گشت و گذاری در کلمبیا

کلمبیا جاهای زیبا و جالبی برای دیدن دارد

گردشگری در کشور کلمبیا رشد زیادی داشته است به خصوص پس از جنگ داخلی آن. با این حال تعداد گردشگرانی که به کلمبیا سفر می‌کنند، نسبت به همسایگانش از جمله پرو و اکوادور همچنان کم است.

کلمبیا جاهای زیبا و جالبی برای دیدن دارد از شنا کردن زیر نور ستارگان از میان گل‌های شاه‌پسند گرفته تا پرندگان نادری که در کوهستان‌های دورافتاده قرار دارند. کلمبیا همچنین به رقص و غذایش نیز شهره است. در این مطلب به ۱۳ جاذبه گردشگری کلمبیا اشاره خواهیم کرد:

کشت قهوه

مزارع کشت قهوه کلمبیا

قهوه‌های کلمبیا بسیار معروفند. از قرن‌ها پیش کلمبیا سومین تولیدکننده بزرگ قهوه دنیا بوده است و هنوز نیز سعی دارد کیفیت تولید قهوه خود را حفظ کند. با بازدید از زمین‌های کشت قهوه می‌توانید با روند کشت و تولید قهوه در کلمبیا آشنا شوید. با استفاده از ماشین “ویلی” که یک ماشین قدیمی آمریکایی بازمانده از جنگ جهانی دوم است، می‌توانید در مزارع کشت قهوه گشتی بزنید.

از سالنتو (Salento) که شهر کوچکی در مثلث قهوه کشور است، پنج کیلومتر به سمت  Finca El Ocaso جایی است که متخصصان قهوه بازدیدکنندگان را به آنجا می‌برند تا با فرآیند تولید قهوه، از دانه قهوه تا به عمل آمدن و درست شدن یک فنجان قهوه عالی آشنا شوند.

اسب سواری در Cafetal de la Trinidad

اسب سواری در کلمبیا

این زمین کشت قهوه که در سال ۱۹۰۶ یک مزرعه خانوادگی بود، بعدها به اشغال چریک‌ها درآمد و تا سال‌ها بازگشت به آن برای این خانواده خطرناک بود.

تا اینکه در سال‌های اخیر، جوان‌ترین عضو این خانواده، آلخاندرو و همسرش آنا به این مزرعه بازگشته و دوباره آن را احیا کردند و امروز درب‌های آن به روی بازدیدکنندگان باز است.

اینجا فقط دو ساعت از بوگوتا فاصله دارد اما تفاوت‌هایی بسیاری با آن دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند به یک محیط دورافتاده با هوایی خوب و مناظر زیبا قدم بگذارند و سوار بر زیباترین اسب مزرعه شوند و در حومه منطقه اسب‌سواری کنند.

بازدیدکنندگان می‌توانند از پیک نیک در این منطقه و تماشای غروب زیبای خورشید از پشت کوه‌ها لذت ببرند.

شنا کردن با پلانکتون‌های شب‌تاب

Isla Múcura در کلمبیا

گردشگران می‌توانند در  Isla Múcura در میان شاه‌پسندهای ساحلی نشسته و آب سیاهی که با میلیون‌ها پلانکتون آبی-سبز نورانی شده را تماشا کنند.

این ارگانیسم کوچک که نور ایجاد می‌کند، از یک ماده شیمیایی به نام لوسیفرین (luciferin) استفاده می‌کند و وقتی پلانکتون‌ها حرکت می‌کنند، آنها نیز می‌تابند. اینگونه است که می‌توان ستاره‌هایی درخشان را در آب دریای کارائیب دید یا مانند شخصیت فیلم آواتار، سرتان را داخل آب کرده و از نزدیک آنها را ببینید.

هتل Punta Faro میهمانان خود را با قایق شخصی به دیدن شاه‌پسندها می‌فرستد و برای شام آنها را بازمی‌گرداند.

Bandeja Paisa  در مدلین

Bandeja Paisa در کلمبیا

غیر از Bandeja Paisa دیگر هیچ نوع غذای کلمبیایی دیگری وجود ندارد، این غذای گوشتی بسیار دلچسب و با ظاهری بسیار زیباست. برای خوردن این غذا هیچ جا بهتر از مدلین نیست، که پایتخت Antioquia است. این غذا معمولا در بشقابی بیضی شکل سرو می‌شود و شامل گوشت قرمز پخته شده با گوشت خوک، برنج، کارنی لولیدا، گوشت چرخ کرده، چیکارون، تخم مرغ نیمرو، بارهنگ، سوسیس اسپانیایی، آروپا، هوگائو، سس سالسای گوجه فرنگی غلیظ، پودینگ سیاه و آووکادو است.

غواصی در کارتاگنا

غواصی در کلمبیا

گرچه کارتاگنا به خاطر قدیمی بودن شهر، دیوارهای آن و سنگفرش پیچ‌دار خیابان‌ها و همچنین بالکن‌های رنگارنگش شهرت دارد، اما دارای گنجینه‌های زیرآبی فراوانی نیز هست.

جزایر روساریو (Rosario) گنجینه‌ای طبیعی شامل ۴۳ جزیره گرمسیری، یک موزه زیردریایی، صخره‌های مرجانی و کشتی غرق شده می‌باشد که دریای کارائیب را پر از امکان کشف و اکتشاف ساخته است.

گردشگران می‌توانند غواصی را در  Paraiso Dive یاد بگیرند. این یک مدرسه غواصی است که در جزیره Tierra Bomba قرار گرفته است. با یک قایق می‌توان از کارتاگنا به این جزیره رسید. در آب‌های فیروزه‌ای رنگ از میان صخره‌های کم عمق، دیوارهای دریایی و هنر زیردریا شنا کنید. می‌توانید با تلاش‌های این شرکت برای حفظ و نگهداری از این صخره‌های دریایی نیز آشنا شوید.

تماشای پرندگان در Serranía del Perijá

تماشای پرندگان در کلمبیا

کلمبیا خانه بیش از ۱۹۰۰ گونه پرنده است که این عدد، بیشترین مقدار در کل دنیاست. محدوده کوهستان‌های Perijá که میان مرزهای کلمبیا و ونزوئلا قرار گرفته است، یکی از بهترین جاها برای تماشای پرندگان است. اینجا محل زندگی گونه‌های در حال انقراض پرندگانی است که در هیچ جای دیگر از دنیا نمی‌توانید ببینید.

پس از سال‌ها اشغال منطقه توسط چریک‌ها، این منطقه به روی گردشگران و دوستداران پرندگان باز شد. این پرندگان در کوه‌ها، جنگل‌های آندیا و دشت‌های منحصر به فرد کلمبیا، اکوسیستمی که تنها در آندیای شمالی یافت می شود،  لانه گزیده‌اند. از نزدیکترین روستا حدود دو ساعت تا این منطقه باید رانندگی کرد. در آنجا می‌توان شاهد زیباترین غروب خورشید در این کشور بود.

رقص سالسا در Cali

رقص سالسا در کلمبیا

کالی پایتخت سالساست، جایی که تمام رقصنده‌های سالسا بعدازظهرها برای رقص آنجا جمع می‌شوند. گرچه خواستگاه این رقص در بین مردم کوبایی شهر نیویورک در اواسط دهه ۱۹۰۰ بوده است، اما به سرعت به کلمبیا نیز رسید. کالی سبک خود را در رقص سالسا ایجاد کرد و شکل و شمایل شهر به کلی عوض شد.

دو نوع رقصنده سالسا وجود دارند: یکی قدیمی‌ترهایی که هنوز به همان سبک اولیه این رقص پایبندند و دیگر رقصنده‌های جوانانی که با ذوق و فراست خود می‌رقصند و سبک‌های ژیمناستیک را نیز به آن اضافه می‌کنند.

تماشای نهنگ

تماشای نهنگ در کلمبیا

هر سال بین ماه‌های ژوئن و اکتبر محلی‌های کلمبیا که در ساحل اقیانوس آرام زندگی می‌کنند، خود را برای تماشای نهنگ‌هایی که مسیر مهاجرتشان از آنجا می‌گذرد، آماده می‌کنند.

در خلیج Tribugá واقع در دپارتمان Chocó، منطقه Nuquí واقع است که بهترین جا برای تماشای نهنگ‌های مادر و بچه‌هایشان است. آب آنجا گرم است و نهنگ‌ها می‌توانند بدون مزاحمت ترافیک قایق‌ها شنا کنند.

تماشای دلفین صورتی

دلفین صورتی در کلمبیا

دلفین صورتی که اغلب به عنوان یک افسانه شناخته می‌شود، یک معما در حوزه علم است که آن را می‌توان در رود آمازون یافت.

گردشگران در کلبه جنگلی کالانوئا که یک اقامتگاه زیست محیطی در جنگل‌های آمازون است، ساکن می‌شوند و با قایق‌های خصوصی به رود آمازون می‌روند تا این دلفین‌های افسانه‌ای را ببینند که ممکن است رنگش صورتی یا خاکستری باشد.

یک رستوران فوق‌العاده

رستورانی در کلمبیا

Andrés Carne de Res شاید می‌تواند تنها دلیل برای سفر به پایتخت کلمبیا، بوگوتا باشد. ۲.۷۶ مایل مربع رستوران است و دارای ۵ آشپزخانه، ۱۱ سالن غذاخوری، ۲ پیست رقص و هزاران نفر که شب‌ها به آنجا می‌آیند. گرچه برای رفتن به آنجا باید ۴۵ دقیقه از پایتخت رانندگی کرد، اما جایی است که موردعلاقه بسیاری از افراد مشهور است و ۶۴ صفجه منو دارد.

غذاهای سنتی کلمبیا شامل chicharrón و patacón و empanadas تنها نیمی از آنهاست.

گشتی در شهر گمشده

شهر گمشده در کلمبیا

این شهر ۶۵۰ سال از ماچوپیچو قدیمی‌تر است. سختی آن این است که دو روز و نیم طول می‌کشد تا گردشگران از آبشارها، استخرهای طبیعی و رودخانه‌های مسیر دیدن کنند و به قبیله تایرونا برسند.

دیدن ستاره‌ها در Tatacoa

تاتاکوئا در کلمبیا

تاتاکوئا شبیه کویر است اما در واقع یک جنگل گرمسیری باستانی است. بسیاری از ستاره‌شناسان از تمام دنیا برای تماشای منظره قرمز مریخ به این منطقه می‌آیند. موقعیت منحصر به فرد این منطقه سبب شده هر دو صورت فلکی شمالی و جنوبی قابل رویت باشد و تجربه هیجان‌انگیزی را ایجاد کند.

ستارگان بسیار دلربا هستند. یکی از ستاره‌شناسان کلمبیایی Javier Fernando Rua Restrepo، قبل از آنکه جایی برای سکونت همیشگی پیدا کند، دو سال در این منطقه در چادر زندگی می‌کرد. او عاشق آنجاست و رصدخانه خود را آنجا بنا کرد و هر سال در ماه جولای میزبان گردشگران است.

دیدن خرچنگ در Providencia

خرچنگ‌ها در کلمبیا

هر سال چند هفته Providencia، جزیره‌ای که بیشتر به نیکاراگوئه نزدیک است تا کلمبیا، توسط ارتش کلمبیا محافظت می‌شود تا از هزاران خرچنگ سیاهی که به دریا مهاجرت می‌کنند، مراقبت شود.

جاده‌ها بسته می‌شوند و مردم محلی تابلوئی برای اخطار نصب می‌کنند تا از بین رفتن خرچنگ‌ها که توسط پلیس و نیروهای حفظ محیط زیست محافظت می‌شوند، جلوگیری کنند. خرچنگ‌ها غذای محلی آنجاست و درآمد بسیاری برای محلی‌ها ایجاد می‌کند. متاسفانه به دلیل رشد توریسم در منطقه سن آندریاس، تعداد خرچنگ‌ها نیز کاهش پیدا کرده از این رو ارتش تا زمان مهاجرت خرچنگ‌ها به دریا و تخم گذاشتن آنها، همراهی‌شان می‌کنند تا مطمئن شوند سلامت به مقصد می‌رسند.

منبع cnn.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.