مشکل صفحه لمسی لپ تاپ را چگونه برطرف کنیم؟

راه‌حل‌هایی برای فعال کردن صفحه لمسی لپ تاپ

اگر بخواهید از لپ تاپ خود بدون موس یا صفحه لمسی استفاده کنید، باید عواقب آن را در نظر بگیرید. در صورتی که تازه این مشکل پیش آمده، کامپیوتر را مجددا راه‌اندازی کنید و بینید آیا رفع می‌شود یا نه! (گرچه این راه‌حل پیش پا افتاده به نظر می‌رسد اما گاهی اوقات همین راه‌حل ساده نیز فراموش می‌شود). اگر با این روش مشکل رفع نشد، راه‌حل‌های پیشنهاد شده را امتحان کنید.

ابتدا علت را بررسی کنید، ممکن است به طور تصادفی صفحه لمسی را خاموش کرده باشید. یک ترکیبی وجود دارد که صفحه لمسی را روشن و خاموش می‌کند. با فشردن کلید Fn در گوشه پایین سمت چپ یا کلید دیگر این اتفاق می‌افتد.

کلید دوم احتمالا یکی از کلیدهای (از F1 تا F12) است، در غیر اینصورت صفحه کلید را بررسی کنید. به دنبال آیکون‌های کوچک (آبی رنگ) واقع بر روی برخی از کلیدها که صفحه لمسی را نشان دهد، باشید.

متاسفانه، تمام آیکون‌های پد لمسی به راحتی قابل تشخیص نیستند. اگر از کاربران لپ تاپ قدیمی Lenovo X220 هستید، نمی‌توانید پد لمسی را پیدا کنید. برای این کار باید کلمه Disable Touchpad و نام مدل را جستجو کنید.

دکمه تنظیمات صفحه لمسی در لنووو
آیکون لمسی obtuseشرکت Lenovo

اگر این روش مشکل را حل نمی‌کند، تنظیمات صفحه لمسی را بررسی کنید. در ویندوز ۷ یا ۸، به منوی Start یا جستجو رفته و mouse settings را تایپ کنید. در گزینه Change mouse settings از فعال بودن صفحه لمسی و سایر گزینه‌ها مطمئن شوید.

در ویندوز ۱۰، روی کلید ویندوز کلیک کرده و به Settings رفته، در بخش  Devices > Touchpad کلیک کنید. این گزینه شما را به صفحه تنظیمات صفحه لمسی می‌برد، قسمتی که می‌توانید صفحه لمسی را فعال و سایر گزینه‌ها را بررسی کنید.

تنظیمات صفحه لمسی لپ تاپ
تنظیمات لمسی لپ تاپ خود را بررسی کنید تا لپ تاپ را فعال کنید و تنظیمات دیگر را در آنجا مشاهده کنید.

اگر باز هم مشکل حل نشد، باید درایور به روزرسانی مخصوص صفحه لمسی را نصب کنید. برای این کار به وب‌سایت سازنده لپ تاپ بروید، مدل لپ تاپ و کلمه touchpad driver را جستجو کنید، آن را دانلود و نصب کنید.

اگر هیچ یک از پیشنهادات موثر نبود، حتما مشکل سخت‌افزاری دارد، می‌توانید لپ تاپ را برای تعمیر بیرون ببرید یا اینکه یک موس بی‌سیم کوچک خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. nanai می گوید

    مرسی
    واقعا دستتون درد نکنه
    من ماوسم مشکل داشت کار نمیکرد و فقط میتونستم با کیبرد کار کنم ک خیلی سخت بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.