۱۰ مقصد جذاب برای سفر با دوچرخه در نوروز

تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای فاصله گرفتن از دغدغه‌ها و تجربه کردن ماجراجویی‌های جدید است. اگر میونه شما با دوچرخه خوب است و می‌خواهید امسال شیوه متفاوتی از سفر را تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این تعطیلات مسافرت با دوچرخه را امتحان کنید. در این مطلب به شما ۱۰ مقصد زیبای داخلی و خارجی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با دوچرخه خود به آنها سفر کنید و با خاطراتی به یادماندنی به خانه برگردید.

دوچرخه سواری خط ساحلی

خط ساحلی دریای خزر

به محض اینکه سخن از سفر نوروزی به میان می‌آید، اولین چیزی که به فکر اغلب ایرانیان می‌رسد، شمال است. آب و هوای مطبوع، سرسبزی و دریا در کنار غذاهای لذیذ این خطه، هر ساله ایرانیان را از شهرهای مختلف جذب خود می‌کند. اگر عاشق شمال هستید، می‌توانید سفر دوچرخه ای خود را از شهر محمودآباد آغاز کنید و در شهرهایی مانند نور، رویان و سیسنگان اقامت داشته باشید (کمپ کنید). پس از آن، با ۸۰ کیلومتر رکابزنی به شهر چالوس می‌رسید.

خط ساحلی خلیج فارس

در سال‌های اخیر سفر به جنوب کشور رونق بسیاری پیدا کرده است. از فرهنگ جذاب این منطقه تا طبیعت بکر آن، جنوب را به مقصدی متفاوت از دیگر نقاط ایران تبدیل کرده است. چنانچه دوست داشته باشید دوچرخه سواری در جنوب را تجربه کنید، مطمئن باشید بسیار لذت خواهید برد؛ زیرا خط ساحلی جنوب بسیار بکر است و حین دوچرخه سواری لذت بسیاری از تماشای دریای نیلگون خلیج فارس خواهید برد.

شما می‌توانید از شهر بوشهر رکابزنی را آغاز کنید و پس از عبور از گردنه عشاق و ساحل مکسر، در سواحل پارسیان سفر دوچرخه ای خود را به پایان برسانید.

ذوچرخه سواری ساحل پارسیان

کیش

جزیره کیش یکی از مقصدهای پرطرفدار سفرهای نوروزی محسوب می‌شود. جایی که می‌توان لحظات آرامی را در سواحل خلیج فارس تجربه کرد و از سکوت لذت برد. این جزیره ۴۰ کیلومتر مسیر اختصاصی دوچرخه سواری دارد. دوچرخه سواری در این مسیر بسیار لذتبخش است، زیرا هم شیب و سختی چندانی ندارد و هم می‌توان حین دوچرخه سواری از منظره زیبای دریا لذت برد.

یزد

شهر خشتی یزد شهر زیبا با مردمی خوگرم و معماری حیرت‌انگیز است. شهری که برای هر کس با هر سلیقه‌ای پر از جذابیت است. اگر می‌خواهید سفر متفاوتی را تجربه کنید، دوچرخه سواری در کوچه‌های باریک یزد و در میان خانه‌های خشتی را از دست ندهید.

چابهار

چابهار طبیعت بکر و سواحل چشم‌نوازی دارد؛ موقعیت جغرافیایی این منطقه که بر پوشش گیاهی و جانوری آن تاثیر گذاشته است، این منطقه را بسیار متفاوت از سایر نقاط کشورمان ساخته است. همین منحصر به فرد بودن طبیعت چابهار سبب شده است تا بسیاری برای دیدن این منطقه به شیوه‌های مختلف راهی چابهار شوند. البته بهترین و راحت‌ترین شیوه سفر به چابهار با هواپیماست، اما می‌توانید دوچرخه خود را نیز همراه ببرید و از رکاب زدن در بندر کنارک و ساحل مکران لذت ببرید، غروب را در سواحل صخره‌ای پزم به تماشا بنیشینید و از دیدن کوه‌های مریخی حیرت‌زده شوید.

رشت

رشت یا همان شهر باران را می‌توان شهر عشاق نامید. شهر باران‌های ملایم و خیابان‌هایی پر از زندگی که هنوز می‌توان رنگ و بوی معماری قدیم را در ساختمان‌هایش دید. برای عاشقان رشت، دوچرخه سواری در خیابان‌های شهر می‌تواند تجربه متفاوت و جذابی باشد. بدون دغدغه ترافیک، شهر را با دوچرخه خود بگردید و با نوشیدن چای لاهیجان و نشستن در قهوه خانه‌های سنتی شهر، نفسی تازه کنید.

ایذه و دشت سوسن خوزستان

شهرستان ایذه در استان خوزستان یکی از مقاصد خاص و دیدنی کشورمان است. شهری سرسبز و خوش آب و هوا که تاریخچه‌ای غنی دارد. یکی از جاهای شگفت‌انگیز ایذه، دشت سوسن است که اتفاقا بهترین زمان بازدید از آن، فصل بهار است. دوچرخه سواری در دشت‌ها و عبور از میان چشمه‌ها و تنگه‌های زیبای این منطقه، تجربه‌ای به یادماندنی خواهد بود.

دوچرخه سواری در تهران

تهران

شهر تهران که در همه ایام سال شلوغ و پرهیاهو است، در تعطیلات نوروز خلوتتر می‌شود، از این رو تعطیلات نوروز بهترین زمان برای گشت و گذار در پایتخت و لذت بردن از آرامش و طبیعت شهر است. سوار دوچرخه شوید و به سمت منطقه توریستی شهر یعنی بازار تهران، کاخ موزه گلستان و میدان توپخانه بروید. یا می‌توانید از دوچرخه سواری در مناطق شمال شهر تهران، تجریش و دربند و نیاوران لذت ببرید.

ترکیه

ترکیه مقصد جذابی برای سفر ایرانیان محسوب می‌شود و علت آن عدم نیاز به ویزا و همچنین فرهنگ مشابه کشورمان است. فرقی نمی‌کند سفر زمینی در پیش گرفته‌اید یا سفر هوایی، شما می‌توانید دوچرخه را همراه خود ببرید و در شهرهای ترکیه مانند استانبول، آنتالیا، ترابزون، انتاکیه و مرسین از رکابزنی در کوچه پس کوچه‌های شهر لذت ببرید. بدین صورت علاوه بر تجربه‌های جدید و لذت دو چندان، هزینه‌های سفر را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهید.

از باتومی تا ترابزون

یکی از جذاب‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری در خارج از کشور، مسیر باتومی تا ترابزون است. ابتدا به صورت زمینی یا هوایی خود را به باتومی گرجستان برسانید و سپس در مسیر خط ساحلی دریای سیاه به سمت ترابزون ترکیه رکاب بزنید. در این سفر، علاوه بر لذت بردن از مناظر نوار ساحلی و تماشای دریا، همزمان به دو کشور ترکیه و گرجستان سفر کرده‌اید.

سفر با دوچرخه؛ سفری خاص و هیجان‌انگیز

سفر با دوچرخه سفری بسیار جذاب و متفاوت است. با این حال، این سفر چالش‌های خاص خود را نیز دارد. از این رو باید در کنار مهارت‌های مربوط به دوچرخه سواری و رکابزنی‌های طولانی مدت، چالش‌های سفر با دوچرخه و روش برطرف کردن آنها را نیز بدانید. در غیر این صورت، سفر دوچرخه ای می‌تواند به تجربه‌ای ناخوشایند برایتان تبدیل شود. بنابراین، در صورتی که برای سفر دوچرخه ای در نوروز برنامه‌ریزی کرده‌اید، بهتر است اطلاعات و آمادگی خود را در این زمینه تا جای ممکن افزایش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.