نحوه ارسال فایل‌های ویدیویی بزرگ

در مطلب امروز نحوه ارسال ویدیوهای بزرگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ارسال فایل‌های ویدیویی بزرگ به وضوح و اندازه آن فایل بستگی دارد که اکثر ارائه‌دهندگان سرویس‌­های ایمیل تا حجم ۲۵ مگابایت را پشتیبانی می‌­کنند.

در مطلب امروز نحوه ارسال ویدیوهای بزرگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نحوه ارسال ویدیو از طریق ایمیل

همانطور که در بالا ذکر شد، سرویس الکترونیکی ایمیل حجم ۲۵ مگابایت را برای پیوست هر فایل ارائه می‌­دهد  که در برخی از سرویس‌ها این حجم به کمتر از ۱۰ مگابایت می‌­رسد.

در صورتی که فایل شما بزرگتر از حجم ۲۵ مگابایت است، می­‌توانید توسط سرویس ایمیل آیتم مورد نظر را ارسال کنید. یک فایل ZIP شده ایجاد کرده و یا از سرویس ذخیره‌سازی ابر ارائه‌دهنده ایمیل استفاده کنید.

نحوه ایجاد و ارسال فایل ZIP

فایل‌های ویدیویی بزرگ و زیپ

ابتدا فایل ZIP شده ایجاد کرده و آن را به سایر افراد ارسال کنید. سپس فایل دریافتی را باز کنید و ویدیو را به اندازه اصلی آن بازگردانید.

هر دو سیستم عامل ویندوز و مک دارای یک ویژگی هستند که به شما اجازه می­‌دهد فایل‌های زیپ شده را باز کنید، هرچند گزینه‌­های جانبی نیز در دسترس هستند.

در سیستم عامل ویندوز برای ایجاد یک فایلZIP ، آیتم مورد نظر خود را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و سپس مسیر  Send to> Folded (zipped) را طی کنید.

برای ایجاد فایل زیپ شده در مک، آیتم مورد نظر را پیدا کنید، کلیک راست کرده و از منوی باز شده Compress Items را انتخاب کنید.

البته، اگر فایل ZIP شده بیش از ۲۵ مگابایت باشد، از طریق ایمیل قادر به ارسال ویدیو نخواهید بود و باید سایر سرویس‌­ها را امتحان کنید.

نحوه استفاده از سرویس Cloud Storage  برای ارسال فایل ویدیویی بزرگ

فایل‌های ویدیویی بزرگ و سرویس ابری

سرویس‌­های ایمیل از قابلیت­‌های ذخیره‌سازی ابر بهره می‌­برند، شما می‌­توانید برای ارسال فایل‌های ویدیویی بزرگ که بیش از حجم ۲۵ مگابایت است، از سرویس Cloud Storage  استفاده کنید.

هر دو سرویس جیمیل و Outlook به طور اتوماتیک گزینه‌­ای برای آپلود ویدیوهای بزرگ ارائه می‌­دهند. در سرویس ابر می­‌توانید به راحتی فایل را به ایمیل خود پیوست کنید.

همچنین در سرویس‌­های ابر امکان دریافت و تماشای ویدیو حتی بدون دانلود بر روی دستگاه وجود دارد.

در سرویس‌­های ابر فضای آزاد ناچیز می‌­باشد، گوگل ۱۵ گیگابایت فضا ارائه داده در حالیکه برای OneDrive و iCloud تنها ۵ گیگابایت فضا اختصاص یافته است. اگر به فضای بیشتر نیاز دارید، باید ماهانه چند دلار هزینه پرداخت کنید.

نحوه ارسال فایل‌های ویدیویی بزرگ در آیفون

فایل‌های ویدیویی بزرگ و آیفون

اگر می­‌خواهید یک فایل ویدیویی بزرگ را توسط گوشی آیفون مشاهده کنید، شبکه اجتماعی واتساپ تا حجم ۱۶ مگابایت امکان ارسال فراهم می‌­کند و iMessage  این حجم را به  ۱۰۰ مگابایت می‌­رساند.

بیایید سایر گزینه‌­ها را بررسی کنیم

در صورتی که قصد دارید این فایل را به گوشی آیفون ارسال کنید، می‌­توانید از قابلیت AirDrop استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای اندازه فایل وجود ندارد و به نصب هیچ گونه برنامه جانبی نیاز نیست. این ویژگی بر روی سیستم عامل iOS نصب است که یکی از بهترین روش‌­های انتقال عکس و ویدیو از آیفون به آیفون دیگر می­‌باشد.

برای فعال کردن ویژگی AirDrop در iOS، به مسیر Settings > General > AirDrop رفته و یکی از دو گزینه Contacts Only و Everyone را انتخاب کنید.

سپس، برنامه Photos را باز کنید و با انتخاب آیتم مورد نظر روی آیکون Share بزنید و برای شروع فرآیند انتقال، AirDrop را انتخاب کنید.

اگر قصد دارید فایل ویدیویی بزرگ خود را به یک دستگاه غیر از آیفون یا یک دستگاه غیر مجاور ارسال کنید، بهترین روش، استفاده از سرویس‌­های ذخیره‌سازی ابر Dropbox، Google Drive و OneDrive می‌­باشد.

نحوه ارسال فایل‌های ویدیویی بزرگ در اندروید

متاسفانه، در سیستم عامل اندروید قابلیتی همانند AirDrop  وجود ندارد.

اگر می­‌خواهید یک فایل ویدیویی بزرگ را از طریق دستگاه اندروید ارسال کنید، می­‌توانید از سرویس‌­های ذخیره سازی ابر و یا برنامه­ جانبی استفاده کنید که متشکل از فایل‌های بزرگ است.

در ادامه مطلب سه ​​مورد از برنامه‌­های جانبی را معرفی خواهیم کرد:

سرویس WeTransfer

شما می­‌توانید از طریق سرویس رایگان WeTransfer فایل­‌های ویدئویی بزرگ با کمتر از حجم ۲ گیگابایت را ارسال کنید.

سرویس Pushbullet

شما می­‌توانید از نسخه رایگان Pushbullet برای ارسال فایل­‌هایی تا حجم ۲۵ مگابایت استفاده کنید؛ در صورتی که ماهانه مبلغ ۴۰دلار هزینه پرداخت کنید، این محدودیت به ۱ گیگابایت افزایش می­‌یابد.

سرویس Send Anywhere

در سیستم عامل اندروید می‌­توانید با استفاده از سرویس Send Anywhere فایل‌­های ویدئویی بزرگ را ارسال کنید. تمام فایل­‌های ارسال شده از طریق برنامه رمزگذاری شده‌­اند و از حجم حداکثر ۵۰ گیگابایت پشتیبانی می­‌کند.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش­‌های انتقال ویدیوهای بزرگ پرداختیم. مطمئنا روش‌­های دیگری هم وجود دارند که با استفاده از آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم می­‌توانید نسبت به این فرآیند وارد عمل شوید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.