چگونه سفری آرام و آسوده با کودکان خود داشته باشیم؟

سفر کردن کار سختی است به خصوص با کودکان

سفر کردن کار سختی است به خصوص با کودکان. برای یک سفر کوتاه با کودکان باید کارهای زیادی انجام داد و آمادگی های بسیاری کسب کرد. در این مطلب خواهیم گفت چگونه می توانید سفری آرام، لذتبخش و ساده با کودکان خود داشته باشید.

برنامه ریزی برای سفر

برنامه ریزی برای سفر با کودکان
جایی را برای سفر انتخاب کنید که جاذبه های گردشگری مورد علاقه کودکان را داشته باشد

مقصد و مدت زمان اقامت در آن را مشخص کنید:

این مرحله ممکن است به ظاهر ساده به نظر برسد اما اینطور نیست. این فقط موضوع انتخاب کشور یا شهر یا استان نیست. موضوع انتخاب جایی است که ترجیحا اقامت در آن ارزان باشد، جاذبه های گردشگری مورد علاقه کودکان را داشته باشد و مکان های خوبی برای غذا خوردن. در اینترنت سرچ کنید و سایت هایی پیدا کنید که مکان هایی را که با نیازها و توقعات شما همخوانی دارند را معرفی کنند.

مدت زمانی را که می خواهید در آن مکان سپری کنید، مشخص کنید:

نه آنقدر طولانی که بچه ها خسته و کسل شوند اما تا زمانی که جاهایی برای تفریح و دیدن وجود دارد، در مقصد گردشگری خود بمانید. بین ۵ تا ۱۰ روز مناسب است اما باز هم بستگی به خودتان دارد.

پرواز مناسب خود را پیدا کنید:

کار مهم دیگری که باید انجام دهید این است که بلیطی با قیمت مناسب و شرکت هواپیمایی خوب با ساعت مناسب پرواز پیدا کنید. اگر از قبل پرواز خود را انتخاب کرده و رزرو کنید دیگر در فرودگاه گیج نخواهید شد که زمان پرواز چه ساعتی است، از کدام گیت باید بروید و یا شماره پرواز چیست.

وسایل ایاب و ذهاب را مشخص و مدیریت کنید:

این دربرگیرنده ماشین، اتوبوس، مترو و هر وسیله ای است که برای جابه جایی استفاده می کنید. همچنین برنامه ریزی برای اینکه قبل از رفتن به فرودگاه ماشین را کجا پارک کنید. اگر هواپیمای شما در زمان دیگری پرواز کرد و یا تاخیر داشت، شب قبل در هتلی در نزدیکی فرودگاه اقامت کنید تا لازم نباشد صبح زود بیدار شوید، تا فرودگاه رانندگی کنید و با عجله به دنبال گیت بگردید. به جای پارک کردن طولانی مدت ماشین در پارکینگ فرودگاه، می توانید ماشین را در پارکینگ هتل پارک کنید.

مدارک خود را آماده کنید:

به منظور جلوگیری از استرس در روز پرواز، مدارک و اطلاعات لازم برای سفر را از قبل آماده کنید. اینها شامل موارد زیر می شوند:

  • پاسپورت یا هرگونه مدارک سفر که نیاز است
  • زمان پرواز
  • شماره پرواز و شماره گیت

مطمئن شوید که از همه این مدارک و اطلاعات عکسی در گوشی خود دارید. در صورت مفقود شدن می توانید از کپی این مدارک استفاده کنید.

بستن چمدان

کودکان و بستن چمدان
بگذارید کودک خودش چمدان ببندد تا مسئولیت پذیری را بیاموزد

لیستی از وسایل مورد نیاز کودکان تهیه کنید:

نیمی از لیست را حذف کنید. تمام آنچه آنها نیاز دارند که در چمدانشان باشد عبارتند از لباس، وسایل حمام، چند جفت کفش و یک کلاه و احتمالا تعدادی کتاب و نه چیزی بیشتر. می توانید ضدآفتاب (درمان آفتاب سوختگی کودکان را مطالعه کنید)، لوسیون و شامپو را همراه خود بیاورید و یا در مقصد خود خریداری کنید.

لباس هایی که می پوشید را چک کنید:

لباس هایی که به راحتی می توان با چیزهای دیگر ست کرد را انتخاب کنید. از آنجا که کودکان اغلب شلخته هستند سعی کنید چند دست لباس بیشتر با خود بردارید. تعداد روزهای اقامت خود را در ۱.۵ ضرب کنید. این عدد تعداد تاپ یا تیشرت هایی است که باید با خود ببرید. در مورد شلوار تنها یک شلوار اضافه تر بردارید زیرا شلوار را می توان چند بار پوشید. فرقی نمی کند کجا سفر می کنید، همیشه یک سوییشرت معمولی، شلوار بلند و مایو با خود داشته باشید.

چمدان را ببندید:

قبل از رفتن به سفر لیست وسایل چمدان را چک کنید. جوراب ها و لباس های زیر را در کیف های پلاستیکی کوچک بگذارید و آن را داخل کفش ها جا دهید تا جای کمتری اشغال کند و حالت کفش ها هم حفظ شود. لباس ها را به صورت رول جمع کنید تا چروک نشود و جای کمتری اشغال کند. یک دست لباس در ساک دستی مخصوص کودک بگذارید برای مواقع احتمالی دزدیده شدن چمدان.

خودتان را فراموش نکنید:

گاهی والدین آنقدر فکرشان معطوف فرزندشان و بستن چمدان اوست که بستن چمدان خود را فراموش می کنند. همه این مراحل را در خصوص خود نیز انجام دهید تا از دوباره بستن چمدان جلوگیری شود.

یک علامت روی چمدان بزنید:

یک نوار یا کش رنگی و یا یک برچسب روی چمدان بزنید. بهتر است چیزی روی چمدان بزنید تا در صورت مشابهت چمدان شما با چمدان شخص دیگری در فرودگاه قابل تشخیص باشد. برای پیش بینی مواقع دزدی یا گم شدن چمدان، اسم، آدرس و شماره تلفن خود را روی برچسب که بر روی دسته چمدان قرار می گیرد، بنویسید.

بستن ساک دستی

کودکان و رنگ آمیزی
وسایل سرگرمی کودک را همراه خود ببرید

یک دست لباس در ساک دستی بگذارید:

برای مواقعی که چمدان شما گم می شود این ترفند شما را نجات خواهد داد زیرا ممکن است پول و امکان خرید دوباره لباس نداشته باشید. همچنین اگر کودک آب روی لباسش ریخت و یا آن را کثیف کرد، یک دست لباس جایگزین در کوله پشتی خود دارید. لباس هایی که کمتر جا می گیرند را انتخاب کنید.

وسایل بازی و سرگرمی همراه داشته باشید:

زمان زیادی را در فرودگاه، ماشین یا هواپیما سپری می کنید و می خواهید کودکتان آرام باشد. کتاب های صوتی که فکر می کنید کودکتان دوست دارد دانلود کنید (هدفون فراموش نشود)، خمیر بازی با خود ببرید، دو عروسک یا اسباب بازی که کودکتان دوست دارد بردارید، یک کتاب داستان رنگی و یا کتاب یا مجله مصور. مطمئن شوید که امکان ندارد کودکتان خسته یا کسل شود. چند آیتم غافلگیری هم از قبل برای کودکتان در نظر بگیرید تا در مواقع نیاز سر او را گرم کند. یک اسباب بازی جدید می تواند یک غافلگیری خوب باشد.

بگذارید کودکان خودشان ساکشان را جمع کنند:

فقط در آخر چک کنید که اگر لازم باشد موارد اضافی را حذف کنید و یا چیزهایی اضافه کنید مانند مسواک، برس. این روش خوبی برای کاهش استرس و آموزش مسئولیت پذیری به کودکان است.

وسایل اضافی برای کودکان برندارید:

اگر مطمئن هستید مسواکشان را فراموش نمی کنند، مسواک اضافی برندارید. بگذارید خودشان فکر کنند و مسائل را حل کنند. این به آنها احساس مهم بودن و بزرگ شدن می دهد، به آنها مسئولیت پذیری را می آموزد و استرس شما را کمتر می کند زیرا شما نمی توانید در خصوص هر چیز کوچکی که کودک فراموش کرده نگران باشید. در این صورت کودک در سفر بعدی فراموش نخواهد کرد مسواکش را بردارد.

آب و غذا برای کودک بردارید:

مقداری تنقلات شامل اسنک، سیب، پنیر، شکلات، کلوچه، ساندویچ و مافین های خانگی با خود بردارید. این بهترین فرصت برای تمیز کردن یخچال است. اگر غذای خشک یا خمیری برداشته اید حتما یک بطری آب خالی همراه داشته باشید تا در فرودگاه پر کنید. بدین صورت دیگر نیازی نیست مبلغ زیادی بابت خرید خوراکی هزینه کنید. اگر کودک شما هنگام بلند شدن یا نشستن هواپیما گوشش بسته می شود حتما آدامس همراه خود ببرید تا در چنین مواقعی بجود.

رفتن به فرودگاه

چمدان و کودکان در فرودگاه
۲ تا ۴ ساعت زودتر از پرواز در فرودگاه باشید

همه مدارک مهم برای سفر را در کیف دستی نگهداری کنید:

بهتر است اطلاعات لازم همراه داشته باشید تا گیج نشوید.

۲-۴ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید:

این کار الزامی است به خصوص در تعطیلات و یا مواقعی که پرواز شما از فرودگاه اصلی باشد و یا مجبور باشید در صف بایستید و یا اینکه شهروند آن کشور نباشید. برخی فرودگاه ها مانند نیویورک صفوف امنیتی طولانی دارند از این رو بسیاری از افراد از پرواز جا می مانند.

سعی کنید آماده باشید:

برای جلوگیری از اتلاف وقت در صف های طولانی سعی کنید پاسپورت و دیگر مدارک لازم را در دست داشته باشید.

کفش تخت و راحت بپوشید:

شما باید چمدان ها را حمل کنید، در ترمینال راه بروید، کفش ها را بیرون آورده و بپوشید بنابراین کفشی بپوشید که پوشیدن و بیرون آوردن آن راحت باشد.

پذیرفتن اتفاقات

سفر خانواده با کودکان
اتفاقات سفر خوب یا بد را بپذیرید و در کنار خانواده لذت ببرید

 

در صورت امکان گوشی موبایل را دم دست بگذارید:

امروزه بسیاری از مشکلات با سرچ کوچکی در اینترنت حل می شود. دنبال نزدیک ترین دستشویی می گردید؟ مدارک سفر را گم کرده اید و به دنبال پرینتر می گردید؟ دنبال چیزی می گردید که بچه ها را سرگرم کند تا چند دقیقه با مسئول پرواز صحبت کنید؟ در این مواقع موبایل به دادتان می رسد.

موارد اجتناب ناپذیر را بپذیرید:

در خاطر داشته باشید که همیشه همه چیز بر طبق میل ما پیش نمی رود. اینها برای شما جالب ترین داستان ها را از سفر به یک جای غریب درست می کنند. اگر همه چیز بهترین باشد کسل کننده خواهد شد. فرقی نمی کند شما چه کاری انجام داده اید، همیشه یک اشتباهی پیش می آید. آن را قبول کنید و استرس نداشته باشید. همین چیزها سفر شما را متفاوت می کند.

از سفر لذت ببرید:

از لحظات بودن در کنار خانواده لذت ببرید، خوب و بد را بپذیرید و سعی کنید یک سفر عالی با خانواده داشته باشید در کنار تمام استرس هایی که بابت جزئیات دارید.

منبع wikihow.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.