بازیابی فایل‌های حذف شده از طریق iCloud Drive

iCloud Drive  دارای سرویس‌­های بسیاری در گوشی‌­های موبایل است.

ممکن است برای شما نیز پیش آمده که فایل­‌های آی کلود خود را به اشتباه حذف کرده‌اید، در این صورت چگونه می­‌توان فایل­‌ها را بازیابی کرد؟ استفاده از روش‌­های سنتی برای بازیابی فایل‌­های پاک شده همیشه جوابگو نخواهد بود. سرویس iCloud Drive یک راهکار برای بازیابی فایل­‌های حذف شده در نظر گرفته است.

اگر از سیستم عامل iOS استفاده می‌­کنید، این راهکار در همه موارد اعمال نمی‌­شود. در این مقاله قصد داریم نحوه بازیابی فایل­‌های حذف شده در iCloud را شرح دهیم.

تعریف کلی iCloud Drive

iCloud Drive  دارای سرویس‌­های بسیاری در گوشی‌­های موبایل است. این ویژگی نشان‌دهنده یک سرویس به نام iDisk می‌­باشد که یک درایو ذخیره‌سازی ابری است که در آن همگام‌سازی فایل­‌ها کار دشواری نیست، شما همچنین می‌­توانید از طریق وب‌سایت به فایل­‌های خود دسترسی داشته باشید.

iCloud Drive  تنها یک نسخه آپدیت شده از iDisk نیست، این نسخه در ابتدا، ویژگی­‌های کمتری داشت و با گذشت زمان به قابلیت‌­های آن افزوده شد.

برای بازیابی فایل­‌ها می­‌توان از یک روش ساده استفاده کرد

اگر در سیستم عامل Mac فایل­‌های موجود در آی کلود خود را از دست داده‌اید، می­‌توانید به سادگی فایل‌ها را از طریق سطل زباله (Trash) بازیابی کنید. این روش همانند هر فایل دیگری در Mac کار می­‌کند.

اگر موفق به بازیابی نشده‌اید، جای نگرانی نیست این روند بسیار طبیعی است. می­‌توانید با دوبار کلیک کردن بر روی آیکون، آن را در دستکاپ خود باز کرده، اگر می­‌خواهید از طریق نوار ابزار Finder آن را باز کنید به مسیر command مراجعه کرده و از دستور /.Trash استفاده کنید.

روش ساده بازیابی فایل‌ها در iCloud Drive

پس از  دسترسی به سطل زباله در این نوار ابزار، روی آن پوشه کلیک راست کرده و گزینه  Put Back را انتخاب کنید. این روند فایل حذف شده را بهiCloud  برمی‌­گرداند. این ترفند برای سیستم عامل مک کار می‌­کند اما برای سیستم عاملiOS یا برای Mac دیگران که به فایل­‌های آن نیاز داشته باشید مستلزم اقدامات بیشتری می‌­باشد.

بازیابی از طریق سایت iCloud.com

برای بازیابی فایل­‌های حذف شده، ابتدا به سایت آی کلود(iCloud.com) مراجعه کنید و با وارد کردن مشخصات به آی کلود خود وارد شوید.

هنگامی که وارد سیستم شدید و آیکون‌های آشنا را مشاهده کردید، همانند تصویر زیر روی Settings کلیک کرده و به پایین صفحه مراجعه کنید. در بخش Advanced، بر روی Restore Files کلیک کنید.

بازیابی اطلاعات از طریق سایت iCloud Drive

در اینجا یک بک آپ از تمام فایل‌هایی که از حساب شخصی iCloud شما در ظرف ۳۰ روز گذشته حذف شده، همراه با مدت زمانی که قادر به بازگردانی آن هستید، وجود دارد. تیک کنار فایل مورد نظر خود را فعال کرده و روی Restore ضربه بزنید.

اگر تمایل دارید فایل خود را به صورت دائم حذف نمایید روی Delete ضربه بزنید.

پاک کردن اطلاعات در iCloud Drive

پس از تکمیل مراحل بازیابی، می­‌توانید به آی کلود خود در سیستم مک که در حال استفاده هستید، بازگشته و محل قرار گرفتن فایل­‌ها را بررسی نمایید.

محل قرار گرفتن فایل‌ها در iCloud Drive

Time Machine

محدودیت ۳۰ روزه به این معناست که فایل‌­های قدیمی‌تر از طریق آی کلود قابل بازیابی نخواهد بود. اگر فایل خود را بیش از ۳۰ روز قبل حذف کرده‌اید از طریق نسخه پشتیبان Time Machine می­‌توانید فایل­‌های خود را بازیابی کنید.

به سادگی روی لینک iCloud Drive در نوار ابزار Finder کلیک کنید، سپس در نوار منو به آیکون  Time Machine مراجعه کرده و گزینه Enter Time Machine را انتخاب کنید.

ماشین زمان در iCloud Drive

بعد از این مرحله، آخرین تاریخ  که فایل­‌ها را در آی کلود ذخیره کرده‌اید را پیدا کنید. برای انتقال پوشه به تاریخ مورد نظر روی خط آن کلیک کنید، سپس فایل را برجسته کرده و بر روی Restore کلیک کنید. فایل مورد نظر اکنون در پوشه برنامه آی کلود شما وجود دارد.

restore کردن در iCloud Drive

اگر در نوار ابزار Finder فاقد میانبر هستید ، نتیجه می­‌گیریم که فایل­‌های آی کلود شما در مسیر Username / Library / Mobile Documents قرار دارند. برای مشاهده فایل­‌های پنهان، کافیست کلید Shift را در هنگام کلیک بر روی Go در نوار منو نگه دارید تا گزینه‌ای برای دسترسی به پوشه Library خود داشته باشید.

برای بازیابی فایل­‌های از دست رفته می‌­توان از روش­‌های دیگری نیز استفاده کرد

با این وجود که روش‌های متنوعی برای بازیابی فایل‌­ها، از طریق وب سایت آی کلود وجود دارد اما محدودیت ۳۰ روزه شما را با مشکل مواجه می‌­کند.

در همان پاپ آپ که مطرح شد، تب‌هایی برای بازیابی در بالای هر ورودی وجود دارد مانند مخاطبین، تماس‌­ها، تقویم، بوکمارک­‌ها. زمانی که روی یکی از آنها کلیک می­‌کنید، یک لیست از تغییرات اخیر همراه با زمان در نظر گرفته شده مشاهده خواهید کرد.

بازیابی تماس و تقویم و بوکمارک در iCloud Drive

البته این قابلیت دارای محدودیت‌هایی نیز می­‌باشد زیرا تغییرات بازیابی‌شده را نشان نمی­‌دهد. با این حال، اطلاعات فعلی شما به سرعت ذخیره می‌­شود. برای بازگردانی فایل مورد نظر در سمت راست تصویر روی   Restore  کلیک نمایید. سپس در پاپ آپ جدید باز شده، مجددا کلید Restore را انتخاب کنید.

زمان فرآیند بازیابی به اطلاعات شما بستگی دارد. اگر شما تقویم‌ها و Reminders را بازیابی می­‌کنید، اطلاعات اشتراک گذاشته خود را از دست خواهید داد. بنابراین پس از بازگرداندن باید مجددا لیست‌ها و تقویم‌­های خود را به اشتراک بگذارید.

برای بازیابی فایل‌­های حذف شده می‌­توانید از گزینه آی کلود استفاده کنید

اگر روی مک خود از آی کلود به عنوان یک درایو نوع Dropbox استفاده می­‌کنید، انجام آن کار سختی نیست. با این حال، این کار بر روی آی پد قابل استفاده نیست. ناگفته نماند برای بازیابی فایل­‌های آی کلود روی سیستم عاملiOS  بایستی از نسخه تحت وب آن استفاده کنید.

با تمام پیچیدگی ‌ها و مشکلاتی که در بازیابی فایل‌­ها از طریق آی کلود وجود دارد، اما مشاهده بازیابی فایل­‌ها می­‌تواند لذت‌بخش باشد. زیرا بسیاری از این فایل‌ها را می­‌توان با این چند ترفند ساده بازیابی کرد.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.