نحوه غیرفعال کردن درخواست و ردیابی موقعیت مکانی در مرورگرها

درخواست موقعیت مکانی را حذف کنید

مرورگرها برای ارائه خدمات بهتر از موقعیت مکانی کاربران استفاده کرده و درخواست‌­هایی مبتنی بر موقعیت مکانی ارسال خواهند کرد. دریافت این گونه درخواست­‌ها می­‌تواند آزاردهنده باشد، در صورت تمایل می­‌توانید آنها را غیرفعال کنید.

اگر قصد غیرفعال کردن این درخواست‌­ها را دارید با ما همراه باشید:

مایکروسافت اج

غیرفعال کردن موقعیت مکانی در مایکروسافت ادج

بیایید با یک گزینه آسان شروع کنیم، از آنجا که مرورگر اج در پلتفرم ویندوز استور ساخته شده است، متوقف کردن درخواست موقعیت مکانی کار آسانی بوده، کافیست Settings را باز کرده و از طریق مسیر Privacy> Location اقدام کنید. در پایین صفحه گزینه Choose apps that can use your precise location را بیابید. سپس، اسلایدر گزینه Microsoft Edge را به Off تغییر دهید.

گوگل کروم

غیرفعال کردن موقعیت مکانی در کروم

در مرورگر گوگل کروم، روی منو (آیکون سه نقطه عمودی) واقع در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب و در پایین صفحه روی  advanced settingsکلیک کنید. در قسمت حریم خصوصی یا همان Privacy روی Content settings کلیک کنید تا یک پنجره پاپ آپ باز شود. در قسمت پایین، بخش Location را بیابید و روی Do not allow any site to track your   physical location کلیک کنید. برای ذخیره تغییرات روی دکمه Done کلیک کنید.

اپرا

غیرفعال کردن موقعیت مکانی در اپرا

همانطور که می­‌دانید اپرا از هسته کروم استفاده می­‌کند، بنابراین از تنظیمات مشابهی برخوردار است. در سمت چپ بالای صفحه روی منو کلیک کنید. از منوی باز شده،  Settingsرا انتخاب کنید. در تب باز شده، ستون سمت چپ Websites را باز کنید. در بخش Location، روی گزینه not allow any site to track my physical location کلیک کنید.

موزیلا فایرفاکس

غیرفعال کردن موقعیت مکانی در فایرفاکس

مروگر بعدی که به آن می‌­پردازیم موزیلا فایرفاکس است، تنظیمات موقعیت مکانی موزیلا توسط منوی تنظیمات مخفی شده است. در قسمت نوار آدرس عبارت about:config را تایپ کرده و Enter را بزنید.

به طور معمول می‌­توانید پیام هشدار دهنده This might void your warranty را لغو کنید. با کلیک روی accept the risk این کار را انجام دهید.

در کادر جستجو عبارت geo.enabled را تایپ کرده و اینتر را بزنید. روی گزینه Geo Enabled دوبار کلیک کنید. در زیرمجموعه مقدار value  را به false تغییر دهید تا از درخواست و ردیابی موقعیت مکانی توسط وب سایت‌ها جلوگیری شود.

اینترنت اکسپلورر

غیرفعال کردن موقعیت مکانی در اینترنت اکسپلورر

اگر هنوز از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌­کنید، برای شما نیز امکان غیرفعال کردن درخواست‌­های موقعیت مکانی وجود دارد. این آموزش بر اساس اینترنت اکسپلورر ۱۱ است.

با کلیک کردن روی آیکون چرخ دنده settings واقع در سمت راست بالای صفحه شروع کنید. از منوی باز شده Internet options را انتخاب کنید. در پنجره پاپ‌آپ ظاهر شده، تب حریم خصوصی یا Privacy را انتخاب کنید و در بخش  Location گزینه Never allow websites to request your physical location را علامت بزنید.

در نهایت روی Apply و OK ضربه بزنید.

سافاری

این موضوع برای کاربران سیستم‌های مک و مرورگر سافاری متفاوت است. کاربران بایستی از این مرورگر خارج شده و منوی سیستم اپل را باز کرده، سپس گزینه Security & Privacy را انتخاب و در پنجره باز شده روی تب Privacy کلیک کنید.

قبل از انجام هر کاری روی قفل سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید و مجددا پسورد خود را وارد کنید. اکنون از گزینه‌های موجود، گزینه Location Services را انتخاب کرده و از پنجره اصلی، گزینه‌­یEnable Location Services را غیرفعال کنید یا اینکه در پایین لیست این گزینه را تنها برای سافاری غیرفعال کنید.

منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.