سفارشی کردن آیکون‌های دسکتاپ در ویندوز۱۰

سه روش برای تغییر آیکون‌های دسکتاپ

کاربرانی که وقت زیادی را با سیستم خود صرف می‌­کنند، می‌­توانند با سفارشی کردن آیکون­‌های دسکتاپ سیستم خود را جذاب­‌تر و کاربردی‌­تر کنند، در ادامه مطلب سه روش شرح خواهیم داد که می‌­توانید آنها را امتحان کنید.

۱. اندازه آیکون‌ها را تغییر دهید

برای تغییر اندازه آیکون­‌های دسکتاپ، کافیست وسط صفحه کلیک راست کرده و از منوی View یکی از سه گزینه کوچک، متوسط و بزرگ را انتخاب کنید. همچنین، می‌­توانید از طریق میانبر Ctrl و نگه داشتن اسکرول موس اندازه آیکون­‌ها را به صورت دستی تنظیم کنید.

۲. تعویض آیکون‌ها

تعویض آیکون­‌های دسکتاپ

می‌­توانید آیکون‌­های میانبر برنامه را به هر چیز دیگری که می­‌خواهید تغییر دهید. کافیست روی هر یک کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید، سپس روی دکمه Change Icon کلیک کنید تا یک آیکون جدید جایگزین شود.

۳. مخفی کردن آیکون‌های دسکتاپ

ممکن است از فضای تکراری دسکتاپ و شلوغ بودن آن خسته شده­‌اید یا اینکه مشاهده آیکون­‌های زیاد موجب حواس‌پرتی ­شود. به هر حال می­‌توانید آیکون­‌ها را مخفی کنید. در هر کجا از دسکتاپ کلیک راست کرده و برای مخفی کردن آیکون­‌ها، مسیر View>Show desktop icon را طی کنید، البته برای نمایش مجدد آنها همین روند را دنبال کنید.

برای مدیریت فایل­‌های مخفی شده در دستکاپ، می‌­توانید پنجره Explorer File را روی دسکتاپ باز کنید.

خلوت کردن دستکاپ را فراموش نکنید

ممکن است فایل­‌های قدیمی زیادی روی دستکاپ خود داشته باشید، بد نیست گاهی برای خلوت کردن دستکاپ وقت گذاشته و برای حذف فایل­‌هایی که بی­‌استفاده هستند اقدام کنید. همچنین، می‌­توانید برنامه­‌های موردنیاز خود را به منوی Start یا Taskbar انتقال دهید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.