۱۱ وسیله ای که باید در سفر همراه داشته باشید

این وسایل را همیشه در چمدان خود داشته باشید

این ابزار و وسایل را در چمدان خود قرار دهید تا با خیال راحت به هر جایی سفر کنید.

شارژر

شارژر برای سفر

در سفرهای خود موبایل، لپ تاپ یا تبلت همراه دارید؟ اگر از این وسایل برقی استفاده می کنید و نیاز به شارژ دارد، شارژر را در کیف دستی خود بگذارید نه چمدان. شارژر را در یک جا شارژی قابل حمل کوچک قرار دهید. گرچه در زیر صندلی هواپیماها اکثرا پریز برق برای شارژ کردن هست اما وقتی شارژر همراه داشته باشید خیالتان راحت است و هر جا پریز برق بود می توانید موبایلتان را شارژ کنید.

مایع شستشوی دست

شستشوی دست در سفر

هواپیماها آلوده هستند. آیا می دانید خدمه هواپیما چه مدت برای تمیز کردن هواپیما در فاصله بین پروازها وقت می گذارند؟ معمولا کمتر از ۱۰ دقیقه. به همین خاطر لازم است مایع شستشو و یا دستمال مرطوب همراه داشته باشید نه فقط برای تمیز کردن دست بلکه برای تمیز کردن محل نشستن خود. بنابراین برای از بین بردن باکتری هایی که بر روی صندلی هواپیما تجمع دارند، محل قرار گرفتن سر و دست خود را بر روی صندلی تمیز کنید.

هدفون

هدفون در سفر

برای آنکه استرس کمتری حین پرواز داشته باشید، با خود هدفون به همراه داشته باشید. برای فراهم کردن امکانات مربوط به هدفون یا هندزفری بر روی هواپیما حساب نکنید. آنها اغلب هدفون های یکبار مصرف ارائه می دهند که آنطور که فکر می کنید بدون آلودگی و جرم نیستند. از هدفون برای نشنیدن سر و صداهای محیط استفاده نکنید و نه گوش دادن به موسیقی زیرا در غیر این صورت موجب بیدار ماندن شما می شود.

تنقلات

تنقلات در سفر

از آنجا که اکثرا غذای هواپیماها در کل دنیا جندان خوب نیست، تنقلاتی با خود ببرید که شما را سیر نگه دارد. تنقلاتی که به صورت میان وعده بتوان مصرف کرد مانند پروتئین ها، میوه های خشک، ساندویچ یا سالاد که هم سالم باشد و هم تا زمان رسیدن به مقصد شما را سیر نگه دارد.

قمقمه

قمقمه در سفر

در کنار تنقلات، یک بطری آب که قابل پر کردن باشد نیز در کیف خود قرار دهید. پس از رد شدن از درگاه امنیتی فرودگاه، بطری خود را از مخزن یا یک رستوران پر کنید ( در هواپیما پر نکنید، زیرا آب دستشویی قابل شرب نیست و آب آشپزخانه نیز چندان مطمئن نیست). آب خوردن حین پرواز بهترین راه برای جلوگیری از مسمومیت در هواپیماست (ویتامین هم همراه خود داشته باشید).

گوشی و چشم بند برای راحت خوابیدن

چشم بند در سفر

گوشی و چشم بند لوازم جانبی کوچکی هستند که به وسیله آنها می توانید هر جا و در هر زمانی به راحتی بخوابید.

شال و روسری بزرگ

شال و روسری در سفر

علاوه بر جنبه تزیینی، از کنار هم گذاشتن شال و روسری می توانید به عنوان پتو یا بالش و حتی در مواقع لزوم به عنوان دامن بر روی ساپورت استفاده کنید.

مقداری آسپرین برای جلوگیری از سردرد

آسپرین در سفر

اگر در هواپیما دچار سردرد شوید هیچ امکانی برای تهیه مسکن ندارید. به همین خاطر برای مواقع اضطراری مقداری داروی مسکن در کیف خود داشته باشید. علاوه بر داروی سردرد، مقداری دارو برای دل درد نیز همراه داشته باشید زیرا پرواز و تغییر در عادات غذایی ممکن است دستگاه گوارش شما را دچار مشکل کند.

وسایل سرگرمی

مطالعه در سفر

ممکن است هواپیما با تاخیر مواجه شود و اندکی معطل بمانید و یا برای آنکه در طول پرواز خسته نشوید کتاب، مجله، روزنامه و یا هر سرگرمی ( که نیاز به شارژ نداشته باشد) همراه خود داشته باشید.

مسواک

مسواک در سفر

اگر مدت زمان زیادی در هواپیما و یا جاده هستید، مسواک زدن و استفاده از دستمال مرطوب موجب می شود همان حس تازگی را داشته باشید که در خانه هنگام بیدار شدن از خواب تجربه می کنید.

انواع لباس ها

لباس و چمدان و سفر

لباس های متنوعی بردارید (لباس زیر نو، جوراب و تیشرت تمیز) تا برای هر سفری آماده باشید. مقصد هر جا که باشد.

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. فرانک می گوید

    عالی بود ممنون از مطلبتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.