نحوه انتقال بوکمارک‌ها بین مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اج

بوک‌مارک‌های مرورگر ابزار بسیار ساده‌­ای هستند

بوک‌مارک‌های مرورگر ابزار بسیار ساده‌­ای هستند، اما بخش مهمی از مرورگر محسوب می­‌شوند زیرا بدون آنها،  وب­گردی در سایت­‌های مورد علاقه بسیار کندتر خواهد بود.ممکن است بخواهید یک بکاپ از بوکمارک‌­ها تهیه کرده یا اینکه آنها را به سایر مرورگرها انتقال دهید.

هر مرورگر بزرگ دارای ابزارهای ساخته شده برای وارد کردن و انتقال بوکمارک‌های خود به سایر مرورگرها می‌­باشد.  قبل از انجام این کار، ایده خوبی است که آنها را سازماندهی و حذف کنید.

مرورگر کروم

انتقال بوکمارک‌­ها به مرورگر کروم

روی آیکون منوی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و مسیر Bookmarks > Import bookmarks and settings را طی کنید. اکنون، با استفاده از اسلایدر کشویی یک مرورگر را  انتخاب کنید و تیک اطلاعاتی که می­‌خواهید وارد کنید را علامت بزنید.

مرورگر فایرفاکس

انتقال بوکمارک‌­ها به مرورگر فایرفاکس

از کلید میانبر Ctrl + Shift + B برای باز کردن پنجره Library استفاده کنید. گزینهImport and Backup > Import Data from Another Browser را انتخاب کنید. سپس، آدرس مرورگر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مایکروسافت اج

انتقال بوکمارک‌­ها به مرورگر مایکروسافت اج

از طریق آیکون منوی سه نقطه، گزینه Settings را انتخاب کنید. روی گزینه Import from another browser کلیک کنید. مرورگر مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی Import کلیک کنید.

وارد کردن و انتقال بوکمارک‌ها از طریق HTML

اگر با ابزارهای بوکمارک داخلی یا کپی کردن آنها مشکل دارید، می‌­توانید آنها را به یک فایل HTML منتقل کنید.

مرورگر کروم

بوکمارک‌­ها در مرورگر کروم

برای باز کردن بوکمارک­‌های کروم، در نوار آدرس مرورگر،  عبارت  chrom:// bookmark را وارد کنید. روی منوی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و Export bookmarks را انتخاب کرده تا آنها را ذخیره کند یا اینکه Import bookmarks را انتخاب کرده تا آنها را اضافه کند.

مرورگر فایرفاکس

مراحل مشابه را برای فایرفاکس انجام دهید، اما به جای آن باید گزینه Export Bookmarks to HTML را انتخاب کنید، همچنین می­‌توانید Backup را انتخاب کنید تا یک نسخه را به عنوان یک فایل JSON ذخیره کنید و از طریق  Restore به منو بازگردانید.

مرورگر اج

به همان صفحه در مرورگر اج که قبلا توضیح داده شده مراجعه کنید، اما برای ذخیره بوکمارک­‌ها درHTML، Export to file را انتخاب کنید.

اگر از فایرفاکس و کروم استفاده می‌­کنید، بهترین روش‌­ها را برای همگام‌سازی مرورگرهای خود بررسی کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.