انسان جریان می‌­یابد، می‌­توان مغز خود را تغییر داد.

در صورتی که انسان تلاش خود را با آرامش و روحیه مثبت به کار بگیرد می‌­تواند مغز خود را بر اساس آموزش ذهنی تغییر دهد. نوروپلاستی یک شیوه ظریف و تفننی است که می­‌گوید مغز ما می‌­تواند تغییر کند و ما قربانی ژن­‌ها و نورون­هایمان نیستیم بلکه ما خالق توانمند وضعیت روانی خود هستیم. این شیوه می­‌تواند به سرعت مغز شما را تغییر دهد. یک مطالعه اخیر نشان داد که عادت‌­ها می‌­تواند پس از ۷ روز تمرین شکل بگیرد. اما اگر فرد بعد از ثبت عادات و یادگیری، فعالیت خود را متوقف کند، یادگیری مطالب نیز از بین خواهد رفت.

با توجه به تغییرات ساختاری مغز، تلاش برای یادگیری چیزهای جدید، به جای استفاده از مهارت­‌های قدیمی، موثرتر خواهد بود. نوروپلاستی ممکن است در بین افراد متفاوت باشد، اما به نظر می­‌رسد در بین کودکان رایج‌­تر است، زیرا کودکان حس کنجکاوی بیشتری نسبت به افراد بزرگتر دارند.

به طور خلاصه، انسان هر زمان که اراده کند می­‌تواند خود را تغییر دهد، افراد توانایی یادگیری مطالب جدید را دارند و حتی می‌­توانند عادات بد خود را نیز تغییر دهند.

منبع viralnovelty.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.