مراحل آماده‌سازی اتاق نوزاد پسر

رنگ آبی تنها گزینه برای دکوراسیون اتاق پسربچه نیست

هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از آماده‌سازی و دکوراسیون اتاق برای آمدن یک عضو جدید خانواده نیست. از انتخاب تم اتاق گرفته تا رنگ زدن دیوارها، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید یک اتاق منحصر به فرد برای نوزاد پسر خود فراهم کنید. گرچه به نظر می‌رسد آماده‌سازی اتاق نوزاد دختر آسانتر است، اما همیشه این صادق نیست. امروزه مدل‌ها و تم‌های بسیاری برای اتاق پسربچه‌ها وجود دارد که می‌توانید آنها را به کار بسته و جلوه‌ای خاص و بانمک و در عین حال شیک و زیبا به اتاق پسربچه خود بدهید. در این مطلب قصد داریم به شما ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر ارائه دهیم.

رنگ دیوار

دیوار خاکستری اتاق نوزاد پسر

رنگ کردن دیوارها ساده‌ترین راه برای تبدیل یک اتاق ساده به اتاق نوزاد است. اکثر افراد وقتی به اتاق پسربچه ها فکر می‌کنند یاد رنگ آبی می‌افتند، اما الزامی نیست. می‌توانید رنگ‌های خنثی که آرامش‌دهنده هستند را انتخاب کنید مانند خاکستری، زرد ملایم و آبی روشن (راهنمای انتخاب رنگ اتاق کودک).

انتخاب اثاث و لوازم مناسب

لوازم اتاق نوزاد پسر

همین که رنگ خشک شد، نوبت خرید کردن می‌رسد. اثاث اتاق پایه دکوراسیون اتاق را تشکیل می‌دهند. پس سعی کنید این اثاث را به رنگ خنثی انتخاب کنید. برخی از آنها عبارتند از:

  • کمد لباس
  • میز عوض کردن پوشک
  • گهواره
  • تخت خواب
  • کالسکه
  • کاناپه با کشوی مخفی

انتخاب قالیچه

قالیچه اتاق نوزاد پسر

اگر کفپوش سرامیکی یا چوبی دارید، استفاده از قالیچه بسیار اهمیت دارد. اما باید سعی کنید طرح و رنگ زیبایی انتخاب کنید. قالیچه‌ای انتخاب کنید که به راحتی بتوان ست کرد. لازم نیست حتما قالیچه‌ای با طرح شخصیت‌های کارتونی انتخاب کنید (راهنمای انتخاب قالیچه).

ایمن‌سازی کنید

ایمن سازی اتاق نوزاد پسر

باید فضای اتاق را به گونه‌ای آماده کنید و امنیت نوزاد در آن فراهم شود. فضای خالی و مطمئنی در اتاق ایجاد کنید برای مواقعی که کودک شروع به حرکت و راه رفتن می‌کند.

دکوراسیون دیوار

دکوراسیون دیوار اتاق نوزاد پسر

یک دکوراسیون ساده برای دیوار داشته باشید تا اتاق خسته‌کننده نباشد. برای مثال تصویر یک فیل در قاب عکس که نام پسر شما را در خود دارد. استیکرهای دیواری نیز گزینه خوبی هستند زیرا می‌توان آن را به راحتی و بدون آسیب رساندن از روی دیوار برداشت.

روتختی

روتختی اتاق نوزاد پسر

برای تخت خواب بچه روتختی طرحدار یا رنگی انتخاب کنید که شیک و مدرن باشد و در عین حال از مد نیفتد. روتختی‌های ساده و راه راه را راحتتر می‌توان با دکوراسیون اتاق ست کرد در مقایسه با روتختی‌هایی که عکس شخصیت‌های کارتونی را دارد.

نصب کمد و قفسه

کمد اتاق نوزاد پسر

اگر کمد کافی در اتاق ندارید، احتمالا بخواهید قفسه یا کمدهایی نصب کنید تا اسباب بازی‌ها، لباس و دیگر وسایل نوزاد را در آن نگه دارید. یکی از بهترین ایده‌ها ساختن مکعب‌های چوبی است که می‌توانید سبدهای کوچکی داخل آن قرار دهید و دسترسی به آن نیز بسیار راحت است (برای خانه خود قفسه چوبی بسازید).

فضای گرم و نرم ایجاد کنید

تخت و بالش اتاق نوزاد پسر

پتوی گرم، بالش نرم و کوسن‌های راحتی می‌توانند فضای راحتی را برای نوزاد پسر شما فراهم کنند.

چراغ‌های کم نور تهیه کنید

نور اتاق نوزاد پسر

اگر اتاق نوزاد شما لامپ ندارد، یک چراغ کم نور تهیه کنید برای مواقعی که کودک را در تختش می‌خوابانید. این برای مواقعی است که نیاز به نور دارید اما نمی‌خواهید لوستر را روشن کنید (راهنمای انتخاب و خرید چراغ خواب).

جایی برای ملزومات نوزاد فراهم کنید

کمد ملزومات اتاق نوزاد پسر

مرحله آخر افزودن ملزومات نوزاد است از جمله پوشک، دستمال مرطوب، سطل زباله، پودر بچه، دوربین چک کردن نوزاد، پیشبند و حوله و دیگر وسایلی که شاید بخواهید دم دست بگذارید.

منبع decoholic.org
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.