بررسی ساختار مغناطیسی انسان‌هایی که مغز بزرگ دارند

مغز انسان ساختار عجیب و پیچیده‌­ای دارد

مزایای یک مغز بزرگ چیست؟ به نظر می‌­رسد که مغز بزرگ، مناطقی که مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات را بر عهده دارد، تحت‌تاثیر قرار می­‌گیرد، اما ما نمی‌­دانیم که چه چیزی بر روی عملکرد مغز تأثیر گذار است.

مغز انسان ساختار عجیب و پیچیده‌­ای دارد که هنوز انسان موفق نشده تمام زوایای آن را بررسی کند.

تیم محققان راشدان، روانشناس مغز و اعصاب آمریکایی، مغز سه هزار نفر را مورد مقایسه قرار دادند و منطقه مهمی از مغز که وظیفه تفکر و تحلیل را بر عهده دارد بررسی کردند.

محققان با تجزیه و تحلیل دریافتند که مغز هر کس با دیگری فرق می‌­کند و برخی از مناطق مغز نسبت به دیگری بزرگتر به نظر می­‌رسد. طبق بیانیه محققان این مناطق در ادغام اطلاعات شرکت دارند. بررسی یک مغز بزرگ راحت­‌تر از مغز کوچک خواهد بود.

این مناطق گسترش‌یافته همان مناطقی هستند که در طول تکامل ما نسبتا بزرگتر شده‌­اند و در زندگی زود هنگام رشد می­‌کنند.

همچنین، تحقیقاتی که در گذشته صورت گرفته حاکی از آن است افرادی که مغز بزرگتر دارند، تمایل دارند ضریب هوشی بالاتری داشته باشند. با این حال، اندازه مغز تنها حدود ۵ درصد از تغییرات ضریب هوشی را تشکیل می­‌دهد.

طبق بیانیه محققان، برای اینکه تحلیلات به خوبی انجام شود، شما باید یک مغز بزرگتر را به نحوی بنیادی به یک مغز کوچک سازماندهی کنید.

همچنین، محققان دریافتند که برخی از مناطق مغز در افراد بزرگسال کسانی که در پردازش احساسات، حرکت و بینایی بیشتر تحت‌تأثیر قرار دارند، کوچکتر از حد انتظار بود.

این بحث همچنان ادامه دارد، برخی از دانشمندان بر این باورند که مغزهای بزرگ مخصوص افراد بزرگ است اما بسیاری از دانشمندان با این استدلال مخالفت کردند.

انسان­‌ها لزوما به مغز بزرگ نیاز ندارند، بلکه مغزی بهتری لازم دارند چرا که با گذشت زمان مغز انسان کوچک‌­تر شده ولی از هوشمندی آن کاسته نشده است.

منبع newscientist.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.