با مناطق دیدنی کوستاریکا آشنا شوید

کوستاریکا کشوری با سواحل و حیات وحش دیدنی

سالانه هزاران توریست به کوستاریکا می‌روند تا از پارک‌ها، سواحل و طبیعت زیبای آن استفاده کنند. اما انتخاب مناطق گردشگری کوستاریکا از میان طیف وسیعی از جاذبه‌های طبیعی اندکی دشوار است. در این مطلب ۱۰ منطقه دیدنی کوستاریکا را به شما معرفی می‌کنیم.

The Rio de Celeste

The Rio de Celesteدر کوستاریکا

این منطقه با آب‌های نیلگونش یکی از جذاب‌ترین مناطق کوستاریکا است. این منطقه که داخل پارک ملی Tenorio Volcano قرار گرفته است، به دلیل ترکیب کربنات کلسیم و گوگرد ناشی از آتشفشان، رنگارنگ شده است. از رودخانه و آبشار منطقه لذت ببرید.

Playa Conchal

Playa Conchal در کوستاریکا

این منطقه یکی از زیباترین سواحل این کشور را دارد. ساحل شنی آن میلیون‌ها صدف شکسته در خود دارد و آب آن برای شنا، ماهیگیری و غواصی بسیار تمیز است. گرچه اینجا ساحل اقیانوس آرام است اما آب و شن آن شما را یاد سواحل کارائیب می‌اندازد.

جنگل ابری Monteverde

جنگل ابری Monteverde در کوستاریکا

این منطقه زیبا یکی از جذابترین مناطق برای گردشگران است. این پارک ملی با جنگل ابری خود، صدها گونه پرندگان، چشم‌انداز زیبا و آتشفشان منطقه رویای را تشکیل داده است. می‌توانید از پیاده‌روی در جنگل ابری، تماشای پرندگان، عبور از پل معلق، تماشای باغ پروانه‌ها، اسب‌سواری و ریلکسیشن و استفاده از طبیعت لذت ببرید.

تپه نهنگی Playa Uvita

تپه نهنگی Playa Uvita در کوستاریکا

جنوب پارک ملی Marino Ballena چشم‌اندازی شبیه نهنگ دارد به همین خاطر به تپه نهنگی شهرت یافته است. وقتی جزر و مد پایین باشد، شکلی شبیه نهنگ دیده می‌شود. این شهر پر از رستوران است و می‌توانید در فصل جفت‌گیری نهنگ‌ها را ببینید.

Tortuguero

Tortuguero در کوستاریکا

این منطقه پر از کاریز، ساحل و تالاب است. می‌توانید یک کایاک اجاره کنید و سرتاسر منطقه را با پرندگان و کروکدیل‌های آن تماشا کنید. شب‌ها در ساحل می‌توانید حرکت لاک پشت‌ها را به تماشا بنشینید.

پارک ملی Corcovado

پارک ملی Corcovado در کوستاریکا

این منطقه از تنوع زیستی بالایی برخوردار است. این پارک اطراف رودخانه La Sirena شکل گرفته است. سواحل بکری دارد و کوسه و کروکدیل در آب‌های آن شنا می‌کند. حیواناتی چون یوزپلنگ، پکاری، میمون و خوک خرطوم‌دار در این جنگل زندگی می‌کنند. می‌توانید گل‌های زیبا و درختان کهنسال در هر جای منطقه ببینید.

پناهگاه حیات وحش مانزالینو

پناهگاه حیات وحش مانزالینو در کوستاریکا

در ساحل جنوبی کارائیب و در کنار پاناما پناهگاه حیات وحش مانزالینو قرار گرفته است. آب دریا جای مناسبی برای غواصی است. جنگل آن انواع حیوانات از جمله میمون، اسلوت و جگوار را دارد.

آتشفشان Poas

Poas Volcano در کوستاریکا

شاید آرِنال یکی از معروف‌ترین آتشفشان‌های فعال در کوستاریکا باشد اما پائوس که یک ساعت از سن‌جوس فاصله دارد، یکی از زیباترین قسمت‌های این کشور است. در مرکز دهانه آتشفشان اصلی دریاچه آبی شفافی قرار دارد که دود و حباب از آن بیرون می‌آید. پارک اطراف آتشفشان به وسیله حیات وحش، جنگل‌های ابر و جنگل‌های بارانی احاطه شده است. در روز آفتابی می‌توانید همزمان ساحل اقیانوس اطلس و آرام را از بالای آتشفشان ببینید.

پارک ملی Manuel Antonio

پارک ملی Manuel Antonio در کوستاریکا

Manuel Antonio یکی از بهترین سواحل بیابانی در کوستاریکا است. سواحل ناپیدای پوشیده از جنگل از شن‌های سفید و آب شفاف درخشش خاصی پیدا کرده است. میمون‌ها و مارمولک‌ها را می‌توان در ساحل یافت و حتی در فصول جفت‌گیری می‌توانید دلفین و نهنگ دریایی نیز ببینید.

Playa Ostional

Playa Ostional در کوستاریکا

این منطقه چشم‌انداز زیبایی از هزاران لاک پشت را به نمایش می‌گذارد. یک هفته قبل از ماه نو، صدها هزار لاک پشت ماده شب به ساحل می‌آیند تا تخم‌گذاری کنند. پس از چند هفته که تخم‌ها جوجه می‌کنند، لاک پشت‌های بزرگتر به ساحل می‌آیند تا از آنها در مقابل سگ‌ها و کرکس‌ها محافظت کنند و راه آنها را به سمت دریا باز کنند.

کوستاریکا کشور فوق‌العاده زیبا با جاذبه‌های دیدنی است. در این مطلب به چند نمونه از آنها اشاره کردیم اما اینها تنها جاذبه‌های این کشور نیستند.

منبع globalgrasshopper.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.