نحوه صحیح شستشو و نگهداری موهای فر

نگران خشک شدن موهای فرتان نباشید

کسانی که موهای فر دارند معمولا با مشکلاتی چون خشکی موها، وز و شکنندگی آن مواجه می‌شوند. علاوه بر این برای زیبا به نظر رسیدن موهای فر مراقبت‌های خاصی نیاز است. اگر شما هم موهای مجعدی دارید شاید حداقل یکبار به دنبال رفع خشکی و وز شدن موهایتان رفته باشید. در ادامه به راهکارهایی اشاره می‌کنیم که به شما در درخشان شدن و تقویت موهای فرتان کمک می‌کند.

موهایتان را از پایین شانه بزنید 

موهای فر و شانه زدن مو

وقتی شما موهایتان را از پایین شروع به شانه زدن کنید، گره‌هایی که در آن‌ها ایجاد شده را به مرور باز می‌کنید و آنها در هم نمی‌روند چرا که شانه کردن از بالا آنها را به پایین آورده و درهم می‌پیچد.

موهایتان را کوتاه کنید

هر ۶ هفته یک بار به آرایشگاه بروید و سر موهایتان را کمی کوتاه کنید تا موخوره نشود، در این صورت موهای زنده‌تری خواهید داشت.

از سرم‌های نرم‌کننده استفاده کنید 

موهای فر و سرم مو

استفاده از سرم‌های نرم‌کننده یا روغن نارگیل به موهایتان اجازه نمی‌دهد خشک و شکننده شوند.

از یک شانه بزرگ استفاده کنید

اگر از شانه کوچک استفاده کنید نه تنها حلقه‌های مویتان باز نمی‌شود بلکه شانه هم می‌شکند. استفاده از یک شانه بزرگ موهایتان را سریع‌تر به حالت طبیعی برمی‌گرداند.

به موهای بلند رسیدگی کنید

وقتی مو بلند می‌شود احتمال خشکی در آن بیشتر نیاز به رطوبت و کرم‌های مرطوب کننده‌ی مو دارد.

استفاده از تکنیک آناناس

زمانی که موهایتان را مثل آناناس بالای سرتان جمع کنید از حجم عظیم موهای نامرتب خلاص می‌شوید.

موهایتان را چرب و سپس خشک کنید 

موهای فر

اگر می‌خواهید موهایتان پس از سشوار خشک و شکننده نشود از یک نرم کننده استفاده و آن را چرب کنید.

نحوه صحیح شستشوی موهای فر

  • هیچ‌گاه با موی خشک در بخار حمام نمانید، این بدان معناست که حتی اگر قرار است موها در آخر کار شسته شود آنها را از همان ابتدا خوب خیس کنید.( قابل توجه خانم‌هایی که مدت زمان طولانی را برای نظافت در حمام می‌گذرانند)
  • هنگام شامپو زدن، زیاد به موها چنگ نزنید و سعی کنید آنها را به آرامی و در جهت موافق از ریشه مثل ماساژ سر بشویید و به آرامی آبکشی نمایید.
  • حتما در پایان کار از یک نرم‌کننده‌ی خوب و مناسب مو استفاده کنید و آن را دو سانت مانده به ریشه و لابه‌لای موها بزنید و سپس آبکشی کنید.
  • هیچ‌گاه برای شانه کردن موها از برس و شانه‌های معمولی استفاده نکنید که بهتر است از شانه‌های مخصوص فر تهیه کرده و آنها را به آرامی ابتدا از زیر و سپس رو شانه بزنید.
  • برای جلوگیری از ریزش موها بهتر است شانه زدن آنها را بعد از بیرون آمدن از حمام انجام دهید و هیچ‌گاه در حمام موها را شانه نزنید.
  • نحوه‌ی استفاده از کرم و یا واکس مویی که بعد از حمام استفاده می‌کنید نیز مهم است و می‌تواند از وز شدن‌شان جلوگیری کند که باید مقداری از واکس یا کرم مو را به نوک انگشتان زده و از بالا و چند سانت فاصله از ریشه در راستای موها به پایین بکشید و با انگشتان لابه‌لای موها را باز کنید سپس مقداری هم با کف دست روی موها بزنید تا خورده موها را برطرف کند.
  • هنگام جمع کردن موهای فر بهتر است به آرامی با یک کلیبس آنها را از زیر بالا زده و زیاد آنها را نپیچانید زیرا اینکار باعث گره خوردن موها از زیر خواهد شد.
  • برای تقویت و جلوگیری از ریزش و خشک شدن موهای فر دو هفته‌ای یک‌بار از ماسک موی بوناول و یا مشابه آن که مخصوص موهای خشک است استفاده کرده تا همیشه لطافت و شادابی و سلامت را در موهایتان حس کنید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.