نحوه فعال کردن تم تیره برای برنامه‌­های مورد استفاده در ویندوز

با تم تیره می‌توان خستگی چشم را کاهش داد

بسیاری از کاربران مدت زمان زیادی را صرف تماشای صفحات وب می­‌کنند که به مرور زمان موجب خستگی چشم می‌­شود. خوشبختانه، امکان فعال کردن تم تیره برای برنامه‌­های نصب شده روی ویندوز وجود دارد، که از این طریق می­‌توان خستگی چشم را کاهش داد.

با ما همراه باشید تا نحوه فعال کردن تم تیره برنامه‌­های مورد استفاده در ویندوز را شرح دهیم:

مایکروسافت آفیس

سیستم ویندوز ۱۰ دارای یک تم تیره است؛ با این حال، اعمال این قابلیت بر روی هیچ یک از برنامه‌­های آفیس تأثیر نمی‌­گذارد. تم تیره در هر یک از برنامه­‌های آفیس نسخه ۲۰۱۳ به بعد ساخته شده است.

تم تیره در مایکروسافت آفیس

برای فعال کردن تم تیره در ورد، اکسل، پاورپوینت و یا Outlook روی تب File کلیک کنید. در سمت چپ منوی کشویی گزینه Office Theme قرار دارد، متوجه خواهید شد که گزینه پیش فرض، colorful است. با کلیک بر روی منوی کشویی، گزینه‌­های دیگری از قبیل Dark Gray، Black و White را خواهید دید.

تم تیره در excel

گزینه Black دارای تاریک‌ترین تم است، در حالی که گزینه Dark Gray از سایه‌­های خاکستری متفاوت استفاده می­‌کند که می‌­توانید به دلخواه یکی از گزینه‌­ها را فعال کنید. تم انتخاب شده در تمام برنامه‌­های آفیس اعمال خواهد شد. همچنین، در صورتی که با حساب خود وارد شوید، تم انتخاب شده بر سایر برنامه­‌های آفیس نصب شده روی ویندوز تأثیر می­‌گذارد.

محیط اکسپلورر

برای فعال کردن تم تیره محیط اکسپلورر ویندوز ۱۰، مسیر Settings > Personalization > Colors را طی کنید. Dark mode را به عنوان تم پیش فرض انتخاب کنید.

تم تیره در اکسپلورر

شما باید بلافاصله پوسته تیره را در ویندوز اکسپلورر خود مشاهده کنید و نیازی به ریستارت کامپیوتر و یا فایل اکسپلورر نیست.

جیمیل

سرویس الکترونیکی جیمیل نیز قابلیت تم تیره را اعمال کرده و استفاده از آن بسیار ساده است. ابتدا، وارد حساب جیمیل شوید و در سمت راست بالای صفحه روی آیکون تنظیمات کلیک کنید، یک منوی کشویی با گزینه­‌های مختلف وجود دارد، یکی از موارد دلخواه را انتخاب و روی Themes کلیک کنید.

تم تیره در جیمیل

اکنون می‌­توانید انواع مختلفی از تم­‌ها همانند Dark و Terminal را مشاهده کنید. تم Dark از سایه‌­های خاکستری تشکیل شده است، در حالی که در تم Terminal از سایه‌­های تیره استفاده شده است.

مایکروسافت اج

همانند مایکروسافت آفیس، مرورگر مایکروسافت اج نیز دارای تم تیره است. برای اعمال آن، بر روی منو (آیکون سه نقطه) در سمت راست مایکروسافت اج کلیک کنید. سپس، روی Settings کلیک کنید. در این منو، یک فیلد به نام Choose a theme مشاهده خواهید کرد. بر روی فیلد کشویی کلیک کنید و Dark را برای جایگزینی تنظیم پیش فرض Light انتخاب کنید.

تم تیره در مایکروسافت ادج

توجه داشته باشید که تم Dark تنها رابط مایکروسافت اج را تغییر می­‌دهد، بنابراین، سایر صفحات وب تغییر نخواهد کرد.

مرورگر فایرفاکس

برای تغییر تم فایرفاکس، روی منو ضربه زده و گزینه  Add-ons را انتخاب کنید. مطابق شکل زیر، در سمت چپ صفحه باز شده (add-ons)، روی Themes کلیک کنید.

پس از انتخاب تم­‌ها، سه مورد از پیش نصب شده را مشاهده خواهید کرد: Default، Dark  و Light .

تم تیره در فایرفاکس

برای فعال کردن تم تاریک (Dark) یا هر تم دیگر، روی گزینه  Enable مقابل مورد انتخاب شده کلیک کنید، تا مورد انتخاب شده به سرعت بر روی مرورگر فایرفاکس اعمال شود.

همچنین، می‌­توانید تم‌­های بیشتری را با کلیک روی لینک Choose from thousands of themes دانلود کنید.

مرورگر کروم

تم تیره در کروم

متأسفانه در حال حاضر برای فعال کردن تم تیره، هیچ روش رسمی وجود ندارد، مگر اینکه از افزونه‌­ها استفاده کنید. منطق نشان می­‌دهد که اگر برنامه‌­ای دارای تم تیره داخلی است، پس کروم نیز از این قابلیت برخوردار خواهد بود. امیدواریم، گوگل یک تم تیره را به مرورگر خود اضافه کند، در حال حاضر باید از یک افزونه استفاده کنید. یکی از افزونه­‌های محبوب به منظور فعال کردن تم تیره  Dark Reader می‌­باشد.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.