ایده‌های خوب برای کاغذ دیواری اتاق نشیمن

یک قسمت کوچک دیوار را کاغذ دیواری بزنید

اگر می‌خواهید تغییری در دکوراسیون اتاق نشیمن ایجاد کنید یا اینکه کاغذ دیواری شما کمی کهنه و از مدافتاده شده است، زمان آن رسیده که به سراغ مدل‌های زیبا و جذاب کاغذ دیواری اتاق نشیمن بروید. استفاده از طرح‌های ساده و خنثی شاید ایده خوبی باشد، اما نادیده گرفتن ترکیب رنگ غالب در دکوراسیون خانه ایده چندان خوبی نیست.

بسیاری از شرکت‌ها امروزه هم رنگ دیوار و هم کاغذ دیواری تولید می‌کنند، از این رو شرایط مناسبی برای استفاده از ترکیب هر دو در دکوراسیون خانه فراهم کرده‌اند. به دنبال رنگی باشید که برای خانه شما مناسب است و خانه را زیباتر خواهد کرد. ما در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری اتاق نشیمن به شما کمک می‌کنیم.

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید در خانه از کاغذ دیواری استفاده کنید، بهتر است به جای کل خانه، قسمت کوچکی از دیوار خانه مانند ستون شومینه را انتخاب کرده و کاغذ دیواری بزنید.

کاغذ دیواری برای اثاث خانه

کاغذ دیواری اتاق نشیمن خاکستری

چه کسی گفته است که کاغذ دیواری را تنها باید روی دیوار استفاده کرد؟ شما می‌توانید از کاغذ دیواری برای جذابتر کردن یکی از اثاث تاکیدی یا موردتوجه خود مانند میز کناری استفاده کنید. این ایده خوبی است برای استفاده مجدد از اسباب و لوازمی که کهنه شده و دیگر مورداستفاده قرار نمی‌گیرد. وسایل چوبی قدیمی گزینه خوبی هستند.

استفاده از طرح راه راه

کاغذ دیواری اتاق نشیمن راه راه

همانطور که در تصویر می‌بینید، طرح راه راه همانقدر که روی پارچه زیباست، روی دیوار نیز جذاب خواهد شد. طرحی با رنگ خاکستری ملایم انتخاب کنید تا چندان مردانه نشود و از رنگ طلایی یا نقره‌ای برای اکسسوری‌ها و دیگر اثاث خانه در کنار آن استفاده کنید. برای پرده‌های از طرح ساده استفاده کنید تا دیوارها بتوانند بهتر جلوه کنند.

به هم پیوستن اتاق‌ها

کاغذ دیواری اتاق نشیمن یکسره

برای اتاق نشیمن بزرگ می‌توانید از یک کاغذ دیواری برای همه دیوارها استفاده کنید تا ظاهر یکدست به اتاق ببخشد. همانطور که در تصویر می‌بینید، دو قسمت اتاق نشیمن با یک کاغذ دیواری طرح طبیعت به هم پیوسته و یکی شده است. سعی کنید کاغذ دیواری را از بالا تا نیمه دیوار بکشید تا اتاق زیاد شلوغ نشود، بدین صورت در هزینه نیز صرفه‌جویی می‌شود.

استفاده از طرح کاملا گرمسیری

کاغذ دیواری اتاق نشیمن طرح گرمسیری

می‌توانید اتاق سفید و ساده خود را با کاغذ دیواری از گل و گیاهان تزیین کنید. با استفاده از اثاث چوبی و گل و گلدان در اتاق، می‌توانید بیشتر حس طبیعت و جنگل را به اتاق بیاورید. کاغذ دیواری انتخاب کنید که پس‌زمینه سفید داشته باشد و طرح آن روشن و با روح باشد.

طرحی با یک تناژ رنگ

کاغذ دیواری اتاق نشیمن تم قهوه‌ای

کاغذ دیواری انتخاب کنید که رنگ‌هایی از یک تناژ رنگ داشته باشد، رنگ‌هایی ظریف اما جالب توجه که جلوه خسته‌کننده به فضا ندهد. استفاده از طرح‌های ساده به جای طرح‌های پیچیده، فضا را آرام می‌کند. به منظور نمایش بهتر دیوار، اثاث و آثار هنری را در گوشه‌های اتاق قرار دهید.

رنگ‌های تند در کنار رنگ‌های روشن

کاغذ دیواری اتاق نشیمن زرد

اگر می‌خواهید اتاق نشیمن به رنگ روشن باشد، در کاغذ دیواری از رنگ خنثی در کنار دیگر رنگ‌ها استفاده کنید. از یکی از رنگ‌های کاغذ دیواری در یکی از اجزای اثاث منزل استفاده کنید. در این تصویر رنگ زرد کاغذ دیواری در کوسن‌ها استفاده شده است. برای کم کردن شدت برخی رنگ‌های تند، از رنگ سفید استفاده کنید.

طرح‌های گلدار

کاغذ دیواری اتاق نشیمن طرح گلدار

با استفاده از کاغذ دیواری گلدار، طبیعت را به خانه خود بیاورید. کاغذ دیواری گلدار درشت را با دیوار رنگ شده ساده ست کنید. در این تصویر، از کاغذ دیواری تنها برای بالای شومینه استفاده شده است. از همان طرح به صورت ساده برای مبلمان استفاده کنید طوری که کاغذ دیواری در مرکز توجه قرار گیرد.

کاغذ دیواری با طرح لوکس

کاغذ دیواری اتاق نشیمن آبی و طلایی

در پس‌زمینه رنگ خنثی از کاغذ دیواری با طرح بولد و برجسته استفاده کنید. این کاغذ دیواری با طرح آبی و طلایی رنگ که اطراف شومینه مدرن قرار دارد، نظرها را به خود جلب می‌کند. رنگ طلایی کاغذ دیواری همراه با عناصر فلزی که اطراف آن قرار گرفته است، جلوه لوکس به فضا داده است.

طرح قدیمی ولی به روز شده

کاغذ دیواری اتاق نشیمن کلاسیک

می‌توانید فضای اتاق نشمین را با کاغذ دیواری کلاسیک، طرحی قدیمی و کلاسیک بدهید. طرح پیکسلی گلدار این کاغذ دیواری فضا را از سنتی به معاصر تبدیل کرده است. برای ایجاد یکپارچگی در فضا، می‌توانید طرح و رنگ‌هایی که در کاغذ دیواری استفاده شده است را در مبلمان و اکسسوری‌ها استفاده کنید.

الگوهای قرون وسطایی

کاغذ دیواری اتاق نشیمن زرد پررنگ

در الگوهای مربوط به دهه ۱۹۵۰ هرچه طرح، پررنگ تر باشد بهتر است. بنابراین در استفاده از طرح و نقش‌های پررنگ و تند، جسور باشید. می‌توانید کاناپه را در طرحی ساده به رنگ مکمل استفاده شده در کاغذ دیواری انتخاب کنید.

انتخاب یک تم

کاغذ دیواری اتاق نشیمن طبیعت طوسی

اگر تم خاص و مد روزی برای اتاق نشیمن خود در نظر گرفته‌اید، کاغذ دیواری انتخاب کنید که مکمل یا نشان‌دهنده این تم باشد. کاغذ دیواری با طرح طبیعت فکر را به فضای بیرون خانه می‌برد. همین تم را در دیگر قسمت‌های خانه نیز رعایت کنید از جمله مبلمان چوبی، سنگریزه‌ها و اکسسوری‌های جنگلی.

طرح‌های تک رنگ

کاغذ دیواری اتاق نشیمن سفید و مشکی

دوست دارید اتاق نشیمن با طرح مدرن داشته باشید؟ کاغذ دیوری تک رنگ به رنگ‌های سفید و مشکی می‌تواند این کار را انجام دهد، مانند نمونه‌ای که در تصویر می‌بینید. از رنگ مشکی در چارچوب دیوار و قاب عکس‌ها استفاده شده است. جهت ملایم‌تر شدن از طرح و رنگ چوب در اکسسوری‌ها استفاده کنید.

گل‌های تازه

کاغذ دیواری اتاق نشیمن بهاری

با کاغذ دیواری طرح گل و پروانه، باغ را به خانه بیاورید. در این تصویر، کاغذ دیواری با طرح گل‌های رنگی و برگ‌های سبز و پرندگان، یادآور بهار است. گلدان‌ها نیز این تصویر را تکمیل کرده‌اند. سبزه‌ها و یاس‌ها در پس‌زمینه صورتی و سفید، طرح مدرنی داده است.

برشی از طبیعت

کاغذ دیواری اتاق نشیمن طرح درخت

با این طرح جنگلی بخشی از طبیعت به خانه آمده است. درخت‌های بلند و ابرهای تیره در پس‌زمینه آبی و خاکستری به نمایش گذاشته شده است. مبلمان مخمل جلوی این کاغذ دیواری در کنار کتابخانه، خلوت خوبی برای مطالعه کتاب است. طرح روی مبلمان و قالیچه به خوبی با طرح کاغذ دیواری هماهنگ شده است.

اشاره‌ای به گذشته

کاغذ دیواری اتاق نشیمن نارنجی و قهوه‌ای

کاغذ دیواری طرحدار با ترکیبی از رنگ‌های دهه ۱۹۷۰ مانند قهوه‌ای و نارنجی، جلوه ویژه‌ای به دیوار داده است. کاغذ دیواری، آن بخش از اتاق را از دیگر بخش‌ها متمایز کرده است. در این اتاق ترکیبی از اثاث مدرن و سنتی از جمله صندلی چرم و کاناپه قرون وسطایی در کنار بوفه و آثار هنری قرار گرفته است.

ویژگی فردی بخشیدن به دیوار

کاغذ دیواری اتاق نشیمن نقشه جغرافیا

در این تصویر از نقشه جهان به عنوان طرح کاغذ دیواری استفاده شده است. نقشه‌ها در مدل‌ها و مقیاس‌های متفاوتی هستند و در کنار هم کاغذ دیواری هنری را تشکیل داده‌اند. حتی می‌توانید از تصاویر پرینت شده طبیعت یا شهر در کاغذ دیواری استفاده کنید.

کاغذ دیواری با طرح رنگ‌کاری شده

کاغذ دیواری اتاق نشیمن نقاشی

این طرح کاغذ دیواری حسی شبیه نقاشی دارد که به سبک امپرسیونیستی با طرح امبره می‌باشد و بسیار جذاب است. آینه‌ای در دیوار مقابل کاغذ دیواری قرار دهید تا طرح کاغذ دیواری را در زوایای مختلف اطراف اتاق منعکس کند.

طرح آجر

کاغذ دیواری اتاق نشیمن طرح آجر

این کاغذ دیواری طرح آجر که بسیار طبیعی و واقعی می‌نماید، در عین سنتی بودن فضای شهری را به خانه می‌آورد. از این طرح برای یک دیوار به همراه اثاثیه رنگ خنثی استفاده کنید. از این طرح در بیشتر از یک یا دو اتاق استفاده نکنید زیرا اثر آن را از بین می‌برد.

منبع idealhome.co.uk
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.