آموزش بازگشت به تنظیمات مجدد کارخانه گوشی اندروید

یکی از محبوب­‌ترین گوشی‌­های هوشمند در سراسر جهان، گوشی اندروید است.

بدون شک یکی از محبوب­‌ترین گوشی‌­های هوشمند در سراسر جهان، گوشی اندروید است. ممکن است برای آن مشکلاتی از قبیل عملکرد نادرست گوشی یا فراموش شدن پسورد پیش بیاید، که کاربر مجبور به بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه می­‌شود. در مقاله زیر قصد داریم نحوه بازگرداندن گوشی به تنظیمات مجدد کارخانه را شرح دهیم:

بازگشت به تنظیمات کارخانه گوشی چیست؟

بازگشت به تنظیمات کارخانه به معنای بازیابی تنظیمات مجدد سخت‌افزار گوشی اندروید است که در حالت  کارخانه ساخته شده است. زمانی که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برمی­‌گردانید، تمام برنامه­‌های کاربردی نصب شده، نرم‌افزارها، حساب­‌های کاربری و سایر اطلاعات شخصی که در حافظه گوشی ذخیره شده‌­اند پاک می­‌شوند، تنها چیزی که باقی می­‌ماند تنظیمات تولید شده توسط سازندگان و فایل‌های دانلود شده در کارت حافظه گوشی می‌­باشد. این روش بر روی سرعت و عملکرد گوشی تأثیرگذار است.

چگونه می‌­توان گوشی اندروید را به تنظیمات مجدد کارخانه بازگرداند؟

برای این کار دو روش وجود دارد:

روش اول: بازنشانی کارخانه را توسط تنظیمات گوشی انجام دهید

از طریق تنظیمات گوشی می‌­توانید این کار را انجام دهید، مسیر Settings> Back up and Reset> Factory data reset را طی کنید.

نکته: قبل از اینکه دستگاه خود را بازنشانی کنید، از تمام اطلاعات مورد نیاز مانند عکس‌ها، شماره تماس‌ها و سایر اطلاعات بکاپ تهیه کنید.

روش دوم: بازنشانی کارخانه توسط حالت Recovery

در صورتی که پسورد گوشی را فراموش کرده‌­اید و نمی­‌توانید به اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کنید، دستگاه خود را در حالت Recovery بازنشانی کنید.

ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. سپس دکمه­‌های افزایش صدا، دکمه واقع در وسط گوشی و دکمه (خاموش، روشن) را فشار دهید تا وارد حالت Recovery شوید، گزینه Wipe date/factory reset را انتخاب کنید، به این ترتیب گوشی شما مجدد فرمت ورا‌ه‌اندازی می‌شود.

تنظیمات مجدد کارخانه با Recovery

نکته: در مقایسه با دو روش فوق، اطلاعات پاک شده در حالت Recovery دقیق­‌تر از عملیات بازنشانی کارخانه است. بازنشانی کارخانه در حالت Recovery نیز به این معنی است که تمام محتوای موجود در دستگاه به طور دائمی پاک می­‌شود و امکان بازیابی وجود ندارد.

منبع recovery-android.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.