۵ اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق نشیمن خانه شما باید راحت و زیبا باشد

اتاق نشیمن خانه شما باید راحت و زیبا باشد. اتاق نشیمن جایی است که دور هم جمع می شوید و با خانواده و دوستان خود تفریح می کنید. دوست دارید اتاق نشیمن علاوه بر اینکه راحتی شما را فراهم کند، استایل و شخصیت شما را نیز نشان دهد. بسیاری از افراد به منظور تحقق چنین هدفی مبادرت به خرید وسایل دکوری می کنند که در نهایت پس از استفاده متوجه می شوند نتیجه موردنظر حاصل نشده و مجبورند با این وسایل زندگی کنند. در این مطلب به شما خواهیم گفت اگر قصد دکور کردن اتاق نشیمن را دارید، از چه اشتباهاتی باید پرهیز کنید.

انتخاب رنگ اشتباه

رنگ دیوار اتاق نشیمن
معمولا رنگی که خریده اید با آنچه در نهایت روی دیوار می بینید تفاوت دارد

این اتفاق بسیار مرسوم است که دیوار خانه را رنگ بزنید و سپس متوجه شوید این رنگ همان چیزی نبوده که خریداری کرده اید. باید به شما بگوییم، انتخاب رنگ دیوار یک استعداد است. برخی از ما این استعداد را داریم و برخی نداریم. از این رو پیشنهاد می کنیم برای رنگ کردن دیوار یک نیروی حرفه ای را به کار ببرید و از او کمک بخواهید (اشتباهات رایج در رنگ کردن را بخوانید). اما اگر فکر می کنید این استعداد را دارید، باید نکات زیر را هنگام خرید رنگ رعایت کنید:

  • رنگی را که انتخاب کرده اید بر روی یک قسمت کوچکی از دیوار امتحان کنید. ببینید در مواقع مختلف روز با نورهای مختلف، رنگ چه تغییری می کند و نور چه تاثیری بر رنگ انتخابی شما دارد. رنگ دیوار در نور روز و نور شب با هم متفاوت است.
  • ببینید وسایل خانه با رنگ دیوار چقدر همخوانی دارد.

شلوغی بیش از حد

شلوغی اتاق نشیمن
در استفاده از وسایل دکوری زیاده روی نکنید

دکوراسیون یعنی پیدا کردن یک تعادل و توازن خوب و گاهی افراد در خرید وسایل دکوری آنقدر زیاده روی می کنند که نتیجه آن شلوغی و به هم ریختگی بیشتر فضا می شود. شلوغی فضا احساس خفگی می دهد بنابراین باید به دنبال راهی باشید که بتوانید بدون زیاده روی و شلوغ کردن فضا، به اتاق نشیمن خود هویت و شخصیت ببخشید.

اثاث

مبلمان در اتاق نشیمن
به اندازه و شکل اثاثیه و تناسب آن با فضا توجه کنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج، قرار دادن اثاثیه زیاد در اتاق نشیمن است. در این مورد نیز بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید اما اگر می دانید که دقیقا اتاق نشیمن شما به چه چیزی نیاز دارد، صرفا برای خرید آن مورد خاص اقدام  کنید و توجه داشته باشید که در اندازه و شکل متناسب با فضای شما باشد.

کوسن

مبل و کوسن در اتاق نشیمن
از زیاده روی در استفاده از کوسن بپرهیزید

تعداد زیاد کوسن باعث می شود افراد برای آنکه راحتتر روی مبل ها بنشینند، کوسن ها را روی زمین بیندازند. در خرید کوسن بهتر است کوسن هایی در طرح های زیبا و شکل های یکسان که به پشتی مبل بخورد و مهمتر آنکه در اندازه های کوچک باشد، انتخاب کنید.

نداشتن فضای کافی برای نشستن

اتاق نشیمن کوچک
ظرفیت اتاق و تعداد مهمانان را در نظر بگیرید

اطمینان حاصل کنید که فضای نشستن برای هر کسی وجود دارد و چیدمان به گونه ای است که نیاز نیست افراد هنگام صحبت کردن با یکدیگر گردن خود را بچرخانند. وقتی می توان چیدمان را به گونه ای گذاشت که جا برای همه ایجاد شود، جالب نیست که برای جا دادن به مهمان، یک صندلی از اتاق دیگری بیاورید. برای مواقعی که میزبان تعداد زیادی مهمان هستید، کاناپه های بزرگ تاشو می تواند بسیار کمک کننده باشد. این کاناپه ها در اندازه های مختلف موجود است و برای مهمانی های خودمانی مناسب هستند، در نهایت نیز وقتی مهمانی به پایان رسید قابل جمع شدن هستند.

ظاهر نامناسب سیم برق

سیم برق در اتاق نشیمن
با کمی خلاقیت می توانید سیم برق را مخفی کنید

یکی از بزرگترین دغدغه ها پنهان کردن سیم لامپ و سیستم برق است. برخی خانه های قدیمی فاقد پریز در قسمت نزدیک زمین هستند و یا حتی پریز برق در برخی خانه های جدید نیز در مکانی نامناسب قرار گرفته که پشت اثاث قرار می گیرد و عملا غیرقابل استفاده است. شما می توانید برای مخفی کردن سیم ها آنها را به صورت طرح های جالب روی دیوار قرار دهید (چند ایده برای مخفی کردن سیم های برق را ببینید).

محل تفریح کودکان

ما نمی گوییم بچه ها را بیرون از اتاق نشیمن نگه دارید، زیرا کار اشتباهی است. اما نگذارید کودکان با وسایل و اسباب بازی های خود اتاق نشیمن را شلوغ و به هم ریخته بکنند. یک قانون وضع کنید که آنها باید وسایل و اسباب بازی ها را در کمد مخصوص خودشان قرار دهند. اتاق نشیمن باید خالی از ابزار و وسایلی باشد که برای استراحت و معاشرت در اتاق نشیمن مزاحمت ایجاد می کنند.

منبع digthisdesign.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.