چند تکنیک برای بهبود بخشیدن عکس‌های زمستانی و برفی

هنگام عکس‌برداری از برف، استفاده از لنز بسیار مهم است

بسته به جایی که زندگی می­‌کنید، فرصت عکاسی از روزهای زمستانی و برفی می‌­تواند یک رویداد جذاب و به یاد ماندنی باشد و حتی ممکن است چند سالی یک بار این فرصت را داشته باشید. در مطلب امروز با استفاده از چند تکنیک می­‌توانید عکس‌­های زمستانی خوبی با دوربین دیجیتال خود به ثبت برسانید.

نکات قبل از عکاسی در روز برفی

آب و هوای روزهای زمستانی غیر قابل پیش‌بینی می‌­باشد. بنابراین قبل از عکاسی، نکات زیر را رعایت کنید:

لباس گرم به همراه داشته باشید، دستکش و کلاه را فراموش نکنید. دوربین خود را نیز آماده کرده و از شارژ باتری آن مطمئن شوید. همچنین، دروبین را در یک کیف جاسازی کنید تا بخار و تراکم هوا به لنز آن آسیب نرساند و زمانی که به خانه برمی‌­گردید مطمئن شوید که دوربین به تدریج گرم می­‌شود. به خاطر داشته باشید که هیچ گاه لنز را با نفس خود تمیز نکنید.

هنگام عکس گرفتن از روش صحیح استفاده کنید

برف فریبنده است و برعکس ظاهر سفید و زیبایی که دارد ممکن است در تصویر خود را به رنگ آبی و خاکستری نشان ­دهد با استفاده از سه روش می­‌توان از این احتمال جلوگیری کرد.

  • ابتدا روی یک بخش تمرکز کرده و منطقه‌ای پر از برف را برای عکس‌برداری انتخاب نمایید. نوردهی دوربین خود را به طور دستی تنظیم کنید و در صورتی که اشیاء موجود در عکس زیادی روشن به نظر برسد، می‌­توانید با استفاده از نرم‌افزار تن آن را کاهش دهید. سعی کنید از تنظیمات دستی استفاده کنید چرا که می­‌توانید شخصا نور محیط را بسنجید.
  • تنظیمات و محیط اطراف خود را بررسی کنید. اگر اشیاء (همانند یک سنگ یا ساختمان) در صحنه قابل مشاهده هستند، یک متر از آنها فاصله بگیرید تا به درستی در قاب عکس ثبت شوند. همچنین، سعی کنید با افزودن عناصر دیگر به عکس، جذابیت برف را افزایش دهید و صرفا از برف تنها عکس نگیرید.
  • از هیستوگرام دوربینتان استفاده کنید. به تصویری که روی نمایشگر دوربین مشاهده می­‌کنید اکتفا نکنید! برای تعیین کردن نوردهی حقیقی از هیستوگرام استفاده کنید. در مواقعی که از تنظیم دستی استفاده می‌­کنید از هیستوگرام به عنوان راهنمایی برای تعیین تنظیمات استفاده کنید.

نحوه استفاده از بازتاب­‌ها

هنگام عکس‌برداری از برف، استفاده از لنز بسیار مهم است. سعی کنید از فلش استفاده نکنید، چرا که می­‌تواند در عکس‌­ها ابهام ایجاد کند به خصوص اگر هوا مه‌آلود نیز باشد. اگر عکس گرفتن همراه با بارش برف باشد فلش بازتاب خوبی از برف ثبت نخواهد کرد.

ایجاد خلاقیت

آسمان پر از دانه‌­های برف و اشیایی که برف آنها را به شکل­‌های متفاوت پوشانده، می‌­توانند بسیار جذاب باشند، بنابراین در ثبت عکس‌های برفی خود خلاق باشید. به عنوان مثال، برای کنتراست در رنگ‌­ها دقت کنید.

همچنین، سعی نکنید همه چیز را به یک شات تقسیم کنید. به دنبال درختان، ساختمان‌­ها و اشیاء دیگر بروید و روی آنها تمرکز و زوم کنید و در آخر از قابلیت RAW استفاده کنید.

به علت نبود نور کافی در فصل زمستان سایه­‌های طولانی بر روی زمین ایجاد می­­‌شود که در هنگام برف این قضیه بسیار چشم‌گیر است.  می‌­توانید از سایه اشیای مورد نظر به صورت خلاقانه استفاده کرده به طوری که سایه شما در عکس نهایی پیدا نباشد.

سرعت شاتر را آزمایش کنید

هنگام استفاده از سه پایه و سرعت شاتر کند برای تهیه عکس استفاده کنید. این ایده می‌­تواند بسیار خلاقانه باشد. با این حال، اگر برف همراه با باد باشد، باید از سرعت شاتر بسیار سریعتری استفاده کنید.

منبع lifewire.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.