با روش رنگ کردن مو به روش طبیعی آشنا شوید

رنگ‌های طبیعی را جایگزین رنگ‌های شیمیایی کنید

در قدیم مادربزرگ‌ها موهای خود را با مواد طبیعی رنگ می‌کردند. رنگ‌های طبیعی برخلاف رنگ‌های شیمیایی که موجب آسیب به مو و ریزش آن می‌شوند، برای تقویت مو بسیار مفید هستند. اگر موهایتان توسط استفاده فراوان از رنگ مو آسیب دیده دیگر از رنگ‌های مصنوعی استفاده نکنید و برای یک بار هم که شده موهایتان را با مواد طبیعی رنگ کنید. شما می‌توانید رنگ موهایتان را با موادی مانند لیموترش و یا عسل روشن کنید یا می‌توانید با رنگ کردن موهایتان با انواع گیاهان، تغییر دهید.

آیا زنان باردار می‌توانند از رنگ‌های طبیعی استفاده کنند؟ 

رنگ‌های طبیعی برای خانم‌های باردار هم اگر بریدگی یا زخم نداشته باشند، مشکلی ایجاد نمی‌کند به علت نامشخص بودن واکنش آن در بدن خانم باردار و جنین، در این مقطع زیاد و مکرر استفاده نشود. دفعات رنگ کردن مو با رنگ‌های شیمیایی موجب ناقص الخلقه شدن نوزادان حیوانات می‌شود. به همین دلیل به خانم‌ها توصیه می‌شود حداقل در سه ماهه اول بارداری از رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنند.

رنگ کردن مو با لیموترش: 

رنگ کردن مو و لیموترش

 اگر می‌خواهید رنگ موهایتان به طور طبیعی روشن‌تر شود، از لیموترش استفاده کنید. برای این کار، یک فنجان آب و دو قاشق غذاخوری آب لیموترش را با هم ترکیب کنید. سپس آن را روی موهای خیس‌تان ریخته و بگذارید به آرامی موهایتان خشک شود. متوجه می‌شوید که موهایتان اندکی روشن‌تر شده است.

رنگ کردن مو با عسل و سرکه: 

رنگ کردن مو و سرکه و عسل

 ترکیب عسل و سرکه نیز می‌تواند موها را به طور طبیعی روشن کند. برای این کار باید از عسل خام استفاده کنید. یک فنجان عسل را با دو فنجان سرکه مقطر، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری پودر هل یا دارچین مخلوط کنید تا جایی که به خمیر یکدستی برسید. پس از آن موهایتان را خیس کرده و خمیر را روی سرتان بگذارید و با پوششی پلاستیکی آن را بپوشانید و کاملا محکم ببندید. بگذارید کل شب، خمیر روی سرتان بماند و صبح سرتان را بشویید. رنگ موهایتان روشن‌تر از قبل خواهد شد.

رنگ کردن مو با جوش‌شیرین: 

رنگ کردن مو و جوش شیرین

می‌توانید با استفاده از جوش‌شیرین، رنگ موهایتان را روشن‌تر کنید. هفته‌ای یکبار سرتان را با شامپو و کمی پودر جوش‌شیرین بشویید. پس از چند هفته به نتیجه دلخواه می‌رسید.

رنگ کردن مو با دارچین: 

رنگ کردن مو و دارچین

ادویه معمولی دارچین نیز می‌تواند رنگ موهایتان را روشن کند. اندکی پودر دارچین به نرم کننده‌ای که استفاده می‌کنید، اضافه کنید. سپس از بالای سر، کاملا یکنواخت، تا پایین سر، به روی موهایتان بمالید. بگذارید نرم کننده یک شب کامل روی موهایتان بماند. سپس صبح با شامپو، موهایتان را بشویید. رنگ موهایتان کمی روشن‌تر خواهد شد.

رنگ کردن مو با نمک: 

 ترکیب آب و نمک می‌تواند موها را روشن‌تر کند. نمک و آب را به نسبت یک به پنج با هم ترکیب کنید و موهایتان را با آن بشویید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس سرتان را بشویید. می‌بینید که رنگ موهایتان کمی روشن‌تر شده است.

رنگ کردن موهای سفید 

برای رنگ کردن موهای سفید چهار قاشق غذاخوری تنباکو را نیم ساعت با دو لیوان آب بجوشانید و پس از سرد شدن به موها بمالید. برای رنگ کردن موهای سفید دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق و دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب جوش به صورت خمیر درمی‌آوریم و بعد از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها را رنگ می‌کنیم سپس بعد از گذشت یک ساعت موها را می‌شوییم. برای رنگ کردن موهای سفید یک چهارم فنجان رزماری خشک را به مدت ۱۰ دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید و آب آن را روی سرتان بریزید و اجازه دهید شب تا صبح بماند.

افزایش رنگ بلوند 

رنگ کردن مو و موی بلوند

رنگ کردن مو با بابونه: 

اگر می‌خواهید رنگ بلوند طبیعی موهایتان بهتر خود را نشان دهد، می‌توانید موهایتان را با چای بابونه شستشو دهید. بابونه نه تنها رنگ بلوند طبیعی‌تان را روشن‌تر می‌کند، بلکه صدمات ناشی از نور خورشید را هم برعکس می‌کند. در واقع اگر نور خورشید باعث ایجاد رگه‌های قهوه‌ای رنگی روی موهایتان شده باشد، چای بابونه آن را ترمیم می‌کند. برای درست کردن چای بابونه اگر بتوانید از گل‌های آن استفاده کنید، نتیجه بیشتری خواهید گرفت. نصف یک فنجان بابونه، به مدت یک ساعت درون یک ظرف آب جوش بریزید. سپس آن را صاف کرده و بگذارید خنک شود. پس از اینکه سرتان را با شامپوی معمولی کاملا شسته و تمیز کردید، بابونه را به روی موهایتان بریزید و صبر کنید تا به مدت نیم ساعت به روی موهایتان بماند. سپس سرتان را با آب معمولی بشویید. به جای بابونه می‌توانید از گل جاروی زرد، زعفران، زردچوبه نیز استفاده کنید.

رنگ کردن مو با ریواس: 

بابونه روی موی همه مردم اثرگذار نیست. اگر بابونه روی موهای شما نتیجه دلخواه را نداشت، می‌توانید از ریشه ریواس استفاده کنید. ریواس می‌تواند رنگ بلوند موها را روشن‌تر کند. درون ظرفی، سه فنجان آب داغ را به روی ۴ قاشق غذاخوری ریشه خرد شده ریواس بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس آن را از صافی رد کرده و روی موهایتان بریزید. البته از این ترکیب حداقل ۱۰ تا ۱۵ بار به روی موهایتان بریزید. سپس سرتان را با آب معمولی بشویید و بگذارید خشک شود. البته اگر توانستید، موهایتان را زیر نور خورشید خشک کنید تا اثرات رنگ کردن موهایتان بیشتر خودش را نشان دهد.

موهای قرمز و شرابی 

رنگ کردن مو و موی شرابی

رنگ کردن مو با چغندر و حنا: 

  • اگر دوست دارید رنگ موهایتان متمایل به قرمز شود، از پوره چغندر استفاده کنید.
  • حنا هم می‌تواند رنگ موهایتان را به قرمز و یا شرابی تغییر دهد. با حنا و آب و یا عرق بهار نارنج، خمیری یکدست درست کنید و روی سرتان بمالید. این خمیر هرچه بیشتر روی سرتان بماند، رنگ بیشتری خواهد داشت. اگر کمی آب اکسیژنه به خمیر اضافه کنید، به رنگ قرمز بسیار شادی دست پیدا می‌کنید.
  • ترکیب چغندر(لبو) و حنا، رنگ موهایتان را شرابی خوشرنگ خواهد کرد. دو قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری رنگ حنا، سه قاشق غذاخوری روناس، دو قاشق غذاخوری گل ریواس را با آب لبو قرمز مخلوط کنید و روی موها بمالید و بعد از دو ساعت بشویید.

موهای مشکی 

رنگ کردن مو و موی مشکی

رنگ کردن مو با وسمه: 

 وسمه یا همان رنگ حنا، می‌تواند موهایتان را مشکی کند. ۴ قاشق غذاخوری حنا، ۴ قاشق غذاخوری وسمه و کمی آب جوش را با هم ترکیب کرده و خمیری یکدست آماده کنید. پس از اینکه سرتان را کاملا شستید، این خمیر را به سرتان بمالید و دو ساعت بعد سرتان را با آب ولرم بشویید. موهایتان به رنگ مشکی درخواهد آمد.

رنگ کردن مو با گردو: 

۴ قاشق پوست گردو خرد شده را درون ظرف آب ریخته و روی حرارت بگذارید. سپس بعد از اینکه سرتان را شستشو دادید، به رنگ حاصل از جوشاندن پوست گردو، آغشته کنید و نیم ساعت بعد موهایتان را آبکشی کنید.

قهوه‌ای 

رنگ کردن مو و موی قهوه ای

ترکیب چند ماده طبیعی: 

اگر می‌خواهید به رنگ قهوه‌ای روشن دست یابید، ۱ قاشق غذاخوری حنا، ۲ قاشق غذاخوری بابونه، ۳ قاشق غذاخوری کاکائو، ۱ قاشق چای‌خوری روناس را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و بعد از یک تا دو ساعت به روی سر بمالید و یک ساعت بعد، سرتان را بشویید. رنگ موهایتان به قهوه‌ای روشن تغییر خواهد کرد.

نکات:

  • کیفیت و تازگی گیاهان مورد استفاده در نتیجه کار بسیار موثر است.
  • رنگ‌های تیره با چندبار تکرار رنگ کردن، تیره‌تر شده و رنگ‌های روشن، روشن‌تر می‌شوند.
  • اگر موهای شکننده‌ای دارید، هنگام استفاده از حنا، زرده تخم مرغ یا روغن زیتون به مواد مورد استفاده‌تان، اضافه کنید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.