موزه عروسک‌های ملل را می‌شناسید؟

فضایی مناسب برای 2 تا 70 ساله‌ها

موزه عروسک‌های ملل در سال ۱۳۹۳ با تلاش دو کلکسیونر خصوصی در فضایی اجاره‌ای با کمتر از ۱۰۰۰ عروسک، کار خود را آغاز کرد. این موزه از سال ۱۳۹۵ با پشتیبانی “گروه حامیان موزه عروسک‌های ملل”، “موسسه فرهنگی خانه دوستان آشنا” و “برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی” به کار خود ادامه داد.

عروسک قاجاری موزه عروسک‌های ملل

 

اکنون موزه عروسک‌های ملل بیش از ۲۰۰۰ قطعه عروسک از ۸۰ کشور جهان را به نمایش می‌گذارد. عروسک‌ها به تفکیک قاره در بخش‌های مختلف موزه قرار گرفته‌اند و بازدیدکنندگان را با آداب و رسوم، شیوه زندگی، قصه‌ها و افسانه‌ها، پوشاک و دیگر عناصر فرهنگی کشورهای جهان آشنا می‌کنند.

عروسک‌های اقوام موزه عروسک‌های ملل

نمونه‌هایی از این عروسک‌ها شامل عروسک روسی ماتریوشکا، عروسک‌های ارمنی، اتریشی، چندنخی، افغان، هندی، تاجیکی، ژاپنی، چینی، عثمانی، کورن دال، غصه و عروسک‌هایی از اقوام مختلف ایرانی می‌شوند.

عروسک‌های خارجی موزه عروسک‌های ملل

علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان با تماشای این عروسک‌ها با قصه‌ها و افسانه‌های اقوام مختلف آشنا می‌شوند، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌های ادواری و خدمات دیگری که در این موزه ارائه می‌شوند، مخاطبان را با فرهنگ و عروسک‌های جهان بیشتر آشنا می‌کنند.

برای بازدید از این موزه به آدرس: تهران، خیابان میرداماد، نفت جنوبی، کوچه تابان، پلاک ۱۱، طبقه اول مراجعه کنید و برای اطلاع از ساعات کار موزه یا هماهنگی بازدید گروهی یا شرکت در برنامه‌ها و کارگاه‌های این موزه، با شماره ۰۹۳۶۰۳۴۴۶۷۲ تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.