ایده دکوراسیون اتاق خواب رنگی

شما هم می‌توانید اتاق خواب کوچک خود را رنگی کنید

آیا فکر می‌کنید اتاق کوچک تنها باید به رنگ سفید یا خنثی باشد؟ خیر. اگر از رنگ‌ها به شیوه درستی استفاده کنید و کانون توجه ایجاد کنید، اتاق را می‌توانید بزرگتر نشان دهید. بدین شکل که رنگ‌ها حواس را از کوچک بودن اتاق پرت می‌کند. با این کار اتاق شما شاد و انرژی‌بخش نیز خواهد شد (ایده های خلاقانه در دکوراسیون اتاق خواب کوچک).

در ادامه به ارائه چند ایده برای اتاق خواب رنگی می‌پردازیم:

اتاق خواب رنگی سبز و نارنجی

با استفاده از رنگ‌های طلوع خورشید همچون زرد، نارنجی و ترکیب سبز و لیمویی می‌توانید اتاق را بزرگتر از آنچه هست، نشان دهید.

اتاق خواب رنگی آبی و سفید

برای داشتن اتاق خواب کلاسیک می‌توانید از ترکیب رنگ‌های آبی روشن و سفید استفاده کنید. این ترکیب رنگ برای همه فضاها مناسب است زیرا رنگی روشن و آرامش‌بخش است. اما اضافه کردن رنگ‌های قرمز روشن و نارنجی به این ترکیب، سبب می‌شود نگاه به همه اتاق بچرخد و فضا بزرگتر جلوه کند. در این تصویر، دیوار آبی روشن و پرده‌های سفید، فضا را روشن و شفاف کرده است، از طرفی طرح روشن روتختی چشم را مجذوب می‌کند. رنگ سفید روتختی به بزرگتر جلوه کردن اتاق کمک کرده است. نکته: اگر در اتاق خواب کوچک خود از روتختی رنگی استفاده می‌کنید، باید پس‌زمینه آن به رنگ سفید یا رنگ خیلی روشن باشد (بایدها و نبایدهای استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون).

اتاق خواب رنگی سبز

در این اتاق خواب، دو کانون توجه قرار دارد. هر دو فضا را بسیار رمانتیک کرده و جلوه بزرگتری به اتاق بخشیده است. سایبان کاملی که بالای تخت کشیده شده است با پارچه سفید و ساختار ساده، بدون آنکه بار سنگینی در اتاق باشد، فضای رمانتیکی ایجاد کرده است. لوستر سقفی نیز بسیار زیباست. این لوستر که شکلی شبیه قاصدک دارد، فضای زیادی را اشغال نکرده است در عین حال که بسیار جذاب است. کاغذ دیواری سبز با طرح گلدار نیز زیبایی اتاق را دوچندان کرده است. رو تختی کاملا سفید با بالش‌های پر نیز که با کل اتاق کنتراست ایجاد کرده اند، فضا را بیشتر رمانتیک کرده‌اند.

اتاق خواب رنگی و پارچه طرحدار

با داشتن دیوار و کفپوش و پرده‌های سفید، اما دوست دارید اتاقی رنگی داشته باشید. اگر ترکیب مناسبی از طرح و الگوی پارچه‌ها با رنگ‌های زیبا و جذاب انتخاب کنید، اتاق خواب علاوه بر رنگی شدن بزرگتر نیز به نظر می‌رسد. همانطور که در این تصویر می‌بینید، طرح هر یک از کوسن‌ها با هم متفاوت است و از رنگ‌های آبی روشن و صورتی به همراه سبز استفاده شده است. صندلی شطرنجی سفید و قرمز و گلدان پر از گل کنار تخت نیز به اتاق رنگ بخشیده‌اند. نکته: هر طرحی که دوست دارید استفاده کنید اما رنگ آنها باید با هم هماهنگی داشته باشد.

اتاق خواب رنگی زرد

در این اتاق نیز از رنگ‌های روشن استفاده شده در عین حال گه بیشتر دیوارها سفید است. کاغذ دیواری زرد و سفید با طرح گل، دیوار پشت تخت را جان بخشیده و تابلوی طرح گل سبز و سفید نیز، دیوار کناری را زیباتر کرده، از سوی دیگر روتختی زرد، سفید، قرمز و سبز رنگ نیز ترکیب زیبایی از همه رنگ‌ها را در خود دارد. ملافه سبز رنگ پایین تخت و گلدان کوچک با گل‌های زرد و قرمز رنگ روی کشو و آن طرف روی شومینه نیز گل‌های بیشتری که قرار داده شده، اتاق را پر از رنگ و زیبایی کرده است و حتی آن را بزرگتر نشان می‌دهد (استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون اتاق خواب).

اتاق خواب رنگی قرمز و هلویی

اگر می‌خواهید رنگ‌های مختلفی را در اتاق کوچک خود استفاده کنید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با هم هارمونی داشته باشند. در این اتاق از رنگ‌هایی که تم مشابهی دارند، استفاده شده است. سه رنگ که در چرخه رنگ در کنار هم قرار می‌گیرند. قرمز، سرخ مایل به زرد و هلویی اما همین کار را می‌توانید با ترکیب رنگ‌های سبز، آبی ملایم و آبی روشن یا سه رنگ دیگری که در چرخه رنگ کنار هم قرار می‌گیرند، انجام دهید. ترکیب رنگ‌های مشابه برای اتاق‌های کوچک مناسب است (چگونه از چرخه رنگ برای انتخاب رنگ دیوار استفاده کنیم؟).

اتاق خواب رنگی آبی و سبز

به دیوار این اتاق نگاه کنید، نه تنها ترکیب زیبایی از رنگ و نقش است، بلکه برای مستاجرها انتخاب بسیار خوبی است زیرا این تنها یک پارچه است که دور آن قاب گرفته شده است. هرگاه قصد تغییر خانه داشتید، به راحتی می‌توانید آن را از روی دیوار برداشته و ببرید. اگر خواستید چنین کاری را در دیوار اتاق کوچک خود انجام دهید، بهتر است نکات دیگری که در این تصویر رعایت شده را نیز مدنظر قرار دهید: پالت خود را تنها به دو یا سه رنگ محدود کنید، برای روتختی، پرده و فرش از رنگ ساده و تک رنگ استفاده کنید و بیشتر فضای بالای تخت را پر کنید. این دکوراسیون بسیار عالی است اما خیلی مناسب فضاهای کوچک نیست.

اتاق خواب رنگی نوجوان

شاید اتاق خواب شما بزرگ باشد، اما اتاق کودک یا نوجوان شما کوچک باشد. بسیاری از نوجوانان ترجیح می‌دهند اتاق رنگی داشته باشند یا رنگ‌های روشن استفاده کنند تا اتاقشان خیلی کوچک به نظر نرسد. در این تصویر از رنگ‌های روشن استفاده شده در عین حال که اتاق شکلی کلاسیک دارد. اتاقی به رنگ روشن با ترکیب آبی و سفید. می‌بینید که روتختی و روکش صندلی با وجود طرح شلوغ اما بسیار زیبا شده زیرا رنگ‌های آنها با هم هماهنگی دارند. نکته دیگری که در این تصویر به چشم می‌خورد، آباژور کوچکی است که در تاج تخت قرار داده شده و جای جواهرات روی کشو.

اتاق خواب رنگی دخترانه

اگر با خواهرتان از اتاق خواب اشتراکی استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های روشن و هماهنگی روتختی، پرده و دیگر لوازم رنگی مانند پاتختی، کشو یا صندلی فضا را بزرگتر جلوه دهید. هر دختری چه بزرگ و چه کوچک چنین اتاقی با اثاثیه دخترانه و روتختی گلدار صورتی و نارنجی و صندلی و پرده با پارچه هماهنگ و متناسب را دوست دارد. از آنجا که رنگ‌ها تناسب دارند، الگوی پارچه‌ها با هم همخوانی داشته و دیوار و کف به رنگ خنثی هستند (استفاده از رنگ صورتی در دکوراسیون).

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.