برای بهبود امنیت در مروگر کروم اندروید قابلیت Site Isolation را فعال کنید

قابلیت Site Isolation باعث افزایش مصرف حافظه کروم و رم می­‌شود

گوگل در کروم ۶۳ یک قابلیت امنیتی به نام Site Isolation ایجاد کرد، این قابلیت به طور پیش‌فرض فعال نبوده و باید آن را به صورت دستی فعال کرد.

گوگل اعلام کرد که قابلیت Site Isolation را در حدود ۹۹ درصد برای کروم  ۶۷ به طور پیش‌فرض فعال کرده است.۱ درصد باقیمانده به عنوان یک گروه کنترل برای نظارت بر عملکرد و مسائل استفاده می­‌شود.

کاربران سازمانی ممکن است از سیاست­‌هایی برای فعال کردن  Site Isolation با استفاده از کروم ۶۸  برای اندروید استفاده کنند، همچنین گزینه دستی برای فعال کردن این قابلیت وجود دارد.

این قابلیت امنیت را بهبود می‌­بخشد و برای جلوگیری از هکرها که با استفاده از حفره امنیتی خطرناکی موسوم به Spectre  می­‌باشند، استفاده می­‌شود. پیشنهاد می‌­شود این قابلیت را فعال کنید.

نحوه فعال کردن قابلیت Site Isolation  در کروم اندروید  

فعال کردن قابلیت Site Isolation

کاربران اندرویدی که کروم را بر روی دستگاه خود اجرا می‌­کنند، ممکن است بخواهند قابلیت  Site Isolation را در مرورگر فعال کنند.

توجه داشته باشید که قابلیت Site Isolation استفاده از رم را افزایش می­‌دهد، البته گوگل قصد دارد این مسئله را در روزهای آینده رفع کند.

برای فعال کردن این قابلیت در کروم اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا مرورگر گوگل کروم را بر روی اندروید خود اجرا کنید.
  • اگر از نسخه کروم خود مطمئن نیستید، در مسیر منو روی  Help & Feedback ضربه زده و سپس در منو گزینه Version Info را بررسی کنید.
  • در نوار آدرس مرورگر، عبارت Load chrome: // flags / # enable-site-per-process را تایپ کنید.
  • قابلیت Site Isolation را جستجو کرده و روی منوی Strict site isolation کلیک کرده و آن را با انتخاب گزینه enabled، فعال کنید.
  • گزینه RELAUNCH NOW که نمایش داده شده را فعال کنید.

قابلیت Site Isolation در کروم اندروید پس از راه‌اندازی مجدد فعال می‌­شود. برای غیر فعال کردن آن مراحل بالا را تکرار کنید و روی disabled کلیک کنید. بهتر است مواقعی از این قابلیت استفاده نمایید که اطلاعات مهمی را اختیار دارید.

قابلیت Site Isolation باعث افزایش مصرف حافظه کروم و رم می­‌شود زیرا از فرآیندهای بیشتری استفاده می­‌کند و مصرف حافظه گوگل را در حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد افزایش می‌­دهد.

منبع ghacks.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.