روستای لزور، مقصد گردشگری عالی برای سفر تابستانی شما

روستای لزور، مقصد تورهای طبیعت‌گردی

اگر قصد دارید در فصل تابستان به یک جای سرسبز و خنک اطراف تهران بروید، ما به شما روستای لزور را پیشنهاد می‌کنیم. با ما باشید تا بیشتر با این روستا آشنا شوید.

روستای لزور یکی از بزرگ‌ترین روستاهای استان تهران است که در دهستان قزقانچای از بخش ارجمند در شهرستان فیروزکوه قرار گرفته است. این روستا ۱۶۵ کیلومتر از شمال شرقی تهران و ۴۵ کیلومتر از شمال غربی فیروزکوه فاصله دارد. ارتفاع روستای لزور از سطح آب‌های آزاد، دو هزار و ۴۰۰ متر می‌باشد. لزور از شمال با روستاهای نشل و برزنه از توابع شهرستان بابل هم‌مرز است. مردم آن گویش لزوری دارند که یکی از انواع گویش‌های مازندرانی محسوب می‌شود.

طبیعت روستای لزور

وقتی مسیر خود را به سمت این روستا ادامه می‌دهید، شاهد طبیعت سبز و زیبایی خواهید شد که شما را وا می‌دارد مدت‌ها آن را به تماشا بنشینید. باغ‌های این روستا پر از میوه‌هایی چون سیب درختی، گیلاس، آلبالو و گلابی است و از جمله محصولات دیگر این روستا سیب‌زمینی، گندم، جو، یونجه، اسپرس و شبدر است.

رودخانه فرح‌رود و چشمه‌های معجز و کهریز، منابع آبیاری کشاورزی لزور هستند و تنگه‌هایی که این رودخانه‌ها در میان آن جاری است، طبیعت زیبایی ایجاد کرده و البته مسیر عبور و مرور را مانند تنگه واشی سخت کرده است.

اگر مسیرتان به سمت امامزاده خوشنام باشد، طبیعت و چشمه‌های گوارای مسیر شما را سرمست می‌کند.

چشمه روستای لزور

بهترین زمان سفر به روستای لزور، فصل تابستان است که حتی در چله تابستان هم شاید لازم باشد لباس گرم بپوشید. البته در فصل پاییز نیز درختان رنگارنگ آن زیبایی دوچندانی به طبیعت می‌بخشد.

برای سفر به این روستا از تهران به سمت فیروزکوه حرکت کنید، ۱۰ کیلومتر مانده به فیروزکوه بعد از پمپ بنزین نمرود، سمت چپ شما سه راهی لاسم قرار دارد که به سمت شمال و بخش ارجمند می‌رود. جاده را ادامه دهید. بعد از ۲۷ کیلومتر به ارجمند می‌رسید، ۱۳ کیلومتر دیگر که بروید، بعد از گذر از روستاهای شادمهن و اهنز در انتهای جاده به روستای لزور می‌رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.