چیدمان اثاث منزل در اتاق نشیمن باریک و بلند

دکوراسیون اتاق نشیمن باریک و بلند کار دشواری است

دکوراسیون اتاق نشیمن باریک و بلند کار دشواری است. هیچکس دوست ندارد فکر کند در راهروی قطار نشسته یا تلویزیون تماشا می‌کند. اما با اعمال برخی فوت و فن‌ها در دکوراسیون می‌توانید اتاق نشیمن باریک خود را به جایی دوست داشتنی تبدیل کنید. در این مطلب روش‌هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن باریک و بلند و نحوه استفاده حداکثری از آن ارائه می‌شود.

ایجاد مناطق جداگانه

ایجاد مناطق جداگانه در اتاق نشیمن باریک و بلند

اغلب اتاق‌های بلند نعمت هستند زیرا فضاهای باز زیادی را برای چیدمان فراهم می‌کنند. می‌توانید از یک اتاق نشیمن بلند و زشت، یک اتاق نشیمن کوچکتر درست کنید به علاوه مناطقی برای خلوت کردن، جای مطالعه و محل خوردن صبحانه.

در طرح بالا فضایی برای تماشای تلویزیون داریم (که می‌توانید این فضا را با یک کاناپه کوچک ایجاد کنید تا در فضا صرفه‌جویی شود)، به علاوه یک مکان دنج برای گپ زدن که با قفسه‌های کتاب دیواری دورتادور کامل شده که به خوبی محدوده را مشخص کرده‌اند. شما می‌توانید این مناطق جداگانه را با قالیچه، چراغ و یا رنگ دیوار تفکیک کنید (راهنمای انتخاب قالیچه).

اثاث را یکی در میان چیدن

چیدمان اثاث به صورت s در اتاق نشیمن باریک و بلند

تا جای ممکن از چیدن همه اثاثیه در یک طرف اتاق نشیمن باریک خود بپرهیزید. با یکی در میان چیدن اثاثیه همانطور که در تصویر پیداست، با چیدمان اثاثیه به صورت s از ترافیک رفت و آمدها جلوگیری می‌شود و مانع از آن می‌شود که نیمی از اتاق به صورت راهروی مستقیم به نظر برسد. این یک ترفند برای استفاده حداکثری از فضاست.

چیدمان عرضی وسایل

چیدمان عرضی وسایل در اتاق نشیمن باریک و بلند

در فضاهای بلند بهتر است وسایل را تا جای ممکن به صورت ضربدری بچینید بدین صورت دیوار جلوتر به نظر رسیده و اتاق پهن‌تر نشان داده می‌شود.

به جای قرار دادن یک کاناپه جلوی یک دیوار بلند، این فضای بلند را به دو فضای کوچکتر تبدیل کرده‌ایم و اثاث را به عرض چیده‌ایم. این از لحاظ بصری دیوار را جلوتر نشان می‌دهد و همین کار با میز کنسول پشت کاناپه و قفسه کتاب بلند در دیوار روبرو تکرار شده.

چیدمان در میانه

چیدمان در میانه در اتاق نشیمن باریک و بلند

اینکه اتاق نشیمن شما بلند است لزوما به این معنا نیست که باید آن را با اثاثیه پر کنید. طبق تصویر بالا همه اثاث را در میانه اتاق بچینید و اطراف را باز بگذارید اما لزوما به معنای فضای مرده نیست. این نوع چیدمان به خصوص برای اتاق‌های متوازن بسیار مناسب است و می‌توان اثاث را دور یک پنجره یا شومینه چید.

استفاده از مبل L

استفاده از مبل ال در اتاق نشیمن باریک و بلند

مبلمان ال در گوشه اتاق بهترین چیز برای استفاده حداکثری از یک اتاق باریک و بلند است. در تصویر بالا از یک مبل ال استفاده شده اما می‌توان به شکل‌های دیگر نیز از آن استفاده کرد. به نحوه چیدمان بقیه اثاثیه در طرف دیگر اتاق توجه کنید (دو صندلی، یک میز کناری و یک کنسول). این مشابه همان مبل ال در طرف دیگر اتاق است.

در دو انتهای اتاق نقطه تمرکز ایجاد کنید

تزیینات انتهای دیوار اتاق نشیمن باریک و بلند

در اتاق‌های بلند ناخودآگاه نگاه به دو انتهای اتاق جلب می‌شود. قرار دادن چیز زیبایی در دو انتهای اتاق روش خوبی است برای آنکه دیوار نزدیکتر به نظر برسد و به تبع آن اتاق کمتر باریک به نظر برسد. وسایل دکوری چشمگیر و بزرگ، دو صندلی راحتی یا یک قطعه مبلمان پر زرق و برق می‌توانند ایده‌های خوبی برای انتهای اتاق باشند. در مورد چنین اتاق‌هایی از به کار بردن آینه خودداری کنید زیرا اتاق را بلندتر نشان می‌دهد و استفاده از تابلوهای کوچک نیز دیوار را دورتر نشان می‌دهد (نکات نصب آینه به دیوار). اگر تابلوها یا عکس‌های سایز بزرگ ندارید، می‌توانید مانند تصویر بالا از چندین تابلو کنار هم به صورت گالری استفاده کنید.

قالیچه راه راه برای اتاق نشیمن باریک و بلند

ترفند طراحان برای طراحی فضاهای بلند و باریک، گسترش عرض فضا با استفاده از ترفندهای بصری است که فاصله دو دیوار بلند از یکدیگر را بیشتر نشان می‌دهد. این شامل چیدمان اثاث طبق شکل ۳ می‌شود، اما اقدامات دیگری چون کفپوش چوبی به صورت عرضی، استفاده از روشنایی خطی و حتی پارچه‌های راه راه و تابلوهای دیواری می‌توانند عرض اتاق را بیشتر نشان دهند.

استفاده از گالری دیواری

گالری دیواری برای اتاق نشیمن باریک و بلند

اگر نمی‌توانید تغییری در شکل و ترکیب اتاق ایجاد کنید، می‌توانید از ترفند گالری دیواری برای دیوار بلند خود استفاده کنید. می‌توانید تزیینات دیواری از کف زمین تا سقف روی دیوار استفاده کنید (چطور یک گالری دیواری زیبا در خانه درست کنیم؟).

منبع apartmenttherapy.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.