نحوه مسدود کردن ویدیوهای یوتیوب

یوتیوب نسبت به سال‌های گذشته از نظر ساخت محتوا بهبود یافته است. اما باز ممکن است تمایل به مسدود کردن برخی از ویدیوها داشته باشید. بنابراین باید از یوتیوب خارج شده و برنامه­‌های جانبی را مورد استفاده قرار دهید.

افزونه Video Blocker تنها کانال­‌های مستقل را مسدود نمی­‌کند، بلکه این امکان را فراهم می‌­آورد که نوع کانال‌­های نمایش داده شده را تعیین نمایید. در مطلب امروز آموزش می­‌دهیم که چگونه مانع از پخش ویدیوهای ناخواسته یوتیوب شویم.

متوقف کردن سوابق ویدیوهای مشاهده شده یا  استفاده از حالت Incognito در یوتیوب

قبل از به کارگیری روش‌­های دقیق‌­تر، بهتر است حالت Incognito که در گوشی و سیستم کار می­‌کند، را مورد بررسی قرار دهید. این روش برای هر یک متفاوت است. اساسا این ویژگی باعث می­‌شود که یوتیوب سابقه هر آنچه که تماشا کرده‌­اید را متوقف کند، که به نوبه خود مانع از ساخت کانال­‌ها در صفحه اصلی شما می­‌شود.

بر روی کامپیوتر، در سمت چپ بالای صفحه روی منو و سپس History  بزنید. گزینه Pause Watch History و مجددا Pause را انتخاب نمایید تا به این صفحه بازگردید و مجددا سابقه تماشای خود را روشن کنید.

مسدود کردن ویدیوهای یوتیوب و سوابق ویدیوها

بر روی گوشی­‌های هوشمند، روی منو زده و در بخش تنظیمات،  History را انتخاب نمایید. همچنین، حالت Incognito را روی Pause watch history بزنید.

کنترل آنچه بر روی صفحه یوتیوب شما ظاهر می­‌شود

در صفحه اصلی یوتیوب ممکن است بر خلاف میل کاربر ویدیوهایی پخش شود، برای توقف پخش ویدیو، روی منوی کنار عنوان ویدیو بزنید و گزینه Recommended را انتخاب کنید.

پس از آن می­‌توانید دلایل متعددی انتخاب کنید که چرا به تماشای ویدیو علاقه ندارید. یکی از این گزینه‌­ها جمله  I’m not interested in this channel (من به این کانال علاقه‌­ای ندارم) است که با انتخاب آن هیچ ویدیویی پخش نخواهد شد.

مسدود کردن ویدیوها و صفحه یوتیوب

برای مسدود کردن کانال‌های شخصی باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

نحوه مسدود کردن کانال­‌های یوتیوب

هیچ روش قابل اعتماد برای مسدود کردن تمام کانال‌های یوتیوب از طریق گوشی وجود ندارد. اما بر روی دسکتاپ می­‌توانید از افزونه Video Blocker متناسب با مرورگر کروم، فایرفاکس و اپرا استفاده کنید تا ویدیوها و کانال­‌ها مسدود شوند.

این افزونه باعث می­‌شود تمام ویدیوها مسدود شوند. به گونه‌­ای که هرگز در یوتیوب آپلود نشده است. حتی جستجو برای نام کانال هیچ نتیجه‌­ای نشان نخواهد داد.

نحوه مسدود کردن کانال‌ها از طریق افزونه  Blocker Video

روی ویدیو مورد نظر کلیک راست کرده و Block videos from this channel را انتخاب کنید. بنابراین،  تمام ویدیوهای کانال حذف خواهند شد.

مسدود کردن کانالها در یوتیوب

همچنین می‌­توانید در مرورگر کروم روی افزونه Blocker Video کلیک کرده و سپس Blocklist  را انتخاب کنید. اکنون می­‌توانید تمام ویدیوهای مسدود شده خود را مدیریت کنید. از طریق روش دستی نیز می­‌توانید کانال را به لیست بلوک اضافه کنید، در پنجره سمت چپ روی Add new بزنید.

مسدود کردن ویدیوهای یوتیوب و اضافه کردن بلوک

مدیریت بخش Blocklist 

زمانی که در منوی Video Blocker هستید، گزینه­‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌­توانید مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال، هنگام اضافه کردن یک ویدیو جدید به منظور مسدود کردن، به ترتیب، سه گزینه مختلف در منوی کشویی Type خواهید دید.

لیست مسدود کردن ویدیوها

Channel item: هنگام انتخاب این گزینه به منظور مسدود شدن ویدیو بایستی نام دقیق کانال را وارد کنید.

Wildcard: این گزینه همانند گزینه قبل است. هر کلمه وارد شده جستجو خواهد شد و اگر این کلمات مطابقت داشته باشد، آن کانال مسدود خواهد شد. این گزینه برای مسدود کردن چندین کانال از همان نوع است.

Keyword: این گزینه تمام ویدیوهایی که شامل یک کلمه کلیدی خاص هستند را مسدود نمی­‌کند (حساس نیست). پس از وارد کردن کلمه کلیدی، تمام سوابق و ویدیوهایی که حاوی همان کلمه است مسدود می­‌کند.

همچنین می­‌توانید روی Video Blocker پسورد بگذارید تا از ورود سایر کاربران به لیست بلوک جلوگیری شود. با این حال، این ویژگی در فایرفاکس و اپرا در دسترس نیست و تنها در کروم قابل دسترسی است.

مسدود کردن ویدیوها و گزینه مسدودکننده

روی نماد افزونه Blocker Video کلیک کنید و گزینه Options را انتخاب کنید.

در منوی Video Blocker پنجره سمت چپ روی Security کلیک کنید و گزینه‌­ای برای تنظیم پسورد خواهید داشت.

امنیت و مسدود کردن ویدیوها در یوتیوب

استفاده از افزونه Video Blocker بهترین روش برای محافظت از فرزندان در برابر محتوای نامناسب است.

اکسپورت و مسدود کردن ویدیوهای یوتیوب

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.