برای بهبود کیفیت عکس‌­ها از پنج ترفند ساده استفاده کنید

عکس‌های باکیفیت‌تر بگیرید

اگر از کیفیت عکس­‌هایتان ناراضی هستید، با ما همراه باشید تا با یادگیری چند ترفند و با تغییر دادن تظیمات دوربین بتوانید بهترین کیفیت را بدست آورید. با تغییر دادن تنظیمات و صرف نظر از مدل دوربین، می‌­توان بهترین عکس را ایجاد کرد. از ترفندهای زیر می‌توانید برای بهبود کیفیت عکس‌ها استفاده کنید.

۱. کاهش سطح ISO

ISO به معنی حساسیت حسگر در برابر نور وارد شده است که هر چقدر بالاتر برود، حساسیت حسگر به نور بیشتر شده و نور دریافتی موجب روشن شدن عکس می­‌شود، بنابراین، با کاهش سطح ISO ، می­‌توان کیفیت بهتری در عکس ایجاد کرد. نویز دیجیتال زمانی ظاهر می‌شود که ISO به سطوح بالاتر برسد و به صورت دانه‌­های ریزی در عکس قابل مشاهده است.

تنظیمات دوربین­‌ها با هم تفاوت دارد، مجموعه‌ای از عکس‌­های خود را با انواع تنظیمات تست کنید تا بتوانید با تنظیمات دقیق بهترین کیفیت را در عکس ایجاد کنید.

۲. دیافراگم را افزایش دهید (در حد نرمال)

با توجه به طراحی لنزها، ناهنجاری‌­های فیزیکی می­‌توانند در انتهای افقی دیافراگم ظاهر شوند. عکس­برداری با لنز سریع در دیافراگم f / 1.4 اجازه ورود نور زیادی را می‌­دهد که برای کاهش سطح ISO مناسب است. استفاده از دیافراگم، وضوح را کاهش می‌­دهد. استفاده از دیافراگم f / 2.8 یا f / 3.5 باعث بهبود قابل ملاحظه­‌ای در وضوح خواهد شد.

در تصورات بسیاری از کاربران، استفاده از کوچکترین دیافراگم ممکن است بهترین تصویر را تولید کند، اما استفاده از دیافراگم‌­های کوچک در نور مشکل ایجاد می­‌کند و علت آن به ناهنجاری‌­های فیزیکی برمی­‌گردد که نور ورودی از طریق دیافراگم کوچک شروع به تداخل با خود می­‌کند و وضوح را کاهش می‌­دهد.

بهبود کیفیت عکس‌ها و لنز دوربین

در صورت امکان، در یک دیافراگم میانه، بین f / 3.5 تا  f / 8، عکس­برداری کنید. با این ترفند می­‌توان بهترین تصویر را تولید کرد.

۳. سرعت شاتر را افزایش دهید / از سه پایه استفاده کنید

هنگام استفاده از شاتر، دوربین را در حالت دستی قرار می­‌دهید، شاتر در این مدت زمان طولانی باز است، به این معنا که زمان بیشتری برای حرکت دوربین و ایجاد تار شدن عکس وجود دارد.

اگر سرعت شاتر را افزایش دهید، زمان برای حرکت دادن دست کمتر می­‌شود.

در صورت استفاده از شاتر در مدت زمان طولانی، از سه پایه استفاده کنید. می­‌توانید یک سه پایه کوچک، قابل حمل، سبک و ارزان قیمت تهیه کنید.

۴. تمرکز روی فوکوس

هیچ کس به دیدن عکس­‌های تار تمایل ندارد هنگامی که یک منبع تاری را از سرعت شاتر حذف کرده­‌اید، اولویت بعدی خود را تمرکز روی فوکوس قرار دهید.

شما مجبور به عکاسی با فوکوس دستی نیستید، قابلیت‌­های دوربین خود را بررسی کنید و انواع فوکوس روی آن را امتحان کنید.

بهترین راه برای فهمیدن قابلیت دوربین، عکس­برداری از محیط اطراف است، از تغییرات منظم در ترکیب، حتی افراد یا اشیاء که زاویه دید شما را مسدود می­‌کند، شروع کنید.

۵. رنگ سفید را متعادل کنید

مرحله آخر ساده است، می­‌توانید این ترفند را هنگام عکس­برداری یا بعدها در نرم‌افزار ویرایش عکس انجام دهید.

تنظیم تعادل رنگ سفید برای تولید تصاویر با کیفیت ضروری است. ممکن است متوجه شده­ باشید که چگونه عکس‌­های داخلی مایل به زرد یا عکس‌­های برفی دارای سایه آبی هستند و علت آن همان تعادل رنگ سفید است.

بهبود کیفیت عکس

این پنج نکته ساده نشان می­‌دهد که بهبود بخشیدن به کیفیت تصاویر آسان است و بسیاری از تنظیمات با هر دوربین قابل دستیابی است، بدون اینکه از آخرین مدل استفاده کنید.

  • کاهش سطح  ISO: افزایش ISO باعث می‌­شود که نویز بیشتری به تصاویر شما اضافه شود. برای بهترین کیفیت، آن را در حالت پایین نگه دارید.
  • دیافراگم را افزایش دهید: لنزها یک نقطه عطف دارند. عکس­برداری در انتهای دیافراگم، باعث ایجاد مشکل خواهد شد.
  • سرعت شاتر را افزایش دهید: میزان پایین بودن سرعت شاتر ممکن است ناخواسته عکس را تار کند. برای بهبود بخشیدن کیفیت، سرعت آن را افزایش دهید.
  • تمرکز کردن روی فوکوس: هیچ کس تصویر تار را دوست ندارد، بنابراین یاد بگیرید که چگونه فوکوس خودکار را اعمال کنید.
  • ایجاد تعادل رنگ سفید: در آخر، تعادل رنگ سفید، تفاوت بین رنگ‌­های تند و تیز  و تصاویر زیبای طبیعی است.
منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.