نحوه پاک کردن داده‌ها و کش برنامه­‌ها در گوشی‌­های اندروید و رفع آن

دو نوع فایل وجود دارد که می­‌توانند از طریق برنامه‌­ها پاک شوند: کش و داده‌­ها

شما یک برنامه را باز می­‌کنید، بلافاصله برنامه از دسترس خارج می­‌شود، این روند ادامه دارد. احتمالا یک مشکل پیش آمده که به راحتی با پاک کردن داده­‌ها و کش برنامه می­‌توان آن را رفع کرد.

دو نوع فایل وجود دارد که می­‌توانند از طریق برنامه‌­ها پاک شوند: کش و داده‌­ها. فایل‌های کش، فایل‌هایی هستند که برنامه را دانلود کرده و به طور موقت ذخیره می­‌شوند. این فایل‌ها به عنوان فایل‌­های کش ذخیره می‌­شوند. ذخیره کردن اطلاعات در حافظه کش، می‌تواند مفید باشد اما ممکن است حافظه کش به قدری اطلاعات ذخیره کند که گوشی دچار اختلال و کمبود حافظه شود، بنابراین برای حذف کردن اطلاعات حافظه کش اقدام کنید. بعد از پاک کردن کش، لازم است هر فایلی که به طور موقت استفاده کرده‌­اید را مجددا دانلود کنید.

از سوی دیگر داده­‌ها شامل اطلاعات مهم ذخیره شده توسط برنامه است. هنگامی که داده­‌های برنامه را پاک می‌کنید، شبیه به حذف و نصب مجدد برنامه می‌­باشد. اطلاعات و برنامه‌­هایی که ذخیره کرده‌­اید، را پاک می­‌کند و آن را به برنامه جدید تبدیل می­‌کند. این نوع روش بدترین حالت است، در صورتی که پاکسازی کش کمک نمی‌­کند، پاک کردن داده­‌ها باید انجام شود.

نحوه پاک کردن برنامه­‌ها و داده‌­ها

اگر با یک برنامه مشکل دارید، باید برای رفع آن با پاک کردن کش آن برنامه شروع کنید، البته ممکن است در رفع مشکل بی‌تأثیر باشد ولی اولین مرحله است.

برای انجام این کار، ابتدا منوی Settings را باز کنید و سپس به قسمت Apps & Notifications مراجعه کنید.

اگر گوشی شما دارای نسخه اندروید ۸ یا بالاتر است، برای مشاهده تمام برنامه­‌ها، باید روی See All Apps کلیک کنید.

در صورت پیدا کردن برنامه مورد نظر، اولین کاری که باید انجام دهید اجرا کردن کدها می‌­باشد. روی دکمه Force Stop ضربه بزنید و روی OK کلیک کنید.

زمانی که برنامه بسته است، روی Storage ضربه بزنید.

مرحله چهارم پاک کردن داده­‌ها گوشی هوشمند

در منوی Storage، روی گزینه Clear Cache ضربه بزنید.

مرحله پنجم پاک کردن داده­‌ها گوشی هوشمند

سعی کنید دوباره برنامه را اجرا کنید و در صورت رفع نشدن مشکل، مراحل فوق را تکرار کنید، اما به جای گزینه قبلی، روی Clear Storage یا Clear Data ضربه بزنید. به یاد داشته باشید که اطلاعات مربوط به آن برنامه را از دست خواهید داد.

مرحله ششم پاک کردن داده­‌ها گوشی هوشمند

در دفعات بعد که برنامه را اجرا می­‌کنید، باید تنظیم مربوط به آن را انجام دهید.

در صورتی که با انجام دادن مراحل فوق موفق به حل مشکل نشده‌­اید یک به روز رسانی کامل انجام دهید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.