شش ترفند برای عکاسی بهتر با گوشی

عکاسی یک مهارت است

با ظهور گوشی­‌های هوشمند، تکامل در عکاسی نیز چشمگیر شده است. از این طریق افراد می‌­توانند به راحتی از لحظات زندگی خود، خاطره ثبت کنند. با این وجود هر روز میلیون­‌ها عکس ثبت می­‌شود، به همین خاطر مهارت بالایی نیاز است تا بتوانید عکس‌­های خود را متمایز کنید.

عکاسی یک مهارت است که با بکارگیری چند ترفند و بدست آوردن یک سبک شخصی می­‌توان موفق شد. در مطلب امروز چند ترفند معرفی می­‌کنیم که می‌­توان با هر دوربینی اعمال کرد.

عکاسی در ارتفاع

عکاسی در ارتفاع می­‌تواند به عکس هیجان زیادی بیفزاید. در صورتی که تمایل دارید نمایی از خودتان نیز در عکس باشد، سعی کنید شانه­‌های خود را پایین و صاف نگه دارید، دوربین را متمایل به سمت پایین قرار دهید به گونه‌­ای که محیط پشت سرتان نیز پیدا باشد و عکس خود را ثبت کنید.

سرعت شاتر را تغییر دهید

این ترفندی است که اکثر افراد آن را نادیده می­‌گیرند، در حالی که با تغییر دادن سرعت شاتر می­‌توان تفاوت‌­های زیادی در عکس ایجاد کرد. البته، به نور و سوژه مورد نظر نیز بستگی دارد. بالا بودن سرعت شاتر، تمام جزئیات را ثبت می­‌کند. از سوی دیگر، با کاهش سرعت شاتر بایستی از سه پایه نیز استفاده کنید.

حکم سوم!

حکم سوم در عکاسی با گوشی

هر عکاسی، این را می­‌داند که مهم‌ترین رکن، حکم سوم است. مفهوم آن ساده است. قاب را به سه قسمت افقی و عمودی تقسیم کنید، به طوری که یک مجتمع مستطیلی تشکیل شود. سعی کنید سوژه اصلی خود را در یکی از گوشه­‌های قاب قرار دهید (جایی که خطوط تقاطع وجود دارد). این ترفند اثر بسیار جالبی ایجاد می­‌کند.

به مقدار ISO  توجه کنید

ISO بیانگر حساسیت نور است، هر چقدر این عدد کمتر باشد فیلم یا عکس حساسیت کمتری به نور خواهد داشت، به همین شکل با بیشتر شدن این مقدار، حساسیت به نور بیشتر می‌­شود، در نتیجه در محیط‌­های تاریک می‌­توان انتظار عکس‌­های مناسبی داشت.

امکان تغییر این مقدار به حالت دستی روی برخی از گوشی‌­های هوشمند نیز وجود دارد.

گاهی اوقات از قابلیت پانوراما استفاده کنید

آیا قصد دارید صحنه‌­ای که بیش از حد بزرگ است را به صورت عکس در بیاورید، کافیست آن را در قاب گوشی قرار دهید، اکنون، تمام گوشی­‌های مدرن می‌­توانند عکس­‌های پانوراما را بگیرند، به گونه­‌ای که چندین عکس را با هم ترکیب کنند. این تصاویر عمدتا تصاویر چندگانه هستند که پشت سرهم ثبت می­‌شوند. در زمان‌­های قدیم این فرآیند پیچیده و پرهزینه بود، به همین خاطر بیشتر عکاسان حرفه‌ای از آن استفاده می‌­کردند اما با ظهور تکنولوژی، این قابلیت از طریق نرم‌افزار گوشی­‌های هوشمند قابل دسترسی است.

HDR

HDR ، شیوه‌­ای نو در عکاسی است که برای طبیعی­‌تر کردن عکاسی و نزدیک­‌تر کردن عکس به آن چیزی که چشم انسان می­‌بیند ابلاغ شده است. درتکنیک HDR عکاس می­‌تواند با کمک نرم‌افزارهای ویژه­، با ترکیب نوردهی­‌های متفاوت، در نهایت به یک عکس با دامنه‌­ی بالایی از نوردهی دست پیدا کند. همچنین، برای ساخت عکس‌­های HDR نرم‌افزارهای متعددی در دسترس است.

با بکارگیری شش ترفند مطرح شده می­‌توانید عکس­‌های جذابی ثبت کنید و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع androidauthority.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.