نکات مهم در انتخاب ساعت دیواری

ساعت از اساسی‌ترین لوازم منزل است

این روزها ساعت دیواری بعنوان یکی از اساسی‌ترین لوازم دکوری منزل، محل کار و کافی شاپ‌ها به شمار می‌آید. ساعت‌های دیواری به سبک و طرح‌های مختلف در بازار وجود دارد. اگر شما قصد تغییر در دکوراسیون داخلی منزل خود دارید، این تغییر نیاز نیست که بسیار پر هزینه و سنگین باشد شما با تغییرات کوچکی مثل خرید یک ساعت دیواری برای اتاق پذیرایی خود می‌توانید یک تغییر زیبا و دلنشین را برای محیط خود به ارمغان آورید. قبل از اینکه برای خرید ساعت دیواری دست به کار شوید به چند نکته دقت نمایید تا انتخاب شما یک انتخاب درست و به جا باشد. البته قیمت ساعت دیواری نیز در انتخاب شما یک امر بسیار مهم بوده که باید به ان توجه نمایید.

کاتالوگ و شناسنامه ساعت: 

برخی برندها شناسنامه دارند. گاهی مواقع برای خرید شما می‌توانید از فروشنده شناسنامه یا کاتالوگ این ساعت‌ها را درخواست کنید که معمولا در شناسنامه‌ی ساعت‌های دیواری اطلاعاتی در خصوص سال ساخت، کشور درخواست‌کننده، شماره کالیبر، تعداد قطعات تولید شده، شماره مرجع و … وجود دارد.

خدمات پس از فروش: 

یکی از موارد مهم در انتخاب ساعت مناسب داشتن اطلاعات کافی راجع به سازنده ساعت می‌باشد، چون به شما این اطمینان را می‌دهد که درصورت خراب شدن قطعه‌ای از ساعت امکان تعمیر و یا تعویض آن قطعه وجود دارد.

اندازه ساعت: 

هرکدام از انواع ساعت مناسب برای قسمت‌های مختلف منزل و محل کار می‌باشد. نخستین قدم این است که باید بدانیم ساعت را کجا نصب کنیم. گاهی اوقات خرید یک ساعت بزرگ پاندول دار مناسب است و در بعضی موارد باید یک ساعت مدرن کوچک خرید.

بودجه خرید ساعت: 

میزان بودجه شما نقش بسیار مهمی در انتخاب و خرید یک ساعت دیواری دارد. چراکه شما باتوجه به مقدار بودجه خود تصمیم میگیرید که یک ساعت برند گران قیمت و یا یک ساعت معمولی کوچک بخرید.

سبک ساعت: 

مورد دیگری که باید در انتخاب مدل یک ساعت دیواری رعایت نمود همخوانی بودن آن با دیگر وسایل منزل یا محیط کار است. مثلا یک ساعت تبلیغاتی مناسب محیط منزل نیست. ساعت‌های تبلیغاتی معمولا جهت استفاده در محل کار ساخته شده‌اند. انتخاب یک ساعت دیواری از اهمیت بالایی برخودار است چراکه معمولا پس از بیدار شدن از خواب اولین چیزی که به چشم میخورد ساعت دیواری می‌باشد.

ساعت زیبا و در نقطه توجه و یا کارآمد با کارایی بالا؟ 

اگر استفاده شما از ساعت دیواری فقط جنبه تزئینی دارد و برای شما کارایی خاص آن اهمیت ندارد، توجه بیشتر خود را در مدل و ظاهر ساعت دیواری به خرج دهد تا بتوانید از طریق آن یک کانون توجه زیبا را در محیط داخل خانه خود خلق کنید. از آنجا که معمولا ساعت دیواری را در کانون مرکزی دیوارهای منزل نصب می‌کنند که همگان بتوانند به آن دید داشته باشند این اقدام می‌تواند به خودی خود یک زیبایی خاص را برای دیوار خانه شما به وجود آورد. اما اگر کارایی ساعت دیواری برای شما مهم است ضمن انتخاب یک ساعت دیواری زیبا به کارایی آن از نظر قابلیت داشتن زنگ و یا تقویم نیز دقت نمایید.

مدل و جنس ساخت 

امروزه ساعت‌های دیواری از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که از بین آنها می‌توان به: ساعت دیواری شیشه‌ای، چوبی، فلزی ، پلاستیکی اشاره کرد و یا مدل‌های که از ترکیب این مواد ساخته می‌شوند. اگر شما قصد ایجاد هارمونی محیطی دارید یعنی می‌خواهید که ساعت‌تان از جنسی باشد که با دیگر اجزای تشکیل دهنده محیط‌تان همخوانی داشته باشد به دنبال یک ساعت هم جنس باشید. اما اگر شما به دنبال تفاوت دیداری هستید سعی کنید که ساعت را انتخاب نمایید که با دیگر وسایل محیط شما اصلا هماهنگی مدلی و جنسی نداشته باشد این موضوع باعث یک عدم کنتراست محیطی می‌شود که یک نقطه کانونی زیبا را به محیط شما می‌بخشد. 

ساعت خاص و یا معمولی؟ 

اگر به دنبال یک ساعت دیواری خاص هستید باید به نکات زیادی در انتخاب دقت نمایید. به عنوان مثال حتما باید از ارتفاع مناسب و طراحی زیبایی برخوردار باشد که بتواند آن تناقض دیداری که شما به دنبال آن هستید را برای شما به ارمغان آورد. اما اگر فقط به این موضوع فکر می‌کنید که با یک ساعت دیواری مناسب هارمونی را در فضای خود رعایت کنید می‌توانید از مدل‌های ساعت دیواری گرد و یا ساعت دیواری مربع مستطیل انتخاب کنید گرچه این مدل‌ها را در جاهای زیادی دیده باشید.

ساعت دیواری آرام گرد و بی‌صدا و یا با صدا؟ 

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که صداهای کوچک محیطی نیز بر روی اعصاب شما تاثیر می‌گذارد، از آنجا که ما شانس آن را داشته‌ایم که در قرن ۲۱ زندگی کنیم ، شما به راحتی می توانید با خرید یک ساعت آرام گرد و بی صدا این مشکل را برای همیشه حل کنید. اما اگر از آن دسته افرادی نیستید که این گونه صداها بر روی شما تاثیر منفی بگذارد با فراخ حال بیشتر می‌توانید به سراغ هر مدل ساعت دیواری رفته و آن را انتخاب نمایید.

۱۰ نکته برای انتخاب درست مدل ساعت دیواری مدرن و شیک 

  • قبل از خرید ساعت دیواری مدرن به این نکته توجه کنید تا ساعت انتخابی شما با مابقی وسایل منزل خانه هماهنگ باشد. زمان خرید ساعت دیواری به رنگ، مدل و چیدمان دیوار‌های خانه دقت کنید.
  • محل قرار گیری ساعت بر روی دیوار باید از تمام نقاط قابل رویت باشد. استفاده از ساعت‌هایی که هر دو سمت آن دارای صفحه نمایش هستند گزینه مناسبی برای فضا‌های بزرگ است، زیرا ساعت از هر دو سمت قابل مشاهده است.
  • پیشنهادی که در بالاتر عنوان کردیم را فراموش نکنید، استفاده و ترکیب ساعت و آئینه بسیار خاص و منحصر به فرد است. هم جنبه کاربردی و هم جنبه تزئینی دارد.
  • ساعت انتخابی برای اتاق خواب را به نوعی انتخاب کنید تا کمترین صدا را داشته باشد. بهترین گزینه برای ساعت‌های اتاق خواب، استفاده از ساعت دیجیتالی است و بهترین محل نصب بر روی ذیوار مقابل تخت خواب است.
  • اگر سبک پذیرایی شما کلاسیک است بهتر است از ساعت آونگ دار استفاده کنید و اما اگر سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی شما مدرن است از ساعت‌های سبک مدرن و جذاب استفاده کنید.
  • حتما به فضای اطراف ساعت دیواری خود بر روی دیوار توجه کنید. برای تکمیل فضای اطراف می‌توانید بر روی دیوار یک یا چند قاب عکس، تابلو‌های نقاشی و … را نصب کنید. اما توجه کنید اگر ساعت انتخابی شما بزرگ است بهتر است اطراف آن بر روی دیوار را خالی بگذارید.
  • اگر صدای ساعت باعث آزار شما می‌شود بهتر است از زمان خرید ساعت با دقت صدای آن را گوش کنید و یا ساعت را بر روی دیواری که در محل کم رفت و آمد است، نصب کنید.
  • اگر بنا به نوع کارتان یا با توجه به علاقه‌تان، زمان و ساعت سایر کشور‌ها برایتان مهم است، می‌توانید چند ساعت را کنار هم بر روی یک دیوار نصب کنید تا ساعت‌های مختلف کشور‌ها را با هم ببینید.
  • بعضی از افراد دوست دارند داخل سرویس بهداشتی منزل یا محل کار خود نیز ساعت نصب کنند، این کار را حتما انجام دهید! بله انجام دهید! هیچ فردی نمیتواند بگویید این کار خلاف قانون بوده یا سبک دکوراسیون منزل را دچار اختلال می‌کند.
  • بعضی از افراد به دنبال یک گوشه دنج و نوستالژی در منزل خود هستند. پیشنهاد ما نصب یک ساعت قدیمی در یک گوشه از فضای منزل شماست، با همین کار ساده می‌تواند محلی کوچک و دنج را فراهم آورید و از آن برای صرف عصرانه یا فضایی برای مطالعه استفاده کنید.

انواع ساعت دیواری 

ساعت‌های تابلویی 

ساعت

در دنیای ساعت‌ها برخی از آن‌ها هدفشان تنها نشان دادن وقت نیست و مانند یک تابلوی بسیار زیبا به قسمتی از دیوار که قرار است برروی آن قرار بگیرد زیبایی خاصی می‌بخشد. ساعت‌های تابلویی دارای تنوع بسیاری در سبک می‌باشند و شما برای خریداری آن می‌توانید با در نظر گرفتن نوع دکوراسیون منزل تان یکی از انواع گوناگون آن را انتخاب نماید.

ساعت‌های طرح کارد و چنگال 

ساعت با طرح کارد و چنگال

برخی از ساعت‌های دیواری همچون ساعت‌های کلاسیک نمی‌باشند و تاثیرپذیری از طراحی امروزی و اندکی خلاقیت و هوشمندی این امکان را به شما می‌دهند که از این نوع سبک ساعت‌های نسل جدید برای دکوراسیون آشپزخانه و یا حتی اتاق غذاخوری به کار ببرید. این نوع ساعت‌های در واقع به عنوان یکی ساعت فانتزی به حساب می‌آیند. در صوتی ای که این ساعت‌ها در آشپزخانه و یا اتاق غذا خوری قرار داشته باشد باعث تحریک اشتها شده و همچنین علاوه بر فانتزی بودن یک ساعت مدرن محسوب می‌شود.

ساعت دیواری رنگی 

ساعت رنگی

با توجه به اینکه ساعت‌های دیواری طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی دارند باعث شده‌اند تا شما برای استفاده از هر رنگی برای طراحی دکوراسیون منزل تان با دست باز عمل کنید. ساعت‌های دیواری رنگی اکثرا برای نشان دادن زمان در اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی در عین حال می‌تواید بر اساس سلیقه و خلاقیت خود این ساعت‌ها در هر نقطه‌ای از خانه به کار ببرید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.