حذف دامنه از نتایج جستجوی گوگل

جستجوی گوگل از اکثر دامنه‌­های جستجو پشتیبانی می‌­کند

در گذشته، نتایج جستجوی گوگل خیلی بیشتر مورد توجه بوده، با این وجود هنوز کاربرد بیشتری نسبت به موتور جستجوی Bing دارد. ممکن است در حال جستجوی مطلب خاصی باشید و یک دامنه یا نشانی اینترنتی نامناسب در نتایج جستجو نمایش داده ­شود، گوگل امکان حذف آن را به شما می‌­دهد. در صورت حذف دامنه‌­های مزاحم و نامربوط می‌­توانید نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌تری از موتور جستجوی گوگل دریافت کنید.  در این مقاله نحوه حذف دامنه از نتایج جستجوی گوگل را خواهید دید.

حذف محدوده دامنه با استفاده از نتایج جستجوی گوگل

موتور جستجوی گوگل از اکثر دامنه‌­ها و عملگرهای جستجو پشتیبانی می‌­کند. ممکن است با این دامنه­‌ها و عملگرهای جستجو آشنایی داشته باشید. برای مثال عملگر :site به شما اجازه می­‌دهد یک وب سایت خاص را برای کلمه کلیدی یا یک عبارت جستجو کنید. شما می‌توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را قبل یا بعد از این دستور استفاده کنید، در حقیقت، این دستور به شما اجازه می‌دهد تا صفحات ایندکس شده‌ی یک سایت را بررسی کنید. عملگر The type: به شما امکان جستجوی فایل­‌های مرتبط با فرمت خاص را می­‌دهد. مانند فایلPNG  یاPDF . اما یک عملگر جستجو مشابه وجود دارد که به شما امکان حذف دامنه از نتایج جستجوی گوگل را می‌­دهد. شما می‌توانید با استفاده از دستور :-inurl یک دامنه یا یک URL خاص را حذف کنید. روش استفاده از دستور :inurl- همانند عبارت زیر است:

برای حذف دامنه می‌­توانید از دستور “Search query -inurl:domain” استفاده کنید. همچنین، دستور “Search query -inurl:URL” برای حذف URL مناسب است. مانند مثال زیر:

  • Reddit videos -inurl:videos
  • Reddit videos -inurl:Reddit.com

جمع بندی

می­‌توانید برای حذف URL یا دامنه، عملگرهای جستجوی معرفی شده و سایر عملگرهایی که گوگل از آنها پشتیبانی می­‌کند را در نظر بگیرید. در صورت حذف دامنه از نتایج جستجو، تنها وارد کردن عملگر بدون  www یا com کافیست، البته حذف URL خاص ممکن است کمی پیچیده­‌تر باشد. بعد از دستور عملگر تمام نشانی اینترنتی را وارد کنید تا ترفندهای این روش را مشاهده کنید. آدرس مورد نظر خود را که قصد حذف کردن آن را دارید وارد نمایید، بنا به دلایلی ممکن است بخواهید نام دامنه نیز شامل شود، زیرا نتایج جستجو مربوطه در URL وجود دارد و دیگر برای شما کاربردی نخواهد داشت. به یاد داشته باشید این فرآیند بر سایر URL های مربوطه تأثیرگذار نخواهد بود.

منبع addictivetips.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.