نحوه پاک کردن گرد و غبار لپ‌تاپ

جمع شدن گرد و غبار مانع از خنک شدن سیستم می‌شود

در صورتی که مدت زیادی  است از لپ‌تاپ خود استفاده می‌­کنید، بعد نیست آن را تمیز کرده و گرد و غبار روی آن را حذف کنید، حتی ممکن است مجبور به باز کردن آن شوید.

جمع شدن گرد و غبار مانع از خنک شدن سیستم شده و به اجزای سخت‌افزاری آن نیز آسیب خواهد رساند. فن لپ‌تاپ ممکن است آسیب ببیند و به سرعت باتری خود را تخلیه کند.

در صورت امکان پنل و بدنه لپ‌تاپ را باز کنید

اغلب لپ‌تاپ‌­ها، به ویژه برندهای جدیدتر، به گونه‌­ای طراحی شده‌­اند که توسط کاربران قابل باز شدن نیستند.  در لپ‌تاپ­‌های قدیمی‌­تر امکان باز کردن و دسترسی به قطعات وجود دارد. اگر احساس می‌­کنید برای انجام این کار تجربه کافی ندارید آن را به یک متخصص بسپارید و در صورت انجام آن، حتما باتری و کابل شارژ را جدا کرده و آن را خشک و پیچ‌های بدنه را باز کنید.

پنل و گرد و غبار لپ‌تاپ

پس از باز شدن، حتما با یک حجم از گرد و غبار مواجه می­‌شوید، با استفاده از ابزار مناسب گرد و غبار روی آن را از بین ببرید. در صورت استفاده از سشوار دمای آن را روی خنک‌کننده تنظیم کنید. همچنین، از فشار ملایم استفاده کنید چرا که با فشار زیاد فن به چرخش درآمده و دچار آسیب‌دیدگی می­‌شود. در صورت تمایل می­‌توان از اسپری مخصوص استفاده کرد تا به راحتی و بدون مشکل گرد و غبار از بین برود. در نهایت پس از حذف گرد و غبار، پنل را به بدنه متصل و پیچ‌های آن را سفت کنید. باتری دستگاه را متصل و لپ‌تاپ را روشن نمایید.

تمیز کردن گرد و غبار لپ‌تاپ

در صورتی که امکان باز کردن بدنه و پنل وجود ندارد

اگر قصد از بین بردن گرد و غبار روی لپ‌تاپ را دارید ولی امکان باز کردن آن وجود ندارد، می‌­توانید با استفاده از اسپری و کمپرس هوا این کار را انجام دهید. می‌­توانید با استفاده از دریچه‌های لپ‌تاپ گرد و غبار را از بین ببرید. در این روش نیز فشار باد را روی ملایم تنظیم کنید تا از آسیب‌دیدگی جلوگیری شود.

در صورتی که لپ‌تاپ دارای مشکل جدی و گرمای بیش از حد است و شما نمی‌­توانید آن را به تنهایی پاک کنید، آن را به یک متخصص با تجربه بسپارید.

گرد و غبار بدنه لپ‌تاپ

اگر حدود یک الی دو سال است که لپ‌تاپ فعالیت مداوم داشته، بد نیست به فکر تمیز کردن گرد و غبار روی آن باشید تا عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهید. تمیز کردن لپ‌تاپ به طور منظم ایده خوبی است، اما مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید. همچنین، مقدار گرد و غبار به نوع لپ تاپ و محیط اطراف آن نیز بستگی دارد.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.