نحوه رفع کردن خطای ۴۰۳

خطای 403 یک کد وضعیت HTTP است

خطای ۴۰۳ زمانی رخ می‌­دهد که یک وب سرور شما را از دسترسی به صفحه­‌ای که قصد بازدید آن را دارید  بازمی‌­دارد. در اکثر مواقع کاری از دست شما برنمی­‌آید اما در ادامه مطلب چند روش را معرفی خواهیم کرد که امتحان کردن آنها می‌­تواند در رفع خطا مفید باشد.

تعریف کلی خطای ۴۰۳

خطای ۴۰۳ یک کد وضعیت HTTP است و به این معناست که دسترسی به صفحه‌­ای که در حال تلاش برای رسیدن به آن هستید، امکان‌پذیر نیست، در واقع جهت آگاه ساختن فرد از وجود مشکل در نظر گرفته شده و وضعیت آن در تمامی وب سایت­‌های مختلف یکسان می­‌باشد، معمولا این خطا را برای یکی از دو دلیل بیان شده دریافت خواهید کرد. دلیل اول این است که صاحبان وب سرور، مجوزهای دسترسی را به درستی تنظیم کرده‌­اند و کاربر برای دسترسی به این منابع مجاز نیست. دلیل دوم این است که صاحبان وب‌سرور مجوزها را نادرست تنظیم کرده­‌اند و زمان اتصال، وب سرور دسترسی به آنها را رد می­‌کند.

همانند خطای ۴۰۴ و ۵۰۲، طراحان وب سایت می‌­توانند نحوه نمایش خطای ۴۰۳ را سفارشی کنند. بنابراین، ممکن است خطای ۴۰۳ را در وب سایت‌­های مختلف مشاهده کنید. رایج‌ترین شکل­‌های خطای  ۴۰۳ به صورت ۴۰۳ Forbidden،  HTTP 403، ForbiddenError 403، HTTP Error 403 می­‌باشد.

در بسیاری از مواقع رفع خطا خارج از کنترل بوده و کاربر برای دسترسی به منابع مجاز نیست یا ممکن است مشکل در سمت سرور باشد. همچنین، گاهی اوقات این نوع خطا موقت بوده و قابل حل می­‌باشد.

رفرش کردن صفحه

بازخوانی صفحه برای رفع خطا می‌­تواند مفید باشد و خطای موقت ۴۰۳ را از بین ببرد. در اکثر مرورگرها از کلید F5 برای رفرش کردن صفحات استفاده می‌­کنند. همچنین، می‌­توانید گزینه Refresh را در قسمتی از نوار آدرس بیابید و در کمتر از یک ثانیه آن را امتحان کنید.

رفرش کردن صفحه برای رفع خطای 403

درستی آدرس وارد شده را بررسی کنید

رایج‌ترین دلیل برای بروز خطای ۴۰۳،  وارد کردن آدرس اشتباه وب‌سایت است. از درست بودن آدرس اطمینان حاصل کنید، اکثر سرورها به دلایل امنیتی، امکان جستجوی برخی از دایرکتوری‌­های خود را از سمت کاربران غیرفعال کرده‌­اند و تنها مدیران برای دسترسی به صفحه مجاز هستند. در صورتی که سرورها به درستی تنظیم شده باشند، پس از جستجوی آدرس به صفحه مورد نظر خود هدایت خواهید شد در غیر اینصورت، ممکن است خطای ۴۰۳ را مشاهده کنید.

آدرس صفحه و خطای 403

پاک کردن حافظه کش و کوکی­‌ها

ممکن است فایل­‌های قدیمی ذخیره شده در مرورگر، باعث بروز خطا شود. برای رفع خطا، حافظه کش و کوکی­‌های مرورگر را پاک کنید، البته توجه داشته باشید که با پاک کردن کوکی تمام حساب­‌های کاربری و اطلاعات ذخیره شده در وب‌سایت­‌ها پاک خواهد شد.

پاک کردن کش و خطای 403

مجوزهای جهت دسترسی به آدرس مربوطه را بررسی کنید

در برخی از وب‌سایت‌­ها برای ورود به صفحه و مشاهده محتوا، به وارد کردن حساب کاربری و وارد شدن به سیستم نیاز است. این قوانین از پیش تعیین شده هستند، پس در صورت وارد شدن به صفحات داخلی ممکن است با خطای ۴۰۳ مواجه شوید که برای رفع آن باید وارد سیستم شوید.

دسترسی به سایت و خطای 403

صبور باشید و مجددا تلاش کنید

اگر هیچ یک از راه‌حل­‌های پیشنهادی مؤثر واقع نشد، صبر داشته باشید و پس از مدت زمان کوتاه مجددا تلاش کنید. البته در اکثر مواقع خطای ۴۰۳ ناشی از مسائل مربوط به وب­‌سایت است، که در این صورت افرادی در حال بررسی و حل کردن مشکل می­‌باشند که جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

با وب‌سایت تماس بگیرید

گزینه دیگر این است که به طور مستقیم با صاحب وب­‌سایت تماس بگیرید. اطلاعات تماس را در وب‌سایت جستجو کنید و با آنها در مورد مسائل مربوط به صفحه مورد نظر تماس بگیرید. اگر هیچ فرم تماسی وجود نداشته باشد، می­‌توانید سایت را در رسانه‌­های اجتماعی خود بیابید.

با ISP خود تماس بگیرید

در صورتی که می‌­خواهید مطمئن شوید که آیا این نوع خطا برای سایر کاربران نیز اتفاق افتاده یا اینکه آدرس ISP شما به دلایلی مسدود شده باشد، می­‌توانید با آنها تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح و بررسی کنید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.