سگ ها چگونه صحبت های ما انسان ها را پردازش می کنند؟

سگ ها حرف انسان را می فهمند

طی تحقیقات انجام شده توسط صاحبان سگ اعلام شد که سگ ها می توانند صحبت های ما  انسان ها را بفهمند و ارتباط برقرار کنند. سگ شما ممکن است معنای تمام کلمات مورد استفاده شما را درک نکند ولی به صحبت های شما توجه می کند و اکثر اوقات به درستی عکس العمل نشان می دهد.

محققان دانشکده روان شناسی در دانشگاه ساسکس، آزمایشی را روی سگ ها اجرا کردند تا ببینند آیا پردازش صحبت در سگ ها همانند انسان ها است؟ ما در هنگام صحبت کردن با توجه به سن و جنسیت احساسات را درک می کنیم و عکس العمل نشان می دهیم. ما حتی برای فهماندن صحبت مان از اشاره های زیرکانه چشمان مان استفاده می کنیم. مغز انسان و سگ می تواند حرکات و رفتار را در هنگام صحبت کردن تجزیه و تحلیل کند. این قابلیت به سگ ها این توانایی را می دهد که افکار کلامی و غیرکلامی ما را دریافت کنند.

ویکتور راتکلیف و همکارانش در دانشگاه ساسکس بر اساس تحقیقات انجام شده می گویند، ممکن است ما ندانیم سگمان چه میزان توانایی فهم دارد، اما به خوبی می دانیم که ” صحبت های ما در مغز سگ پردازش می شود و سگ ها به فرد صحبت کننده واکنش نشان می دهند. ”

تحقیقات نشان می دهد که سگ ها هنگام صحبت با همنوع خود از غریزه نیم کره چپ و راست استفاده می کنند. بیشتر سگ های خانگی با روش مشابه هم به صحبت انسان پاسخ داده اند. این پژوهش شامل قرار دادن سگ ها بین دو بلندگو بود که همزمان صدای انسان و سایر صداها را پخش می کرد.

نتایج این پژوهش جدید نشان داده است که سگ ها از نیمکره چپ مغزشان برای پردازش کلمات و از نیمکره سمت راست برای تشخیص آواها بهره می برند. به گفته محققان این دقیقا همان شیوه ای است که مغز انسان در هنگام صحبت کردن تحلیل می کند.

محققان معتقدند که سگ ها به خاطر خانگی شدنشان در این مهارت تحول پیدا کرده اند، آزمایش های دیگری نیز باید برروی سایر حیوانات خانگی مانند اسب ها و سگ سانان (گرگ ها) انجام شود.

صاحبان سگ از این که ببینند سگشان واقعا گوش می دهد و به هر کلمه ای که می گویند، توجه می کند شگفت زده می شوند. سگ شما دقیقا نمی داند چه می گویید، اما او قادر خواهد بود به درستی عکس العمل نشان دهد و پاسخ دهد.

منبع viralnovelty.net
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.