۴ مشکل رایج PC و چگونگی رفع آنها

مشکلات ویندوز خود را رفع کنید

هزاران مشکل مربوط به PC وجود دارد که بسیاری از آنها رایج هستند و به راحتی توسط کاربر قابل رفع می‌­باشد. در ادامه ۴ مشکل رایج PC را بررسی خواهیم کرد.

کامپیوتر روشن نخواهد شد

مشکل رایج ویندوز و روشن نشدن کامپیوتر

متاسفانه، روشن نشدن ناگهانی سیستم یکی از مشکلات بسیار رایج است که جای نگرانی نیست چرا که دلایل متعددی برای این نوع مشکل وجود دارد و برای رفع آن می­‌توان روش‌­های زیادی به کار گرفت.

نمایش صفحه آبی مرگ (BSOD)

صفحه آبی و مشکل رایج ویندوز

هنگام روشن کردن سیستم ممکن است با صفحه آبی یا همان صفحه مرگ مواجه شوید. یکی دیگر از رایج‌ترین خطاهای PC نمایش صفحه مرگ می‌­باشد. از لحاظ فنی، این یک خطای STOP نامیده شده که با کد نمایش داده می­‌شود و انواع مختلفی دارد از جمله STOP 0x0000008E و STOP 0x0000007B که دو خطای معمول هستند. سیستم پس از اینکه می­‌بیند قادر به حل مشکل نیست برای جلوگیری از آسیب‌­های بیشتر، اقدام به خاموش کردن خود می‌­کند. هنگام مواجه شدن با این خطا می­‌توانید از موتور جستجوی گوگل اطلاعات خوبی را به دست آورید.

خطای “۴۰۴” یا “صفحه مورد نظر یافت نشد”

خطای 404 و مشکل رایج ویندوز

خطای ۴۰۴ به این معنی است که صفحه مورد جستجو در اینترنت وجود ندارد.

معمولا این خطا زمانی رخ می­‌دهد که کاربر آدرس درست را در مرورگر تایپ نکرده­ یا اینکه سرور مورد استفاده برای دسترسی به صفحه اشتباه می‌­باشد.

چندین روش وجود دارد که می‌­توانید برای جلوگیری از این خطای رایج به کار ببرید.

خطای فایل DLL

خطای فایل و مشکل رایج ویندوز

Dynamic Link Library و یا همان DLL یک فایل اشتراکی محسوب می‌­شود که در ویندوز قرار دارد و در برخی مواقع آن را فراخوانی می‌کنیم. اما ممکن است فایل‌­های نامرغوب DLL مشکلاتی ایجاد کند، پس بهتر است آن را از سایت­‌های ایمن دانلود کنید.

برای این نوع مشکلات نیز دلایل متعددی وجود دارد، به این معنا که چندین مرحله برای آنالیز تمامی پایگاه­‌های سیستم لازم است.

خوشبختانه، با کمی فکر و استفاده از اینترنت می­‌توان به راحتی پیغام­‌های خطا را رفع کرد.

منبع lifewire.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.