۱۰ویژگی جدید اینستاگرام را بشناسید

قابلیت های جدید اینستاگرام که از اسنپ چت ایده گرفته شده

Instagramاینستاگرام با استفاده از قابلیت های جدید بین کاربران خود محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، هر چند این قابلیت ها آشنا می باشند و از شبکه اجتماعی اسنپ چت ایده گرفته است اما با این وجود برای کاربران جذاب بوده است. در این پست ۱۰  ویژگی جدید اینستاگرام را به شما یادآوری می کنیم.

۱-فیلترهای صورت

یک از ویژگی های جالب اینستاگرام فیلتر صورت می باشد که مانند اسنپ چت در بخش استوریز قابل استفاده بوده و به کمک آن می توان جلوه های گنگ و خنده داری روی صورت پیاده کرد. به عقیده برخی افراد این ویژگی از اسنپ چت کپی شده، ولی برای کاربران کپی شدن آن مهم نیست چگونه کار کردن آن مهم است زیرا طرفداران اینستاگرام از اسنپ چت به مراتب بیشتر می باشد.

برای استفاده از این ویژگی نیاز به گوشی موبایل دارای دوربین سلفی قدرتمند دارید. دوربین را در حالت سلفی مقابل صورت خود قرار داده و دکمه کنار دوربین را انتخاب کنید. بعد از ذخیره شدن عکس، آن را به صورت یک عکس جدید به اشتراک بگذارید.

۲و۳-هشتگ و Rewind

Rewind وهشتگ  یکی دیگر از ویژگی های جدید اینستاگرام می باشد. قابلیت Rewind فقط در استوریز قابل استفاده می باشد. کاربران امیدوارند به زودی برای بارگذاری ویدیو بتوانند از این ویژگی جدید استفاده کنند ولی هنوز هیچ تضمینی برای این اتفاق وجود ندارد. خوشبختانه می توان در این قابلیت ها  Rewind و Hashtag هم از دوربین جلویی و هم از دوربین اصلی بهره برد.

هشتگ ویژگی جدید اینستاگرام

به هر عکسی می توانید یک برچسب جدید اضافه کنید و هشتگ را در آن وارد کنید. برای جلوگیری از شلوغ شدن تصویر از نوشتن چند هشتگ خودداری کنید و یک هشتگ اضافه کنید.

۴-قلم مو پاک کن جدید

قابلیت های جدید اینستاگرام به بخش استوریز مربوط می شود. اکنون یک قلم جدید به این قابلیت ها افزوده شده که با استفاده از آن می توان تصاویر هنرمندانه ای خلق کرد.

قلم مو پاک کن ویژگی جدید اینستاگرام

زمانی که یک عکس می گیرید می توانید از برس برای پاک کردن قطعات اضافه استفاده کنید. با استفاده از آن می توانید تصاویر را ویرایش کنید، جاهای اضافی را حذف کرده و یا آن را به طور کامل رنگ کنید.

۵-ذخیره و یا نشانه گذاری تصاویر

زمانی که با یک عکس دلخواه مواجه می شوید برای استفاده های بعدی و مشاهده آن را با روش های متفاوتی در موبایل خود ذخیره کنید. در حال حاضر می توان تصاویر را به راحتی نشانه گذاری کرد و در زمان های بعدی در اینستاگرام به آن ها دسترسی داشت. قابلیت نشانه گذاری تصاویر در اینستاگرام، نسخه جدید شبکه اجتماعی پینترست می باشد.

شما می توانید هر تصویر را تنها با لمس دکمه نشانه در داخل برنامه ذخیره کنید، این دکمه در گوشه پایین سمت راست هر  تصویر و یا ویدیو قرار دارد.

برای افزودن پست به یک مجموعه دکمه را لمس کرده و آن را برای چند ثانیه نگه دارید، این قابلیت افزوده شده به اینستاگرام یکی از بهترین راهکارهای نشانه گذاری است.

۶-ساخت آلبوم

یک تصویر بهتر از هزاران کلمه یک موضوع را نقل می کند، به همین دلیل برای نقل یک داستان نیاز به چند عکس دارید. اینستاگرام این امکان را به شما می دهد که با استفاده از آلبوم عکس، چندین عکس و ویدیو در کنار یکدیگر قرار داده و در ادامه پست را منتشر دهید.

برای انجام این کار، یک تصویر ثبت کرده و برای انتخاب آن به گالری وارد شوید. برای آپلود تصویر images را لمس کنید. اکنون می توانید به جز مورد اول انتخاب شده، اجازه انتخاب ۹ عکس و ویدیوی دیگر را دارید.

۷-به صورت آفلاین از اینستاگرام استفاده کنید

استفاده از اینستاگرام به صورت آفلاین تنها در دسترس کاربران اندرویدی قرار دارد. کاربران آیفون نمی توانند از این قابلیت استفاده کنند و حتی تمام کاربران اندرویدی هم نمی توانند استفاده کنند، تنها برای سیستم عامل های ۷.۰ مناسب می باشد.

آفلاین ویژگی جدید اینستاگرام

در حالت آفلاین شما می توانید تصاویر را ثبت و ویرایش کنید. و بعدا به صورت آنلاین آنها را ارسال کنید.

در این حالت می توانید از تایم لاین خود استفاده کنید، پست ها را لایک کرده و کامنت بگذارید.

۸-اپلیکیشن دستکاپ اینستاگرام

مدت هاست می توان از طریق دسکتاپ وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شد، اما اپلیکیشن تحت وب این شبکه اجتماعی قابلیت کمی دارد. خوشبختانه اپلیکیشن اینستاگرام برای ویندوز ۱۰ به صورت رایگان عرضه شده و می توان بر روی گوشی موبایل و دستکاپ استفاده کرد.

ویژگی جدید اینستاگرام دسکتاپ

شما می توانید از این طریق به تمامی امکانات به جز اشتراک گذاری عکس دسترسی داشته باشید. می توانید صفحه دوستان خود را مشاهده کرده و حتی از طریق دایرکت اینستاگرام برای آنها پیام ارسال کنید.

۹-حفظ حریم خصوصی به صورت دو مرحله ای

با توجه به قابلیت های جدید اینستاگرام، شما اطلاعات زیادی از خود در اینستاگرام بارگذاری می کنید به همین دلیل حفظ حریم خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای فعال کردن آن به قسمت  Your Profile > Menu > Two-Factor Authentication  رفته و گزینه Require Security Codeرا انتخاب کنید، برای ادامه کار باید شماره موبایل خود را وارد کنید، پس از آن یک کد برای فعال سازی دریافت خواهید کرد.

۱۰-امکان حذف شدن پیام ها به صورت خودکار

اینستاگرام یکی دیگر از قابلیت های اسنپ چت را به شبکه اجتماعی خود آورد. امکان ارسال پیام های دارای قابلیت حذف خودکار برای اولین بار در اسنپ چت وجود داشت.

برای انجام این کار به پیام های خود در اینستاگرام بروید و روی دکمه دوربین آبی رنگ در پایین صفحه ضربه بزنید. این دوربین آبی می تواند پیام های با قابلیت حذف خودکار را ارسال کند. دوربین خاکستری که در کنار اسم هر کاربر قرار گرفته، پیام های عادی را ارسال می کند.

یکی از شیوه های دریافت یک پیام دارای ویژگی حذف خودکار، گرفتن اسکرین شات از آن است. اینستاگرام در صورت گرفته شدن اسکرین شات از پیام دارای قابلیت حذف خودکار ارسال شده توسط شما به وسیله هر کاربر دیگری، یک نوتیفیکیشن اخطاردهنده ارسال می کند.

در حال حاضر اینستاگرام و اسنپ چت از قابلیت های همدیگر استفاده می کنند و به دو شبکه اجتماعی همه فن حریف تبدیل شده اند.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.