حذف یا غیرفعال کردن حساب کاربری فیس‌بوک

حساب فیس‌بوک را موقتا غیرفعال کنید

فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی مشهور است، گاهی به هر دلیلی تصمیم می‌گیرید حساب کاربری فیس‌بوک را برای مدتی حذف کنید و با گذشت زمان مجددا از آن استفاده کنید. خبر خوب این است که شما دو گزینه برای انجام این کار دارید: گزینه اول غیر فعال کردن حساب کاربری و دوم حذف کامل می‌باشد که چند روز فرصت لغو کردن آن را دارید.

حساب کاربری فیس‌بوک خود را غیرفعال (Deactivate) کنید

غیرفعال کردن حساب کاربری فیس‌بوک

غیرفعال کردن حساب کاربری فیس‌بوک آن را به حالت تعلیق درمی‌آورد. پروفایل شما و مواردی که ارسال کرده‌اید از سایت حذف خواهد شد، هر چند پست‌ها، پیام‌ها و سایر موارد به همان صورت باقی می‌مانند تا در صورت بازگشت مجدد بتوانید آنها را مشاهده کنید.

غیرفعال کردن به این معنی است که حساب شما یک مدت بسته می‌شود تا امکان بازگشت وجود داشته باشد. بعدها می‌توان با وارد شدن به فیس‌بوک، حساب کاربری را مجددا فعال کرد. اگر برای پاک کردن اکانت فیس‌بوک مطمئن نیستید، این روش بهترین انتخاب است.

برای غیرفعال کردن، ابتدا به حساب کاربری فیس‌بوک وارد شوید. در بالای صفحه فیس‌بوک خود، روی آیکون پیکان پایین سمت چپ کلیک کنید. تنظیماتی که از منو ظاهر می‌شود را انتخاب کنید و سپس در صفحه بعدی، General را از لیست در سمت چپ پنجره انتخاب کنید.

manage account حساب کاربری فیس‌بوک

 

گزینه deactivateرا در قسمت Manage Accountپیدا کنید.

پس از آن، به بخش Manage Accountدر پایین بروید، گزینه غیر فعال کردن را پیدا و کلیک کنید. با غیر فعال کردن حساب کاربری فرآیند شروع می‌شود.

فیس‌بوک با یادآوری دوستان سعی می‌کند شما را از غیر فعال کردن حساب پشیمان کند.

فیس‌بوک یک لیست از دوستان با تصاویر بزرگ را به شما نشان می‌دهد و سعی در پشیمان کردن شما را دارد، سپس دلیل غیرفعال کردن اکانت را می‌پرسد.

سوال فیسبوک برای غیرفعال کردن حساب کاربری فیس‌بوک

سرانجام، فیس‌بوک دلیل غیرفعال کردن اکانت را می‌پرسد و گزینه Deactivate را در پایین صفحه نشان می‌دهد. می‌توانید یکی از گزینه‌ها را در لیست انتخاب کنید یا اینکه علت را به صورت متن وارد کنید.

پرسیدن دلایل غیرفعال کردن حساب کاربری فیس‌بوک

زمانی که علت را بیان کردید، می‌توانید بر روی دکمه Deactivate کلیک کنید، گذرواژه خود را یک بار دیگر وارد کنید و فیس‌بوک اکانت شما را غیر فعال می‌کند ولی در صورت پشیمان شدن می‌توانید به حساب خود وارد شوید.

 

حساب فیس‌بوک خود را حذف کنید

با حذف اکانت فیس‌بوک حساب کاربری به طور کامل از بین می‌رود. در این صورت شما قادر نخواهید بود به اکانت وارد شوید تا از آن طریق اطلاعات را بازیابی و استفاده کنید و باید یک حساب جدید بسازید. شما می‌توانید تمام جزئیات را پیدا کنید، اگر نماد help را در بالا سمت راست صفحه فیس‌بوک (همانند علامت سوال) پیدا کنید و نوع حساب را در نوار جستجو که ظاهر می‌شود، غیرفعال کنید. با استفاده از دستورالعمل حذف اکانت می‌توان به سادگی این کار را انجام داد.

حذف حساب کاربری فیس‌بوک

دستورالعمل حذف کردن اکانت ساده است. کافیست به آیکون سوال ضربه بزنید و نوع حساب حذف را در نوار متنی که ظاهر می‌شود تایپ کنید.

(توجه: فیس‌بوک توصیه می‌کند که قبل از حذف حساب کاربری یک کپی از اطلاعاتی که به سایت منتشر کرده‌اید را دانلود کنید. منوی تنظیمات در فیس‌بوک را همانطور که در بالا توضیح داده شده باز کنید و به صفحه General بروید. در پایین برای دانلود کپی از اطلاعات فیس‌بوک کلیک کنید. این سرویس شما را در فرایند دانلود بایگانی تمام اطلاعات فیس‌بوک هدایت می‌کند.)

قبل از حذف شدن حساب کاربری  باید گذرواژه و کد امنیتی تصویری وارد شود.

کد امنیتی تصویری برای حذف حساب کاربری فیس‌بوک

هنگامی که تصمیم می‌گیرید حساب کاربری فیس‌بوک را حذف کنید، ابتدا باید وارد شوید و ثابت کنید که شما یک ربات نیستید.

زمانی که ثابت می‌شود ربات نیستید، صفحه شما حذف می‌شود. چند لحظه پیغام نمایش داده شده را بخوانید، یادآوری می‌کند که ۱۴ روز برای بازگشت به حساب زمان دارید. در صورت تمام شدن این مدت زمان حساب شما بسته می‌شود.

اگر دکمه OK را انتخاب کنید، فیس‌بوک فرآیند حذف حساب را آغاز می‌کند.

اخطار حذف حساب کاربری فیس‌بوک
هنگامی که حساب فیس‌بوک را حذف می‌کنید، ۱۴ روز برای بازگشت فرصت دارید.

اگر اکانت خود را حذف کردید و پس از چند روز پشیمان شدید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد! ۱۴ روز فرصت بازگشت دارید. کافیست حذف را لغو کرده و به اکانت خود وارد شوید.

انصراف از حذف حساب کاربری فیس‌بوک
پس از حذف اکانت ۱۴ روز زمان دارید که به حساب خود بازگردید.
منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.