نحوه اسکن و تغییر دادن عکس‌های قدیمی با گوشی‌های هوشمند

روشی برای حفظ خاطرات قدیمی

همه ما عکس­‌های قدیمی داریم که پر از خاطره‌­های تلخ و شیرین است که وجود آن می­‌تواند مهم باشد. بهترین راه برای حفظ این خاطرات با ارزش، تبدیل کردن آنها به عکس‌­های دیجیتالی است.

بدیهی است بهترین روش برای اسکن کردن عکس‌­های شما، یک اسکنر اختصاصی همراه با تنظیمات مناسب است، اما گوگل، اخیرا برنامه‌ای به نام PhotoScan ایجاد کرده که برای کاربران هر دو سیستم عامل iOS و اندروید در دسترس است. در صورتی که نمی‌­خواهید پول و زمان زیادی را صرف این کار کنید، با ما همراه باشید:

عملکرد این برنامه برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید به طور مشابه است. ابتدا لازم است برنامه را دانلود و نصب کنید و عکس را بر روی یک سطح صاف قرار داده و با گوشی از آن عکس بگیرید و پس از انجام یک سری تنظیمات روی دکمه Start Scanning ضربه بزنید تا کار خود را شروع کند.

ابتدا باید برای اسکن کردن عکس‌­ها اجازه دسترسی را بدهید، روی Allow ضربه بزنید.

مرحله اول ویرایش عکس­‌های قدیمی

اکنون می­‌توانید عکس­‌های قدیمی خود را اسکن کنید، اما بهتر است قبل از شروع به چند نکته توجه داشته باشید:

  • بر خلاف عکس‌­های معمولی، نورپردازی به اندازه PhotoScan مهم نیست. می­‌توانید از فلش دوربین برای روشنایی بهتر استفاده کنید. توجه داشته باشید که محیط‌­های مختلف نورپردازی می­‌توانند بر روی رنگ تصویر تأثیر بگذارند. به عنوان مثال تصویر زیر را ببینید.
  • سعی کنید مرزهای تصویر را فقط در داخل قاب PhotoScan قرار دهید که گوشه‌هایش برنگردد.
  • سعی کنید هنگام عکس گرفتن تا آنجا که ممکن است دستان خود را تکان ندهید، تا عکس در مرز این برنامه قرار بگیرد.

حالا می‌­توانید شروع کنید و عکس خود را در داخل مرزهای PhotoScan قرار دهید، سپس روی دکمه scans ضربه بزنید. چهار دایره کمکی در گوشه‌­های تصویر و یک دایره در مرکز تصویر به عنوان هدف ظاهر می‌­شود، دایره هدف را آنقدر تکان دهید تا در یکی از دایره‌های راهنما قرار بگیرد و منتظر بمانید تا پردازش اسکن آن بخش از تصویر تمام شود. این کار را برای چهار دایره انجام دهید.

مرحله دوم ویرایش عکس­‌های قدیمی

هنگامی که تمام چهار بخش پردازش شد، در واقع تصویر پردازش شده است و هر انعکاس ناشی از فلش دوربین را از بین می‌­برد و اینطور به نظر می­‌رسد که از یک اسکنر پیشرفته استفاده کرده‌­اید.

مرحله سوم ویرایش عکس­‌های قدیمی

اکنون می‌­توانید در بخش گالری برنامه، با ضربه زدن روی تصویر آن را ویرایش کنید.

ویرایش عکس­‌های قدیمی و گالری تصاویر

هنگامی که تصویر باز است، می‌توانید آن را بچرخانید، گوشه­‌ها را تنظیم کنید، یا با استفاده از دکمه delete در قسمت پایین، آن را پاک کنید و پس از اعمال تنظیمات لازم، روی دکمه back ضربه بزنید.

تنظیمات ویرایش عکس­‌های قدیمی

در این مرحله، اگر از یک عکس، چند اسکن دارید، می‌­توانید موارد اضافه را حذف کنید. با ضربه زدن روی تصویر، این کار را انجام دهید، سپس در بخش پایین روی آیکون سطل زباله کلیک کنید.

ویرایش عکس­‌های قدیمی و سطل زباله

پس از اسکن، برای ذخیره تصاویری که می­‌خواهید، روی  Save All بالای صفحه ضربه بزنید. این برنامه دسترسی به حافظه گوشی شما را درخواست می‌­کند، برای پذیرش و ذخیره فایل روی Allow ضربه بزنید. اکنون، به شما اجازه می­‌دهد که عکس را در گالری اندروید و Camera Roll واقع در iOS ذخیره کنید.

ویرایش عکس­‌های قدیمی و ذخیره در گوشی

تصویر پسر بچه، نتیجه نهایی است.

ویرایش عکس­‌های قدیمی و پسر بچه

البته، ممکن است برنامه PhotoScan به اندازه یک اسکنر تخصصی نتواند عکس­‌های قدیمی را به تصاویر دیجیتال تبدیل کند، اما نتیجه قابل قبولی ارائه می­‌دهد. همچنین می­‌توانید در ویرایشگر تصویر، رنگ آن را تغییر دهید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.