نحوه ایجاد امنیت در اینستاگرام  

ده راهکار برای بالا بردن امنیت اینستاگرام معرفی خواهیم کرد

اینستاگرم یکی از شبکه­‌های محبوب برای اشتراک‌گذاری عکس و فیلم می­‌باشد. اما برای حفظ حریم خصوصی می‌­توانید امنیت آن را بالا ببرید.

در ادامه مطلب ده راهکار برای بالا بردن امنیت اینستاگرام معرفی خواهیم کرد:

امنیت ایینستاگرام

۱-احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

این روزها هک اکانت اینستاگرام  و دسترسی به اطلاعات شخصی توسط افراد سودجو بازار گرمی دارد که می‌­توانید با فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای امنیت آن را بالا ببرید. اینستاگرام به تازگی این ویژگی را اضافه کرده که در ادامه نحوه فعال کردن آن را نشان خواهیم داد.

مسیر Settings > Two-Factor Authentication را طی کرده و کد امنیتی را وارد کنید. بنابراین برای ورود به حساب کاربری بایستی کد ارسال شده به گوشی را وارد کنید.

در روزهای آتی اینستاگرام سایر برنامه­‌های تایید هویت را اضافه می­‌کند. در حال حاضر، برای استفاده از این ویژگی، باید شماره گوشی به حساب کاربری شما متصل شود. اما اگر گوشی نتوانست کد امنیتی SMS را دریافت کند، می‌­توانید از طریق مسیر Settings > Two-Factor Authentication > Get Backup Codes کدهای پشتیبان را وارد کنید. برای ورود به سیستم یکی از کدهای نمایش داده شده را استفاده کنید.

امنیت اینستاگرام و کد امنیتی

۲-اطلاعات حساب کاربری خود را  کنترل و خصوصی کنید

زمانی که در اینستاگرام پست می‌­گذارید، مخاطبین روی این پلتفرم می‌­توانند به طور پیش‌فرض تصاویر و ویدیوهای شما را ببیند. اگر بخواهید با افراد خاصی تعامل داشته باشید، از طریق Settings > Account Privacy حساب کاربری خصوصی خود را فعال کنید.

زمانی که حساب کاربری خصوصی می­‌شود، قبل از اینکه کاربران بتوانند پست­‌ها را مشاهده کنند، باید آنها را به عنوان فالور جدید تأیید کنید.

حساب کاربری و امنیت اینستاگرام

۳-غیر فعال کردن وضعیت فعالیت

اینستاگرام اخیرا یک گزینه جدید اضافه کرده است که به دیگر کاربران اجازه می‌­دهد که ببینند آخرین باری که شما در پیام‌های مستقیم خود فعال بوده‌­اید، چه زمانی بوده است. اگر شما نخواهید به دیگر افراد بر روی این کره اجازه دهید که بدانند شما در هر دقیقه از روز چه کاری انجام می‌­دهید، می‌­توانید این گزینه را به آسانی غیر فعال کنید.  مسیر Settings > Activity Status را طی کرده و وضعیت آنلاین خود را غیرفعال کنید.

وضعیت فعالیت و امنیت اینستاگرام

۴-گزارش حساب کاربری اینستاگرام

در صورتی که کاربرانی شما را اذیت کرده و یا محتوای نامناسب ارسال می‌­کنند، می­‌توانید آن را به اینستاگرام گزارش دهید. روی آیکون منو در سمت راست بالای صفحه اینستاگرام ضربه بزنید، روی Report بزنید یا اینکه در وب سایت اینستاگرام فرم گزارش را پر کنید و یا اینکه از طریق ایمیل اقدام کنید.

گزارش حساب کارری و امنیت اینستاگرام

۵-بلاک و غیرفعال کردن برخی از فالورها

گاهی اوقات برخی از فالورها مزاحمت ایجاد می‌­کنند که در این صورت می­‌توانید آنها را بلاک و مسدود کنید. در صفحه پروفایل کاربر مورد نظر رفته و روی آیکون منو ضربه بزنید و تنظیم مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مسیر Settings > Blocked Accounts می­‌توانید اکانت‌هایی را که غیرفعال کرده‌­اید، مشاهده و مدیریت کنید.

اگر پروفایل خود را به خصوصی تغییر دهید، می­‌توانید کاربران را از لیست فالورهای خود نیز حذف کنید. در لیست فالورها، روی آیکون کنار فالور موردنظر ضربه بزنید و Remove را انتخاب کنید.

امنیت اینستاگرام و فالوورها

۶-کنترل کردن کامنت‌­ها

اینستاگرام به شما امکان کنترل کامل روی فالورهایی که پست‌­های شما را مشاهده می­‌کنند، می­‌دهد. اگر برخی از کاربران کامنت توهین‎آمیز می­‌گذارند، می‌­توانید آن را پاک کنید. روی کامنت مورد نظر ضربه زده و روی آیکون سطل زباله بزنید. برای خاموش کردن برخی از کامنت­‌های خاص، روی آیکون منو در سمت راست پست ضربه بزنید و Turn Off Commenting را انتخاب کنید.

از طریق مسیر Settings > Comment Controls می‌­توانید کامنت­‌های توهین‌آمیز  را مخفی و یا حذف کنید.

همچنین می‌­توانید از طریق مسیر Settings > Story Controls استوری‌­های خود را از حساب­‌های خاص مخفی کنید. در پایین صفحه، مشخص کنید که آیا فالورها مجاز به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیوهای شما هستند یا خیر.

کامنتها و امنیت اینستاگرام

۷-مدیریت عکس‌های اینستاگرام

پروفایل اینستاگرام از دو طریق تصاویر شما را نشان می‌­دهد: تصاویری که به اشتراک می‌­گذارید و تصاویری را که تگ می‌­کنید. اگر اکانت شما باز است، سایر کاربران نیز می­‌توانند به تصاویری که تگ شده­‌اند، دسترسی داشته باشند. اما می­‌توانید عکس‌های خود را با عدم تایید یا حذف آنها از صفحه پروفایل کنترل و مدیریت کنید.

برای غیرفعال کردن، به پست اشتراک گذاشته رفته  و یا روی عکس ضربه بزنید و سپس روی نام کاربری خود بزنید یا اینکه منو را انتخاب کنید و روی Photo بزنید. در پنجره باز شده، More Options > Remove Me From Post  را انتخاب کنید. اکنون می­‌توانید تعیین کنید که این عکس در قسمت عکس‌­های تگ شده در صفحه پروفایل نمایش داده شود یا خیر.

برای متوقف کردن عکس‌­های جدید که در صفحه پروفایل اضافه می‌­شوند، به مسیر Settings > Photos of You  رفته و این گزینه را غیرفعال کنید تا مانع از افزوده شدن عکس‌­های جدید به صفحه پروفایل شوید.

مدیریت عکسها و امنیت اینستاگرام

۸-گزینه‌­های پرداختی در اینستاگرام

از راه‌­های ایجاد درآمدزایی در اینستاگرام خرید و فروش و تبلیغات می‌­باشد، که در حال حاضر از طریق پست و استوری انجام می‌شود.  با این حال، برای استفاده از قابلیت پرداخت درون برنامه اینستاگرام لازم است تا اطلاعات یکی از کارت‌­های بانکی خود را در اینستاگرام وارد کنید. اگر بخواهید اطلاعات کارت اعتباری خود را ایمن کنید، باید پین کد را فعال کنید تا از افراد غیرمجاز جلوگیری شود. به مسیر Settings > Payments رفته و کد چهار رقمی را وارد کنید. از این به بعد برای استفاده از اطلاعات مربوط به کارت ، باید این کد را وارد کنید.

پرداخت و امنیت اینستاگرام

۹-دسترسی به برنامه­‌های جانبی را غیرفعال کنید

بسیاری از برنامه‌­های جانبی به اینستاگرام متصل می­‌شوند، در حالیکه با سرویس ارتباط ندارند. این نوع برنامه­‌ها برای حریم شخصی کاربر می‌­تواند خطرناک باشد. سرویس‌­هایی همانند Webstagram، Gramfeed، Instagreat، InstaGallery، InstaView، Flipboard، Statigram، Followgram و Cityowls توسط گوگل پشتیبانی می­‌شوند، به این معنا که پست و تصاویر شخصی شما می­‌تواند در جستجوی Google image نمایش داده شوند. همچنین هکرها می­‌توانند از این طریق به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کنند. برای بالا بردن امنیت اینستاگرام، دسترسی به برنامه­‌های جانبی را غیرفعال کنید. برای دسترسی به منوی تنظیمات، در صفحه پروفایل روی آیکون چرخ دنده بزنید. روی برنامه‌های مجاز (Authorized) کلیک کنید و برنامه­ مورد نظر را حذف کنید.

برنامه های جانبی و امنیت اینستاگرام

۱۰-مدیریت حساب‌های مشترک با فالورها

در هفته‌­های آتی، می‌­توانید اطلاعات بیشتری در مورد حساب‌­های مشترک با تعداد زیادی از فالورها دریافت کنید. در صفحه پروفایل خود روی منو بزنید و About this Account را انتخاب کنید.

اینستاگرام سابقه تغییرات نام کاربری و حساب‌های مشترک با فالورها را نشان می­‌دهد.

در صورت تردید می­‌توانید حساب خود را مسدود کنید و یا گزارش دهید.

 

منبع pcmag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.